Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
»Zlati Boben 09« in domnevni preporod oglaševanja (2506 bralcev)
Ponedeljek, 12. 10. 2009
Igor Bijuklič



Letošnje geslo 16. Zlatega bobna je bilo Brainstorming. Verjetno bi bilo najbolje, če bi oglaševalska stroka tako kot ostale produktivne veje našega postkapitalizma, investiralo vse svoje kreativne energije v globok premislek o lastnem početju in ne v to kako finančno krizo izkoristiti kot poslovno priložnost. V nasprotnem primeru bomo lahko dobili le nekakšno prenovljeno, prilagojeno in nevarnejšo verzijo starega, ki bo še naprej vodila igre brez meja ali drugače rečeno pospeševala neskončni napredek...
Na »Zlatem bobnu« se lahko sicer vsako leto navdušujemo nad kreativnostjo tekmujočih in nastopajočih oglaševalskih izdelkov. Vendar je največji tovrstni festival v širši okolici zanimiv vsaj še iz enega vidika. Iz leta v leto bolj si mora namreč nastavljati ogledalo, ki mu pomaga do prepotrebnega premisleka o sedanjih in bodočih dejanjih oglaševalske stroke in njihove družbene odgovornosti.

Letos se pač ni moč izogniti dejstvu, da se s finančno krizo v temeljih majejo tudi vzvodi poslovnega sveta. Kot kaže, je oglaševalska stroka za trenutek sestopila z medijskega speeda in zavzela ponižno držo. Treba se bo učiti, treba bo prisluhniti in treba se bo prilagajati, saj gre zdaj za preživetje. Okoli tega podtona so se vrteli festivalski seminarji, medijska srečanja, kreativne delavnice in forumi.

Na zadnjem pol-javnem festivalskem forumu je razprava tekla o novi vlogi oglaševalske industrije po recesiji in novem dialogu z javnostjo. Jure Apih, direktor festivala, je forum pospremil kot razpravo o bodočnosti oglaševalske stroke. Zadeva je dajala vtis pomembnosti, zato smo po koncu foruma prosili enega njegovih udeležencev, da nam pomaga razjasniti nejasnost nekaterih zgolj dotaknjenih tem. Franco Moretti je v svojih sedemdesetih letih kreativni direktor oglaševalske agencije Leo Burnett Italija. V mladosti je bil anarhist in še danes trdi, da je kreativnost zelo sorodna mentalnemu anarhizmu.

Bi lahko oglaševanje normalno delovalo, če bi svojo ciljno javnost naslavljala kot aktivne državljane in ne kot potrošnike?









Ampak kaj ni lik dejavnega državljana lahko dejavna opozicija interesom oglaševalske industrije in njihovih naročnikov?









S katerim orodjem bo oglaševalska industrija naslavljala državljane v bodoče? So to emocije ali racionalnosti?









Ima potemtakem oglaševanje v svojem odnosu do naslovnikov kaj opraviti z ljubeznijo?









Se oglaševanje sámo prilagaja na hitre spremembe v svetu ali jih tudi narekuje?









Naš naslednji sogovorec je bil Marko Pogačnik, nekdanji član skupine OHO, ki je imel predavanje z naslovom »Zemlja kot inteligentni agent«. Marko Pogačnik je bil povabljen, da bi oglaševalski srenji skušal pojasniti, da obstajajo vzporednice med komunikacijo z zemljo ter poslovno komunikacijo s ciljnimi naslovniki in naročniki, ki so vredne upoštevanja.

Če ima zemlja inteligenco in zavest, ali sedanje generalno stanje v mainstreamovskih medijih kvarno vpliva na zemeljsko inteligenco?









G. Pogačnik, vi zdravite zemljo ali je možno zdraviti zemljo tudi od posledic medijskega onesnaževanja in prezasičenosti?









Kaj bi morala storiti oglaševalska industrija, da bi bila v bolj harmoničnem odnosu z zemeljsko zavestjo?









Letošnje geslo 16. Zlatega bobna je bilo Brainstorming. Verjetno bi bilo najbolje, če bi oglaševalska stroka - tako kot ostale produktivne veje našega postkapitalizma - investirala vse svoje kreativne energije v globok premislek o lastnem početju in ne v to, kako finančno krizo izkoristiti kot poslovno priložnost. V nasprotnem primeru bomo lahko dobili le nekakšno prenovljeno, prilagojeno in nevarnejšo verzijo starega, ki bo še naprej vodila igre brez meja ali drugače rečeno - pospeševala neskončni napredek...sam bog ve kam.

Za občestvo vseh spolov je na bobnu sedel Igor B.


Komentarji
komentiraj >>