Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Prihaja 19. Liffe ali 'Popek goes political' (4037 bralcev)
Sreda, 12. 11. 2008
TisaV



19. Ljubljanski filmski festival se je kot najstnik v izteku znašel ukleščen med pričakovanja sledečega jubilejnega 20. festivala ter negotovostjo, ki jo je prinašalo Popkovo premierno programiranje 18. Liffa. Če je Popek na 18. Liffeu napovedoval svoje spogledovanje z družbeno angažiranimi tematikami, je njegova močna naklonjenost političnim temam na letošnjem festivalu neizpodbitna.

19. Ljubljanski filmski festival se je kot najstnik v izteku znašel ukleščen med pričakovanja sledečega jubilejnega 20. festivala ter negotovostjo, ki jo je prinašalo Popkovo premierno programiranje 18. Liffa. Ker je 'sequel' v opusu vsakega ustvarjalca vedno najbolj rizična in s strani kritikov najostreje presojana točka, smo o negotovosti, ki ga je prinašalo sestavljanje programa za 19. Liffe, spregovorili s programskim vodjo, Simonom Popkom.

Popek_sequel-7eqa_06

Programski vodja se letos ni odločil za opaznejše posege v festivalsko strukturo. Poleg precej irelevantne spremembe nagrade občinstva 'Zlati kolut' v nagrado 'Zmaj' je vse pohvale vredna Popkova odločitev o uvedbi nagrade za najboljši kratkometražni film, o kateri je spregovoril selektor omenjene sekcije, Martin Marzidovšek.

kratkometrazni filmi-7eqa_01


Gledalcem malce manj prijazna je odločitev vodstva, da se Ljubljanski filmski festival iz 15-ih dni skrajša na 12 dni. Ker število filmov ostaja približno enako, odškrknjeni 3 dnevi pomenijo še dodatno časovno stisko, v kateri pristanejo filmoljubci, ko filmski urnik usklajujejo s svojimi vsakodnevnimi življenjskimi realitetami. Nekaterih cineastičnih mojstrovin pa ne gre zamuditi kljub večnemu neskladju med željami in razpoloženimi sredstvi.

Popek_creme de la creme-7eqa_02

Zanimiva je tudi letošnja odločitev o prenosu nagrade Amnesty International v okvir 'Festivala dokumentarnega filma', ki se bo – tokrat torej tekmovalnega značaja - zgodil marca 2009.

Med spremljevalnimi prireditvami gre izpostaviti zlasti letošnjo 'Jesensko filmsko šolo', ki si je za osišče izbrala povezavo med filmom in filozofijo. Ključno teoretsko referenco predstavlja dolgo pričakovano delo Daniela Framptona 'Filmosophy'. Filmozofija tako predstavlja obravnavanje filma kot načina mišljenja in s tem na novo zastavlja proces vzajemnega oplajanja filmske ustvarjalnosti in njene refleksije. Zato se bodo lahko 'filmozofi' po zaključeni diskusiji v Kinodvoru prepustili zibanju podob Godardove 'Zgodovine filma'.

Manj teoretsko in bolj praktično navdahnjenim cinefilom bo letos v okviru programa 'MEDIA izziv scenaristom' na voljo sodelovanje s scenaristično in režisersko legendo sarajevske igrane serije 'Top lista nadrealista', Miroslavom Mandićem.

Če je Popek na 18. Liffeu napovedoval svoje spogledovanje z družbeno angažiranimi tematikami, je njegova močna naklonjenost političnim temam na letošnjem festivalu neizpodbitna. Močan družbeno angažiran pečat nosijo praktično vse sekcije.

Tako bo v 'Perspektivah' na ogled 'Lakota' Stevea McQueena, ki spremlja zaporniško gladovno stavko pripadnikov IRE leta 1981. V 'Predpremierah' si je svoje mesto izborila avtobiografska dokumentarna animirana koprodukcija Arija Folmana 'Valček z Baširjem', ki spregovori o krvavem izraelskem napadu na palestinska begunska taborišča v Libanonu 1982.

