Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
The Thing & Sonore!!! (2702 bralcev)
Torek, 13. 10. 2009
Tit Podobnik



Tit Podobnik recenzira nastop dveh triov The Thing in Sonore ter obojih skupaj ob deseti obletnici zvočne serije Defonija v Klubu Gromka na Metelkovi ... (v celoti!)

THE THING & SONORE, 12. 10. 2009; desetletnica Defonije, Klub Gromka- Metelkova mesto, Ljubljana

* Desetletnica koncertne serialke Defonija se je nadaljevala točno tam, kjer se je pred nekaj več kot štirinajstimi dnevi ustavila. Nabito polna prenovljena Gromka je tako vnovič dala zagon precej zgoščeni koncertni ponudbi večerov napredno-misleče godbe letošnje jeseni. Teh v tej sezoni res ne bo manjkalo, pestro dogajanje pa se obljublja še globoko v prihajajoče koledarsko leto.

Včeraj smo imeli tako v dotičnem okviru priložnost slišati pri nas do sedaj bržkone dodobra prepoznavne glasbenike, a navkljub temu s premierno postavko globalnega pomena. Skupno pet članov dveh triov The Thing in Sonore je namreč prvič stopilo na oder skupaj ter na krilih boben-bas dvojca Paal Nilssen-Love in Ingebrigt Haker Flaten dodobra prevetrilo ozračje metelkovskega kluba. A pojdimo lepo po vrsti.

Večer so otvorili norveški The Thing, ki jih, ob že omenjenem boben-bas dvojcu, zaokroža še pihalec Mats Gustafsson. Trio s tendenco po prirejanju kompoziciji bolj ali manj znanih glasbenih mojstrov, smo letos z zadnjo ploščo Bag It že spoznali v Tolpi Bumov, tokratni nastop pa je ostal brez najvidnejše pridobitve s te plošče, elektronike. Vendar gre glede na ustroj dogodka ta vidik jemati pozitivno, konec koncev sta se že Frode Gjerstad in Paal Nilssen-Love, pred svojim dvojnim koncertom nekaj mesecev nazaj, v intervjuju klanjala Gromkini akustiki, ki jo torej ne gre zlorabljati, čeprav se seveda razlogi za to odločitev nemara skrivajo povsem drugje. Sicer je z umanjkanjem efektov nekaj surovosti ostalo zgolj v zraku, kot denimo pri izvedbi priredbe skladbe 'Hidegen Fujnak A Szelek' zasedbe The Ex, a bi ob nadaljnji zvočni podobi večera tovrstna ekskurzija kaj hitro znala bosti v ušesa. Neposredno na ojačevalnik je bil tako priklopljen zgolj dvojni bas Ingebrigta Hakerja Flatna, za intenzivno prezentacijo njihovega muziciranja pa kaj več niti ni bilo potrebno. V nekaj več kot šolski uri dolgem setu so z značilno mešanico free-jazza in HCja dodobra ogreli občinstvo, o ničtem varčevanju z energijo pa so najlepše pričala njihova, z znojem povsem prepojena oblačila.

Po kratkem premoru je kadilce in tiste, željne malo zraka, po vrnitvi v klub na odru strumno pričakala trojica, ki sicer sliši na ime Sonore. Tri pihala niso na glasbenem zemljevidu seveda nič novega, a vseeno tria ne moremo kar tako zlahka umestiti v neko premočrtno nasledstvo legendarnega World Saxophone Quarteta in podobnih zasedb. Gre namreč za precej svojevrstno kombinacijo, katero Ken Vandermark, Peter Brötzmann in Mats Gustafssoon z nadaljnjimi menjavami instrumentov še nadrobneje ponazarjajo. Pihalno jedro Brötzmannovega chicaškega tenteta ima za seboj že dve plošči, včeraj pa smo jih uspeli izkusiti v nadvse gibljivi obliki. Pomenljivo je predvsem, da se sicer vešči prepihovalci za potrebe tria raje zatekajo h konvencionalnejšim pihalnim tehnikam, od koder nato gradijo prepoznavno celoto. Šele po vzpostavitvi neke osrednje niti, se je tako tudi včeraj vsak posameznik pomaknil k svojim preferencam, ki ob številnih izbruhih seveda niso mogle izostati. Brötzmann kot izjemno hrapav gradnik močne linije, Gustafsson kot nenadkriljivi perkusionist na saksofonu ter Vandermark kot povezovalec obeh, so se spretno dopolnjevali, razvijali in zavijali, ob čemer tudi povsem solističnih ali celo baladnih prispevkov ni manjkalo. Z nekaj nostalgičnimi prepihi so umetelno osredinili večer ter obiskovalce pripravili na zaključek s petimi težkokategorniki na odru.

