Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Moveknowledgement Free Pop Orchestra!!! (3774 bralcev)
Četrtek, 26. 2. 2009
mcolner



Miha Colner recenzira drugo edicijo Moveknowledgement Free Pop Orchestra v Klubu Gromka na Metelkovi ... (v celoti!)
Moveknowledgement Free Pop Orchestra, 25. 2. '09; Klub Gromka- Metelkova mesto, Ljubljana

* Ko govorimo o vseprisotnih in ustvarjalno aktivnih glasbenih zasedbah domače produkcije, ki so zaznamovale to prizorišče, vsekakor ne moremo mimo fenomena Moveknowledgement. Skupina je skozi različne faze delovanja vseskozi kameleonsko spreminjala zvočno estetiko in izraz. Pripeljala se je do zavestne situacije, ko nobena plošča ni več podobna predhodni.

Največji preskok se je zgodil ob izdaji trenutno še vedno aktualne plošče Listen to Nebukadnezar, ko se je iz širše in številnejše zasedbe izluščila četverica in krenila po drugačni, nekonvencionalni poti. Tedaj pa so se začele pogosteje udejanjati tudi permutacije znotraj njihovega lastnega izraza. Preprosto se niso več zadovoljili s klasično izmenjujočim studijsko-koncertnim načinom dela.

Moveknowledgement je pač kolektiv raznolikih posameznikov s specifičnimi ustvarjalnimi težnjami, kar tudi pripelje do številnih odvodov znotraj lastne glasbe. Ko so fantje pred dvema letoma odrinili na rezidenčno bivanje v Lyon, središče eksperimentalnega duba, so ob vrnitvi v Gala hali odigrali improvizatorski set v brutalni noizerski dub maniri. Če se je takrat zdelo, da je poskus zaradi monotonega ustvarjanja neprehodnih zvočnih zaves nekoliko razvodenel, je drugi obraz kolektiva preživel in se nadgradil.

Moveknowledgement Free Pop Orchestra je premierno zagodel lani v klubu Gromka in s svojo elektronsko pogojeno plesno godbo zazibal poslušalstvo. Tokrat so se v isti obliki vrnili na kraj zločina. Gromka je, prilagojena za tovrstni nastop s povečanim odrom in potrebno mašinerijo, vase posrkala ravno prav občinstva. Peterica je na odru zasnovala kraftwerkovsko postavitev upravljalcev štirih raznolikih sintetizatorjev in njim podobnih priprav, medtem ko je bobnar ostal trdno v svojem sedlu.

A tokrat na sporedu ni bila diskoidna elektronska glasba z nasnetimi beati in neskončno repetitivno ritmiko, pač pa povsem odklonski in težko opredeljiv eksperiment. Z veliko vnemo je skupina neobremenjeno mešala raznorodne žanrske nastavke v enovito, a vseskozi spreminjajočo se zmes. Ritem sekcijo je tvoril predvsem tolkalec, kjer se mu je v intervalih pridruževal siceršnji basist v digitalni obliki. Štiri digitalne mašine so napolnile ušesa z vsem mogočim. V začetku je bil to nekakšen zverižen psihedelični rock, ki se je sprevrgel v dub pa naprej v ska, punk in vse do sicer prikritih ritmov salse. Vse skupaj se je opajalo z neverjetnim hrupom, neharmoničnimi vložki, redkim vokaliranjem in nepričakovanimi prehodi.

Odlične zasnove in izvedbe ni moglo zmotiti niti viseče vprašanje, ali gre pri vsem skupaj res za popolno improvizacijo. Deloma je peterica verjetno vnaprej pripravila kompozicije, a je bila izvedba učinkovito poljubna in intuitivna. Zato jim ob energičnem občutju in večnem iskanju ni moč očitati občasnih nedoslednosti, prebijanja bolečih zvokov in nasploh prevelike želje po koraku čez rob. Ravno slednje je njihova odlika, da si upajo in želijo čez rob postavljenih okvirov.

Po razvoju nastopa v bolj diskoidne in funk vode je skupina prvič zapustila navdušeno publiko. A to le zato, da se je vrnila v drugačni konstelaciji, saj sta kitarist in basist poprijela za svoje matične inštrumente. Veseljaška plat improvizatorskega kolektiva je tako morebiti nakazala smernice skupine za naprej. V tem segmentu je N'Toko vokalno več prisoten, celota pa deluje plesno in veseljaško, čeprav surovo funk in rockovsko razpoloženo. Verjetno je ravno ta odmik v pop vode, kar definirajo s poudarjenim vokalom in spevnimi refreni, najbolj odklonska točka zasedbe, ki pa ji takšen veseljaški izraz ravno ne pristaja. Ravno od tega so se pred nekaj leti odločno odvrnili.

A vse to ni moglo ubiti plesnega in zabavljaškega vzdušja, ki so ga povzročili med publiko s komadi, med katerimi je vsak strupeno spominjal na morebitno predelavo starejše predloge iz bogate glasbene zakladnice. Navdušena in vidno zadovoljena publika pa lahko z velikimi obeti pričakuje nadaljnje inkarnacije in nastope energičnih in neustaljenih Moveknowledgement.

pripravil Miha Colner


Komentarji
komentiraj >>

Re: Moveknowledgement Free Pop Orchestra!!!
maRuŠa [26/02/2009]

O fak, kaj mi delaš s fotkami, RŠ stran ... Luka, dej to dol, no, k ni za nikamor.
odgovori >>