Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
BRO: Serious Reggae Deviations (RSQ, 2009) (ponovitev 18. 7. '09 ob 00.30) (3633 bralcev)
Sobota, 11. 7. 2009
Sensi



Maruša Bertoncelj- Sensi nam razkriva deviacije v reggae glasbi Mateja Brodarja in njegovega projekta Bro ... (v celoti!)
* Pa jo imamo – tako imenovano prvo slovensko reggae plato. »Tako imenovano« iz več razlogov. Seveda bi bili nesramni, če ne bi priznali prizadevanj dejansko prve slovenske reggae zasedbe Siti hlapci. Dalje, Bro je z albumom »Serious Reggae Deviations« po desni prehitel vse tiste, od katerih bi podoben podvig vsekakor prej pričakovali. Mate Brodar Bro je nedvomno vsestranski, prekaljen glasbenik, ki pa se je v reggae in dubovske vode aktivno začel spuščati šele pred dobrima dvema letoma. Multiinštrumentalist, vokalist in jazz diplomant graške glasbene akademije, ki se je kalil v mainstreamu predvsem preko sodelovanja s Tinkaro Kovač in z Magnificom, še bolj pa ga poznamo po udejstvovanju v dvojcu Da Phenomena, je na samostojno glasbeno pot torej stopil razmeroma ločeno od izraznosti svoje glasbene preteklosti. A ker se mu ta še vedno precej pozna, je »Serious Reggae Deviations« kljub vsemu težko povsem brez zadržkov proglasiti za reggae plato.

Za reggae se je sicer navdušil že pred leti. Baje ga je »obrnil« prav obisk Jamajke. In jasno, s podkovanostjo, kakršna mu pritiče, je bilo le še vprašanje časa, kdaj se bo začel igrati z žanrom, ki kljub izjemni priljubljenosti na naših tleh še do danes ni zares vzcvetel drugje kot na gramofonih številnih domačih reggae DJ-ev. Naj mi Siti hlapci ne zamerijo, ampak razen nekaj spodobnih reggae komadov s strani bandov, ki so sicer pretežno zasidrani v drugih, bolj ali pa manj sorodnih žanrih, na primer Elvis Jackson, Red Five Point Star in Tha Flow, če jih omenim samo nekaj iz zadnjih deset, petnajst let, poštenega domačega reggaeja še nismo imeli. Dub je druga zgodba, še bolj pa ska, ki v slovenski glasbeni zgodovini svoje solidno mesto bolj ali manj konsistentno vzdržuje že približno od pojava punka naprej.

Torej, zakaj še vedno nismo dobili »poštenega slovenskega reggaeja«? Hja, kar se mene tiče, to preprosto še vedno ni to. Vprašanje, seveda, če je bil to dejansko Brojev namen. Povsem možno, da ga »zaboli« za pokrivanje te niše. Dečko pač dela svoje in to brez dvoma dela dobro, a je vendarle težko ne razmišljati v tej smeri. Nenazadnje je zgovoren že naslov albuma »Serious Reggae Deviatons«, ki po svoje vsaj malo obljublja »serious reggae«, ampak »deviacije« so tiste, ki napovejo tudi, da najbrž ne bomo slišali reggaeja v klasični obliki. In ga ne. Brojev reggae je še vedno precej odet v pop, odklonom pa še vedno manjka teže, predvsem po eksperimentalni plati. Slednje sem še posebej glede na avtorjevo kilometrino in širino pričakovala več. Glavni manko je pravzaprav v produkciji, ki je za reggae in pa dub, katerega Bro tudi dosledno vpleta, toliko specifična, da zahteva za to izkušeno, specializirano »uho«. Basovskim linijam in bobnom enostavno manjka ustrezne globine, sintetičnost klaviatur je preočitna, harmonije nasploh ostanejo preveč na površju, vokali in kitara preveč tenkozvočni, in čeprav je doza delaya všečna, to enostavno ne odpravi pop vtisa.

Svojstvenost, ki pa albumu vendarle prinaša pluse, se izraža skozi za avtorja značilen pristop. Bro odpoje vse vokale, izkaže se tudi z liriko, za večjo pestrost pa poskrbi še z rockerskimi, jazzovskimi in funkijaški vložki. Z vsem tem spet ne gre v tolikšen odklon, da bi pretrgal reggaejaško rdečo nit. In samo v eni skladbi mantra Jah Rastafari, če si smem dovoliti malce sarkazma. Plus so tudi prispevki sodelujočih glasbenikov – trobentača Igorja Matkoviča, ki jazzovsko odlično začini komada »Springsurprise« in »Shell«, solo kitarista Tadeja Koširja, ki podobno, bolj bluesovsko, učinkuje v dveh kompozicijah, »Nuff Respect« in »Shell«, basista Jošta Drašlerja, ki vendarle ustrezno obteži »Universe« in »Shell«, ter talentiranega mladega bobnarja Jureta Rozmana, ki se tudi v tem žanru očitno dobro znajde. »Serious Reggae Deviations« je, pod črto, prikupen začetek nove Brojeve glasbene poti, od katere si velja veliko obetati. Delovni izlet v profesionalni dub studio v sosednjo Italijo, ki ga bojda namerava izvesti v bližnji prihodnosti, je že en tehten razlog za to, obeti pa so slišni tudi v živih nastopih, saj je že na lanskem Soča Reggae Riversplashu dokazal, da misli kar resno. Kako bo vajo ponovil – oziroma še nadgradil –, bomo lahko preverili zdaj zdaj, saj bo svoj novi album predstavil v sklopu Riversplash festivala '09 že prihodnjo soboto.

pripravila Maruša Bertoncelj- Sensi


Komentarji
komentiraj >>