Če smo od obeh triov nekako lahko pričakovali sledenje njihovim strujam in je morebiten strah pred gnečo tako na odru kot v zvoku botroval rahli rezerviranosti v pristopu k poslušanju vseh hkrati, je treba že takoj poudariti, da je bila ta odveč. Že s Sonore smo namreč dobili potrditev, da trije prekaljeni solisti funkcionirajo skupaj, nad brbotajočo podlago pa se je celota premaknila še kanček više. Tu imam predvsem v mislih izrazito podrejanje kolektivu, s čimer sta Vandermark in Gustafsson solirala le bežno, četudi prvi nekaj več kot slednji. To se je na koncu izkazalo za najboljše, saj se predvsem Gustafssonova solistična prezenca nikakor ni hotela prebiti v ospredje. In če piscu tokratne recenzije Ken Vandermark na vseh dosedanjih koncertnih izkustvih nekako ni uspel postati nujno potreben, se je tokrat povsem usedel v kontekst odigranega ter tudi skozi ogromen solističen razpon pokazal vse svoje kvalitete. Čez prijetno razširjeno celoto Brötzmannu ni bilo težko dodati pike na i, pa čeprav se je v redkih reminiscentno obarvanih trenutkih zazdelo, da gre za zelo staro glasbo. Ta občutek je postal nekoliko tesnoben ob hipnem muziciranju brez Gustafssona in Vandermarka, a so nato vsi skupaj nedefinirana čustva zopet naravnali. Obvezen bis se je na koncu zavlekel do polnoči in čeprav smo slišali tudi že bučnejše aplavze, bi brez pomislekov lahko prisostvovali še kakšnemu več.

V Gromki se je precej zibal Tit Podobnik.

 



Komentarji
komentiraj >>

Re: The Thing & Sonore!!!
MarioB [14/10/2009]

Hojla, Tit! Čisto za "on the record" - komad Hidegen Fujnak A Szelek je izvirno od Márte Sebestyén & Muzsikás, The Ex pa so ga (s Tomom Coro) predelali, menda brez vednosti madžarskih muzikantov. Drugače super članek! Lp, MarioB
odgovori >>

    Re: The Thing & Sonore!!!
    LukaZ [14/10/2009]
    ojla mario a si cist zihr, da je avtorsko njihov, da ne gre za madzarsko ljudsko dediscinno- nekje sem na spletu nasel note, kot avtor pa pise zgolj 'hungarian folk song' ... sicer pa so se The Thing naslonili na verzijo od Core & The Ex, zan bit pa, da so se sami naslonili na glasbenike, ki jih omenjas
    odgovori >>

    Re: The Thing & Sonore!!!
    tit [15/10/2009]
    oj!hvala za opozorilo, moram priznat, da po preverjanju na ovitku od cdja in poslusanju komada se od the ex, nisem raziskoval se globlje, ceprou se mi naslov ni zdel ravno nizozemski :)
    odgovori >>

      Re: The Thing & Sonore!!!
      LukaZ [15/10/2009]
      itak v komadu The Thing povzemajo predvsem značilne riffe kitarskega dvojca The Ex, osnovno melodijo pa uporabijo le za vzorec
      odgovori >>