SCHLAMMPEITZIGER: Schwingstelle für Rauschabzug (Sonig, 2008) (ponovitev 9. 12. '08 ob 00.30) (2763 bralcev)
Torek, 2. 12. 2008
Pina Gabrijan
Torek, 2. 12. 2008
Pina Gabrijan
Pina Gabrijan recenzira novo hipnotično in pulzirajočo stvaritev Joa Zimmermanna aka Schlammpeitziger ... (v celoti!)
* Jo Zimmermann, bolj znan kot Schlammpeitziger, je na nemški elektronski sceni že dobrih petnajst let, pred dvema letoma pa je haral tudi na slovenskem kreativnem taboru Sajeta. Na njegovi uradni spletni strani poleg sličic izpod njegovih prstov, katerih estetika liči na tisto, ki določa dela Daniela Johnstona, najdemo tudi Zimmermannovo biografijo. Ta sestoji iz enega samega stavka: »I was born.« No, še dobro, da razgali tako intimno informacijo, sicer bi lahko gospoda Zimmermanna zares imeli na sumu, da ima njegov obstoj na tem svetu drugačen izvor.
Poleg samostojnega dela je začetek njegovega aktivnega ustvarjalnega udejstvovanja pomenil tudi dvojec Holosud, ki ga je tvoril skupaj z F.X. Randomiz in je bil aktiven predvsem na koncu devetdesetih let prejšnjega stoletja. V prvih letih 21. stoletja pa sta se Schlammpeitziger in F. X. Randomiz povezala še s petimi glasbenimi ustvarjalci, med katerimi je tudi Jan St. Werner - ki je znan predvsem kot član dvojca Mouse on Mars - in tako je nastal Electrosold Collectif. Nasploh je Schlammpeitzigerjevo ustvarjanje povezano z Mouse on Mars, saj sta tako prejšnji kot tudi njegov letošnji album 'Schwingstelle Für Rauschabzug' izšla pri kölnski založbi Sonig. Pri vodenju dotične založbe z dvojcem Mouse on Mars sodeluje še Frank Dommert, ki ga tudi najdemo v Electrosold Collectif. Druga polovica Mouse on Mars - torej Andi Toma - pa je Schlammpeitzigerju za njegov nov izdelek ponudil svoje mikserske usluge.
'Shwingstelle Für Rauschabzug' je z drugačnostjo - ki jo prinese vsak nov Schlammpeitzigerjev album - logično nadaljevanje poetike, prisotne na prejšnjih albumih, ki jo kot vedno spremlja pridih včasih bolj drugič manj subtilnega humorja. In kot smo bili vajeni do zdaj, so naslovi komadov in tudi albuma rezultat poigravanja, saj s kombiniranjem in spajanjem obstoječih pojmov tvori nove hibridne koncepte, ki jih omogoča narava nemškega jezika. Iz dokaj skladne pulsirajoče celote 'Shwingstelle Für Rauschabzug' nekoliko štrli ven komad 'Woop Wolgawahn' s precej več razigranosti in navihane zafunkanosti. Ti dve sta sicer prisotni tudi v drugih komadih, vendar ju vedno spremlja tudi neka sofisticirano odkačena drža, ki večinoma določa Schlammpeitzigerjev izraz. Verjetno ravno humor in zafrkantskost – čeprav za koga morda rahlo paradoksalno – kažeta na njegovo sofisticirano usidranost v svetu zvokovja.
Vrhunce 'Shwingstelle Für Rauschabzug' poleg prej omenjenega komada predstavljajo še zvonki uvodni 'Bassbestie's Blässe', zagonetni 'Uma Express' in glede na naslov pričakovano zadubiran 'Von Dubtisten'. Hkrati pa je razveseljujoče dejstvo, da so vsi komadi od prvega do zadnjega suvereno zasedli svoj položaj na izdelku in nedvoumno kažejo na Schlammpeitzigerjevo razvijanje, ki bi dejansko težko šlo v še boljšo smer.
pripravila Pina Gabrijan
Komentarji
komentiraj >>