Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Coldcut!!! (3589 bralcev)
Ponedeljek, 6. 10. 2008
Pina Gabrijan



Pina Gabrijan recenzira gostovanje britanskega dvojca Coldcut v Festivalni dvorani ... (v celoti!)
Coldcut – Festivalna dvorana, Ljubljana, 4. 10. 2008

* Na sobotni večer je ljubljansko Festivalno dvorano obiskala legendarna zasedba Coldcut, katere jedro sestavljata Britanca Matt Black in Jonathan More, na nastop v Festivalni dvorani pa je tokrat prišel le prvi. Ta status jima je prislužila tudi njuna založba Ninja Tune, njene varovance smo imeli priložnost doživeti v živo tudi na naših tleh. Mednje spadajo na primer The Bug, Daedelus ali Bonobo.

Dvojec Coldcut se je združil pred več kot dvajsetimi leti ter velja za reformatorja na področju kombiniranja glasbe in videoprojekcij, njun 'Hey Kids, What Time Is It?' pa se dojema kot prvi britanski breakbeat izdelek. Skozi leta sta ostala zvesta estetiki urbanih zvokov breakbeata, obogatenega s sampli klasik hip hopa, funka in soula. K nam sta prijadrala znotraj svojih Journeys by VJ, za kar se gre zahvaliti sodelovanju Mental Candy in kluba K4, kjer se je kasneje odvil after party z britanskim didžejem Seijijem.

Nastop v napol prazni Festivalni dvorani je bolj ali manj šel v smeri potrjevanja opažanj, da v zadnjem obdobju iz logov založbe Ninja Tune očitno res prihajajo umotvori, ki dajejo vtis želje po zadovoljevanju lahkotnejšega okusa poslušalskega podmladka, namesto da bi ga gojili in vzgajali proti senzibilnosti za nekoliko bolj nekonvencionalni glasbeni izraz. Vse to je dejansko Ninja Tune nekoč tudi pomenila za področje breakbeat, hip hop in nu jazz scene, ki mu je celo dodala eksperimentalni predznak.

Čeprav zasedbi Coldcut tudi danes ne gre popolnoma odrekati kreativnosti. Daleč najbolj pohvalno osišče nastopa je bilo ustvarjanje sinergije zvoka in videa. Bogate vizualije so se poleg videospotov samih Coldcut posluževale prizorov iz filmov, kot so tripoidni vestern Blueberry, legendarna Barbarella z Jane Fondo ali Veliki Lebowski iz zakladnice bratov Cohen. Seveda niso manjkali niti prizori iz risanke Knjiga o džungli, iz katere so vzeti sampli, ki so se znašli na prej omenjenem legendarnem 'Hey Kids, What Time Is It?'. Kamera na odru, ki je sestavni del ekipe, je omogočala neposredno prenašanje dogajanja z odra na platno in ustvarjanje kolaža z vnaprej pripravljenimi posnetki, kar je rezultat uporabe Blackovega in Morovega programa VJamm.

Eden najmočnejših trenutkov nastopa je bila izvedba več kot deset let starega komada 'Timber', ki s svojim indijanskim napevom še vedno deluje naravnost hipnotično in mu uspe prestaviti poslušalca v skrajno zamaknjeno stanje. Žal pa ni šlo brez nekaterih osladno tankočutnih izpadov, tako da je lahko miks mega hitov 'Sweet Dreams' in 'Blue Monday', ki je sledil, prinesel pravo olajšanje in razživel množico - kljub že slišanemu.

K nastopu sta svoje prispevala tudi DJ Raj Pannu in razigrani MC Juice Aleem. Slednji je vsekakor impresioniral z zavidanja vredno vokalno sposobnostjo in omrežil občinstvo z neizmerno simpatičnostjo. Vendar ne moremo mimo očitnih »crowdpleaserskih« trenutkov, ki so po navadi res implicitni že sami figuri MC-ja, in tudi tokrat ni bilo nič drugače. Kar bi naj delovalo kot motivacija občinstva, kaj hitro izpade kot posiljeni stik z množico, kar lahko konec koncev nekako zmanjša komunikacijski potencial same glasbe – ali pa dejansko kaže na izostanek tega potenciala.

Na koncu gre verjetno posebej izpostaviti tudi uvodni nastop Borke in Danaje z VJ-em Rexom, saj so fantje ponovno dokazali visoko raven, na kateri je ta del naše domače glasbene in videastične scene. Kar pa se tiče samega nastopa Coldcut, je seveda razveseljivo dejstvo, da vedno več glasbenih legend počasti naše kraje s svojimi obiski, vendar bi bilo še bolj razveseljivo, če bi ta status tudi zares neizpodbitno upravičile.

S hladnim narezkom se je v Festivalni dvorani mastila Pina Gabrijan.


Komentarji
komentiraj >>