Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
LAUREN NEWTON, PATRICK SCHEYDER, VLADIMIR TARASOV: Artesian Spirits (Leo Records, 2005) (2647 bralcev)
Sreda, 18. 3. 2009
zoranp



Zoran Pistotnik predstavlja koncertni posnetek iz Gruzije ameriško- ruskega tria, ki se podaja na pota vznesenih vokalno- instrumentalnih improvizacij z vonjem po jazzu, baladah, opojnih ritualih in še čem ... (v celoti!)
* Z opisom nocojšnjega zvočnega zapisa in še posebej ozadja njegovega nastanka bomo zelo hitro zaključili. O tem je namreč mogoče navreči nekaj informacij in se potem posvetiti samemu poslušanju. Kaj več niti ni potrebno. Opraviti imamo namreč s tremi vrhunskimi, dokaj dobro nam poznanimi glasbenimi ustvarjalci znotraj polj sodobne eksperimentalne glasbe, improviziranega jazza in zvočnih raziskav, ki imajo vsi za sabo že dolgoletno glasbeno kariero in jih zato tudi ne srečujemo prvič; ki pa so bili ob tej priložnosti postavljeni v ne ravno vsakdanji okvir, kjer se je dogodil posneti dogodek.

Koncert, ki ga boste nocoj poslušali s posnetkom njegove integralne izvedbene dolžine, se je zgodil 24. julija 2003 na 2. mednarodnem umetniškem festivalu v Borjomiju v Gruziji. Festival sodobne glasbe je leto prej ustanovila gruzijska violinistka Liana Issakadze in je z njim v ta turistično kraj, znan po zdravilnih arteških vrelcih, postavila prvi tak festival v teh zemljepisnih koordinatah. Če prav vem, bomo tako na tem radiu nocoj predvajali prvi posnetek kakšnega koncerta, ki je nastal v Gruziji.
Izmed trojice sodelujočih improvizatorjev, za katere se mi zdi, da so se zbrali posebej za ta festivalski nastop, morda še najmanj poznamo pianista Patricka Scheyderja. Ta je po poreklu iz Francije in ni tipičen jazzovski pianist, saj se je uveljavil kot interpret t. im. klasične komponirane glasbe, vzporedno s tem pa je sodeloval tudi z znanimi, v Franciji delujočimi ustvarjalci sodobne in postjazzovske glasbe. Tako je na eni strani koncertiral z Listom, Schubertom in Chopinom, na drugi pa igral in snemal z Evanom Parkerjem, Louisom Sclavisom, Vinkom Globokarjem in še kom. Tolkalec Vladimir Tarasov se je seveda najprej uveljavil kot enakopraven član legendarnega sovjetskega agregata sodobnega jazza Ganelin Trio. Ob tem in po tem pa je počel še ogromno lastnih stvari. Ne nazadnje: ni samo glasbenik, ampak tudi cenjen ustvarjalec vizualnih projektov, in kot tak se je predstavil celo na beneškem bienalu. Po razhodu Ganelin Tria pa je sodeloval z velikani sodobnega ameriškega jazza. Med njimi so bili Anthony Braxton, Andrew Cyrille, Butch Morris in Rova Saxophone Quartet. Delo pevke Lauren Newton pa smo morda pred leti poznali bolje, kot v zadnjem obdobju. Zelo smo jo cenili že, ko se je uveljavila na mednarodnem prizorišču s sodelovanjem v Vienna Art Orchestra v prvem desetletju njihovega delovanja. Pozneje je odmevalo njeno sodelovanje z a capella skupino Vocal Summit, v katerih se je uveljavil tudi Bobby McFerrin, sicer pa je sodelovala z vrhunskih evropskih improvizatorjev, pa tudi z Anthonyjem Braxtonom in zadnja leta še posebej opazno v duetih s pianistko Aki Takase.

Tak je bil improvizatorski trojec, ki je 24. julija 2003 nastopil na omenjenem gruzinskem festivalu sodobne glasbe. Osem zvočnih kosov so takrat ponudili ušesom prisotnega občinstva, ki jih je po reakcijah, zapisanih tudi v ta album, dobro sprejelo. Uvodno skladbo, poimenovani »Drum's Voice«, je pričel Tarasov sam, potem pa se mu je pridružila še Newtonova, zato sta jo tudi sama podpisala. V Naslovni »Artesian Spirits« se jima je pridružil še pianist Scheyder in tudi naslednjih šest so odigrali skupaj, zato so jim tudi pripisali soavtorstvo.


Komentarji
komentiraj >>