Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ELVIS JACKSON: Against The Gravity (RSQ/ EJ Rec, 2009) (ponovitev 15. 4. '09 ob 00.30) (2627 bralcev)
Sreda, 8. 4. 2009
BIGor



Igor Bašin BIGor recenzira novo stvaritev domačih Elvis Jackson, ki je nastala v ZDA ... (v celoti!)

* Celih šest let je minilo od zadnje dolgometražne izdaje domačih poskočnežev in veseljakov Elvis Jackson. V tem času so po rošadah za bobni utrdili svoje vrste, predvsem pa poskrbeli za prepričljiv in visok skok čez slovenske planke. Če so na domačem terenu premišljeno pristali na neizbežne kompromise, ki so jih izrinili iz osrčja punkovskega untergrunta v ospredje aktualne domače glasbene scene, so si za mejami domovine priborili status opažene in cenjene tutti-frutti punkovske zasedbe, kar je bilo nedvomno kronano z izdajo tretjega albuma Summer Edition za uveljavljeno italijansko punkovsko nabrito založbo Rude Records.

Dolga, vztrajna pot po evropskih klubskih, koncertnih in festivalskih odrih, jih je med drugim pripeljala tudi do četrtega albuma, ki je nastal pod producentsko taktirko Billa Goulda. Prisotnost imena in priimka basista Faith No More in njegovih prijateljev-sodelavcev, ki so poskrbeli za perfektno tonsko realizacijo in dokončni mastering izdelka, je več kot samo simbolična in dobra vaba za potrošnike in recenzente, ki bodo napolnili nekaj vrstic več z natolcevanji in pretiravanji. Bolj kot obešanje teh imen in njihovega polpreteklega dela na veliki zvon, je treba podčrtati njihov nepreslišani prispevek k najbolj izpiljenemu in dovršenemu izdelku Elvis Jackson doslej. Bill Gould je z Richom Veltropom in Johnom Cunibertijem sooblikoval album, s katerim so naši poskočneži presegli deklarirano veseljaštvo in zabavljaško plat. Album Against the Gravity je resen preskok Primorcev v kategorijo-dve višje. Je nad domačijsko vzvišenostjo in kvazi nedotakljivostjo, daleč od polovičarstva in samovšečnosti. Sploh ne bo presenetilo, če bo album objavila kakšna eminentnejša neopunkovska etiketa s te ali one strani luže, ker je plošča stabilen in močan globalni kaliber. Prav zato pa visi ta album tako blizu zloglasnemu kavlju 22.

Skupina Elvis Jackson se že od samih začetkov uživaško peča s punkom, reggaejem, hard corom, metalom, skajem, in ta žanrski preplet ni le njen nosilni steber, ampak tudi fasada celotnega dosedanjega ustvarjalnega opusa. Vendar ta crossover še ni bil tako pretanjeno in zaokroženo stkan skupaj kot je prav na zadnji plošči. Njihova prostodušnost je še vedno kohezivno podmazana s pozitivno energijo, ki prežema celoten album. Ta pa skoraj preveč uravnovešeno diha od začetka do konca.

Plošča Against The Gravity po strukturiranosti prikliče iz analov rumeno ploščo Rock For Light, na kateri so temnopolti rasta-korovci Bad Brains lovili ravnovesje med nabritimi hardkorovskimi štikli in lagodnimi, pravovernimi reggae formulami. Tudi crossover elemente te iste skupine z epohalnega albuma I Against I, ki je konec osemdesetih let močno vnaprej definiral številne križance, je zaznati v produkciji četrte plošče Elvis Jackson. Vse to nabrito križanje trči na albumu na že preverjene poskočne in melodične speve, ki se jih ne bi sramovali niti Offspring. Elvis Jackson so s ploščo Against The Gravity uspeli uloviti šarm profiliranega globalnega neo-punk hard cora, ki ima tako zgodovinsko zavest kot je tukaj in zdaj v sedanjosti. Njegova izpiljenost je tako rekoč edini minus, z njo so segli predaleč, čez popolnost in prav na tej točki temu albumu zmanjka punka. Nima surovega naboja, ampak je tehnično izpopolnjen album. Zanj je bilo vredno potovati čez lužo in nazaj. Elvis Jackson niso izgubili svojega elana, s polikano ploščo pa so izstopili iz domačijskega vzdušja prenapihnjenih zgodb o neverjetnih presežkih studijskega dela. Rezultat govori zase – prisluhnite mu!

pripravil Igor Bašin BIGor






Komentarji
komentiraj >>