Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Kinobuss: Avtobusna vožnja naproti neodvisnemu filmu (3223 bralcev)
Četrtek, 11. 6. 2009
Pina



Po cestah starega kontinenta se že ves mesec maje potujoči filmski projekt Kinobuss. V svojo transverzalo, ki se razpotega vse od Albanije pa to Rusije, je mimobežno vpel tudi nenačrtovan obisk na ljubljanski Metelkovi. Razsežnosti filmskega projekta pa smo raziskovali med njegovo naslednjo kinematografsko destinacijo na festivalu v Linzu.

Po cestah starega kontinenta se že ves mesec maje potujoči filmski projekt Kinobuss. V svojo transverzalo, ki se razpotega vse od Albanije pa to Rusije, je mimobežno vpel tudi nenačrtovan obisk na ljubljanski Metelkovi. Razsežnosti filmskega projekta pa smo raziskovali med njegovo naslednjo kinematografsko destinacijo na festivalu v Linzu.

Estonski kinematografski projekt je nastal kot odgovor nacionalnim problemom filmske distribucije in kinematografske homogenosti. Specifike manjših filmskih trgov so tudi v estonskem prostoru izkoreninile neodvisne kino dvorane in jih nadomestile z velikimi multipleksi s komercialno začrtano vsebino. Filmska alternativa, sicer skoncentrirana zgolj v prestolnici Talinu, je z obuditvijo tradicije potujočega kina dobila dobrodošlo možnost decentralizacije.

Sfrizirani avtobusni old-timer je tako osem poletij prečesaval estonske vasi in manjša mesta ter jim v zimprovziranem kinu serviral dela estonskega in evropskega art filma. Koncept filmske umetnosti brez meja pa je Kinobuss letos ilustriral tudi z daljšo transevropsko turnejo, ki problematiko filmske distribucije odmaknjenih in tržno neprivlačnih prostorov preslikava na širše geografsko področje.

Distribucija filmske umetnosti se ne izraža samo preko osvetljevanja kinematografskih platen. Projekt pripisuje vse večji pomen posredovanju filmskega znanja. Vodja projekta in v paralelni dimenziji režiser animiranih filmov Mikk Rand je prepričan, da je razumevanje filmskega jezika mogoče le z dobrim poznavanjem medija v celoti, zaobjemajoč najpomembnejšo fazo njegovega kreativnega nastajanja.

Projekcije filmov so tako dopolnjene z obveznimi delavnicami, osredotočenimi predvsem na animirani film. Večurno sestavljanje desetsekundnih zgodb mlade seznanja z različnimi tehnikami filmskih pristopov in zahtevnostjo tovrstnega ustvarjanja. Preprosti filmski izdelki so ob koncu dneva povezani v nekajminutno animacijo, ki posredovana na humoren način uvede osrednje projekcije.


Izbor filmov variira od lokacije do lokacije, saj teži k vzpostavitvi povezave med estonskim filmskim prostorom in kulturno-jezkovnim prostorom gostiteljev. Balkanska platna so bila tako redno rezervirana za omnibus Lost and Found, estonsko-bosansko-srbsko-bulgarsko-nemško-madžarko in romunsko koprodukcijo iz leta 2005. Napihljiv kinematografski zaslon v Linzu pa so okupirali filmi, ki so krmarili med estonskim in nemškim jezikovnim prostorom, na primer delo Fed up!, ki sicer ni predstavljal enega boljših možnosti izbora.

Osrednjim projekcijam se je pridružil slogovno pester spremljevalni filmski program. Na vseh lokacijah pa je bil obvezen tudi niz pionirskih 3D filmov iz sovjetske Estonije. Njihova okorno obdelana slika je bila izrisana na zaslonu, ki se je dvigal namesto jamborov v Donavi premierno splavljene kino-ladje - sveže dopolnitve projekta.

Po Srbiji, Kosovu, Albaniji, Črni gori, Bosni, Hrvaški, Sloveniji in Avstriji bo s kinematografsko opremo obtežen avtobus odropotal preko Berlina in Estonije vse do Rusije, kjer bo zaokrožil svojo letošnjo misijo oživljanja lokalne filmske kulture in razbijanja monopoliziranih vzorcev distribucijske politike.

S Kinobussom se je po filmskih pokrajinah linškega festivala zapeljala Pina S.


Komentarji
komentiraj >>