Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
THE VERY BEST: Esau Mwamwaya & Radioclit Are The Very Best (Green Owl, 2009) (ponovitev 12. 4. '09 ob 00.30) (2932 bralcev)
Nedelja, 5. 4. 2009
primozv



Primož Vozelj recenzira vznemirljiv preplet afriške tradicije in sodobnega urbanega londonskega odmeva zasedbe The Very Best, druženja ekipe Radioclit z Esaujem Mwamwayo ...(v celoti!)
Čeprav gre za ploščo, v veliki meri nastalo v afriškem Malaviju, ob sodelovanju lokalnih glasbenikov, bi težko rekli, da gre pri danes obravnavani plošči v kakršnemkoli pogledu za avtentičen album. Kot prvo je združba poimenovana The Very Best material za to ploščo nabrala na geografsko, časovno in žanrsko tako širokem področju, da je pojem avtentičnosti izgubil svojo orientacijo in smisel. Kot drugo pa tale plošča niti ni pravi studijski album, le-ta naj bi izšel enkrat letos, temveč »zgolj« mikstejp, ki ima nekako status drugoligaške izdaje. Na njem so zbrani remiksi, predelave in kolaboracije z glasbeniki iz malce prej omenjenega širokega področja. Glede na to, da gre za izdelek, ki je nastajal sproti, brez oprijemljive ideje o tem kakšen naj bi bil končni rezultat, pa zveni presenetljivo homogeno.

Dva dogodka sta, ki sta bistveno vplivala na nastanek te plošče. Prvi se je zgodil, ko je v London priseljeni malavijski glasbenik Esau Mwanwaya, po naključju svoje staro kolo prodal Etiennu Tronu, polovici DJevsko-producentskega dvojca Radioclit, v katerem poleg njega deluje še Johan Karlberg. Za drug tak dogodek, bi lahko označili izid druge plošče svoj čas prav tako kot Esau Mwanwaya, v London priseljene tamilske pevke Mathangi "Maye" Arulpragasam, ki je širnem svetu bolj znana kot M.I.A.. Fantastičen singel Paper Planes s te plošče, ki se šlepa na kitarski sample iz komada Straight to Hell legendarnih Clashev iz njihovega post-jamajškega obdobja, je namreč v letu in pol od izida, doživel nešteto remiksov. Enega izmed njih in hkrati tudi enega izmed najboljših, so ustvarili prav Esau Mwanwaya in Radioclit združeni v The Very Best. Prav ta remiks, ki so ga The Very Best poimenovali Tengazako, jasno pokaže na popolno prepletanje geografsko, časovnih in žanrskih vplivov. London, Jamajka, Šri-Lanka, Malawi, ZDA in spet London. The Very Best so tako pojmu avtentičnost na svojem mikstejpu zavestno zabili žebelj v krsto.

Že omenjeni Tengazako oziroma Paper Planes, je s svojo predzgodbo simptomatičen za celotno ploščo, kot je to tudi M.I.A., tamilsko-britanska ikona tretjega sveta in upam si reči aktualna pop verzija Nelsona Mandele. Hkrati je tudi edina glasbenica, ki je na tem mikstejpu zastopana z dvema skladbama. Poleg Paper Planes je tu še komad Boyz, ob tem pa je skupaj s Santogold, M.I.A. posodila še glas pri remiksu komada Radioclit »Get it Up«. Poleg njenih komadov, se na The Very Best mikstejpu pojavijo še predelave izvajalcev kot so ortodoksno-indie bend Architecture in Helsinki, (ki mimogrede niso iz Finske, ampak Avstralije), The Beatles, Michael Jackson ter še nekaj manj znanih imen. Za enega izmed vrhuncev mikstejpa pa je zaslužna predelava komada Cape Cod Kwassa Kwassa, z lanskoletnega prvenca newyorških Vampire Weekend, po mnenju številnih kritikov ene najboljših plošč lanskega leta. Tudi predzgodba tega komada je precej značilna, saj so Vampire Weekend, največji presežek dosegli s tem, ko so v svoj, sam po sebi precej tipičen, indie rock začeli umeščati afropop, ki je po zahodnem svetu nazadnje intenzivno haral konec osemdesetih.

V tem kontekstu, tako lahko pogrešamo zgolj še kakšno predelavo ali remiks komada Paula Simona, po možnosti z njegove ultimativne afropop kolekcije Graceland. No kljub temu, pričujoči plošči oziroma mikstejpu ne gre očitati prav ničesar, saj predstavlja zanimiv vpogled v aktualno in tudi preteklo popularno glasbo z afriške perspektive, ki v skladbah katere obdela razkrije dostikrat zamaskirano in pozabljeno povezavo med tradicionalno afriško godbo in zahodnjaško popularno glasbo. Če upoštevamo povečano število izdaj, ki koketirajo z afriško popularno glasbo v zadnjem času, se tako zdi, da Afrika ponovno prihaja na zemljevid zahodnjaškega popa. Če je bilo konec osemdesetih let samoumevno, da so mastodontske turneje največjih zvezd vključevale afriške datume in je v preteklih petnajstih letih tovrstno početje padlo v pozabo, se zdi da se vezi v zadnjem času spet krepijo. Tokrat sicer ne na nivoju mainstream zaslužkarjev, temveč zaenkrat zgolj na nivoju neodvisne glasbe. Kar je najbrž za marsikoga pri nocoj predstavljeni plošči najlepše, je to da je izšla kot zastonjski download. Če želite si jo lahko prenesete iz myspace strani The Very Best ali jo poslušate na spletni strani tele Tolpe bumov.



Komentarji
komentiraj >>