Eden najbolj vročih filmov letošnjega leta je 'Elitni vod' Joseja Padihe – politični triler o nasilju elitnih policijskih enot v Braziliji. V isti sekciji se bo predvajal tudi eden medijsko najmočneje pokritih filmov letošnjega leta, Garronejeva 'Gomora', posneta po mafijskem romanu Roberta Daviana.












V okviru 'Kraljev in kraljić si bo moč ogledati 'Standardni postopek' Errola Morrisa, film o ozadju 12 fotografij, ki so pricurljale iz zapora Abu Graib. Predvajal se bo tudi 'Katin' Andreja Wajde – film, ki predeluje resnice in laži o pokolu poljskih vojakov med drugo svetovno vojno.

Najtežje pričakovani film omenjene sekcije je zagotovo 'Združena rdeča armada' Kojija Wakamatsuja – delo, ki na svojstven način prikaže politično vrenje med japonskimi študenti in njegovo ekskalacijo februarja 1972.

'Panorame svetovnega filma' tokrat s seboj prinašajo Sorrentinovega 'Mogočneža' - filmski portret italijanske zagonetne politične osebnosti - večkratnega predsednika vlade Giulija Andreottija.

Nenazadnje sta družbeno angažirana tudi fokus, ki letos prikazuje sodobne katalonske režiserje in implicitno zastavlja vprašanja katalonske identitete ter retrospektiva indijskega cineasta Adoorja Gopalakrishnana, ostrega kritika sodobne indijske družbe, ki v svojih delih prevprašuje pozicije marginaliziranih družbenih skupin.

Prav tako se Popek svoji gorečnosti po socialno angažiranih tematikah ni mogel izogniti, ko je sekcijo 'Posvečeno' namenil srbskemu režiserju Želimirji Žilniku. Njegova trilogija o srbskem Romu Kenediju Hasaniju na tragikomičen način predeluje vprašanja konstrukcije identitete in državljanskega statusa.

Popek_zilnik-7eqa_07

In kaj je na namigovanja o močni zaznamovanosti s politično angažiranostjo odgovoril selektor sam?

Popek_politicno-7eqa_05

Ker je izbor filmov 19. Liffa več kot zanimiv in ker je v slovenskem prostoru že močno zakoreninjen festival novi selektor zaznamoval z dodatnim osebnim pečatom, je malce težje razumljivo letošnje Liffovo oglaševanje. Ker je sedež, ki apelira na podpiranje različnih delov človeškega telesa precej nenavaden, če ne celo čudaški – in v resnici bolj kot sam festival oglašuje prenovljeno Kosovelovo dvorano, se sprašujemo, kje je smisel celotne Liffovske kampanije?

Morda pa je vse skupaj le še dodaten znak slabega okusa vodstva Cankarjevega doma, ki je sposobno težko prigarano blagovno znamko - kar Liffe nedvomno je – uporabiti za promoviranje novo tapiciranih dvoranskih sedežev.

Na podobno slaboumje kaže tudi hvalisanje vodstva o tem, da se je Liffe prebil v zgornjo B filmsko festivalsko kategorijo. Mar kategorije A, B in C resnično povedo karkoli o kvaliteti filmskega festivala? Omenjene kategorije se namreč bolj kot na vsebinsko strukturo osredotočajo na blišč in famo, ki jih svetovnim filmskim festivalom prinašajo oboževane zvezde in sijoče večerne toalete. In kaj o tem meni selektor?

Popek_drugaB-7eqa_03

Če nekatere zadeve ne 'potegnejo' vodstvu Cankarjevega doma, so zato toliko bolj kristalno jasne ustvarjalcem programa 19. Liffa. Prav letošnji filmski program namreč odlikuje relativno nizka doza komercialne usmerjenosti. Na vprašanje o nuji komercializacije Liffea je Popek odgovoril:

Popek_komerciala-7eqa_04

Za vas in z vami je v pričakovanju 19. Liffea Tisa V.






Komentarji
komentiraj >>