Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
SPREJEMANJE NACIONALISTIČNEGA DISKURZA V TRENUTKIH EVFORIJE (3673 bralcev)
Petek, 20. 11. 2009
Boris & Pizdurh



Slovenska državna nogometna reprezentanca si je z zmago proti nasprotnikom iz Rusije drugič v zgodovini zagotovila nastop na svetovnem prvenstvu, ki bo v Južni Afriki prihodnje leto. To je pričakovano sprožilo razne vrste evforij, od odkrito športnih do nekaj manj odkrito nacionalističnih. V primeru nacionalnih športnih reprezentanc je oboje tesno povezano, kar se je – pa to ni bilo prvič - lepo videlo tudi v nedavnem navdušenju ob zmagi ekipe Republike Slovenije.

Slovenska državna nogometna reprezentanca si je z zmago proti nasprotnikom iz Rusije drugič v zgodovini zagotovila nastop na svetovnem prvenstvu, ki bo v Južni Afriki prihodnje leto. To je pričakovano sprožilo razne vrste evforij, od odkrito športnih do nekaj manj odkrito nacionalističnih. V primeru nacionalnih športnih reprezentanc je oboje tesno povezano, kar se je – pa to ni bilo prvič - lepo videlo tudi v nedavnem navdušenju ob zmagi ekipe Republike Slovenije. Fenomen nacionalizma je prisoten vsaj v dveh dejavnostih, povezanih z nogometom - v navijanju in komentiranju tekem. Izpostavljamo dva navijaška slogana, za katera težko rečemo, da nista nacionalistična, in sicer: »Kdor ne skače ni Sloven'c« ter – in ta je še očitnejši in udarnejši - »Mi, Slovenci!«.

Kakšna vprašanja sprožajo takšni slogani? Najprej seveda vprašanje nacionalne identitete oziroma kaj vse podrazumeva termin Slovenec ali Slovenka. Označuje oznaka Slovenec zgolj pripadnika slovenske etnične skupine ali lahko s Slovencem označimo tudi državljana Republike Slovenije? Mar ne delujejo omenjeni navijaški slogani izključujoče do državljanov pripadnikov drugih narodnosti? Lahko oni tudi »skačejo« ali vpijejo »Mi slovenci«? Morajo to početi?

Seveda je neumestno pričakovati, da bi se navijači na štadionih drli »Mi, državljani Slovenije!«. A ravno to nakazuje, da je za pripadnost v primeru navijanja za reprezentance ključna nacionalna opredeljenost.  Slogani, ki so prevladovali med navdušenimi gledalci tekme in na kasnejšem sprejemu nogometašev, so zasnovani tako, da te silijo zgolj v eno določeno nacionalno skupino, tudi če se ne čutiš njen pripadnik. Zanimivo pri vsem tem je tudi, da na takšen bolj ali manj prikrit nacionalizem ne pristajajo le množice, ponesene v evforičnem doživljanju športnih uspehov drugih, temveč tudi vodilni politiki, ki se sicer hvalijo z višjo stopnjo tolerance in razumevanja. Tako je predsednik Danilo Tűrk pred štadionom v Mariboru po tekmi v mikrofon pred zbrano množico navijačev brez posebnih pomislekov skandiral »Kdor ne skače ni Sloven'c«, za tem pa še trikrat ponovil medmet »Hej«.

Kakšna je medsebojna povezava športa in nacionalne identifikacije? O tem smo govorili z Igorjem Pribcem, profesorjem politične filozofije na Filozofski fakulteti:



Določene negativne plati navijaških sloganov vidi tudi športni komentator Igor Bergant, a dodaja, da se da gledati na vse to tudi z druge plati:



Igor Vidmar vidi v temi pričujočega Kultivatorja zgolj »kvazi ultra levičarsko nakladanje«, navijanje, ki smo mu bili priča, pa je označil za patriotsko:



Ali doživljajo takšno navijanje zgolj kot patriotsko tudi pripadniki narodnih manjšin v Sloveniji oziroma ali se jim zdijo prej omenjeni slogani izključujoči, smo vprašali Fahirja Gutića, predstavnika bošnjaške kulturne zveze Slovenije:



Gutića smo vprašali, kako doživlja Tűrkovo skandiranje »Kdor ne skače ni Sloven'c!«:



Bi bilo bolj primerno skandiranje »Slovenija, Slovenija«, ali »šampioni, šampioni«?



Berganta smo prosili tudi za komentar Tűrkovega skandiranja:



Iz urada predsednika republike smo dobili odgovor na vprašanje, ali se zdi Tűrku skandiranje slogana »Kdor ne skače ni Sloven'c« sporno in kakšno je njegovo stališče glede nacionalističnih sloganov. Predsednik ocenjuje, da je navijanje na omenjeni tekmi potekalo v športnem vzdušju in na dostojni ravni, sam pa ni slišal nacionalističnih sloganov. Glede omenjenega specifičnega gesla pa meni, da gre za zabavno, na pol folklorno domislico, ki je ne gre razumeti kot nacionalistično ali žaljivo.

Omenili smo že drugo prisotnost nacionalizma, ki se skriva v komentiranju športnih dogodkov. V tem je družbeno popolnoma sprejemljivo ločevanje na naše in vaše, kar naj se v političnem komentiranju ne bi uporabljalo. Pristranskost v športnem komentiranju je za Berganta popolnoma razumljivo:



Nacionalistično športno komentiranje je za konec pokomentiral tudi Pribac, ki se na koncu naveže tudi na koristi oblasti pri zadnjem nogometnem uspehu domače ekipe:



Kultivator o skritih nacionalizmih v evforičnih momentih sta pripravila Urh in Boris.



Komentarji
komentiraj >>

Re: SPREJEMANJE NACIONALISTIČNEGA DISKURZA V TRENUTKIH EVFORIJE
wc [26/11/2009]

ja, se strinjam, besede niso vse, ampak nenehno ponavljanje, skandiranje do onemoglosti, izdrkavanje s hupami po prometnih zilah pac ni nujni del sporta. Marsikdo je uzival v sportu ,ampak njegovo zivljenje pac ni tako prazno, da bi mu evforija po enem golu razen veselja nekaj casa po tem zapolnjevala 24 ur v dnevu. to mnozicno orgazmiranje je low life credni nagon, turbofolk, ki se ga ljudje oprijemajo zaradi deficita drugih stvari. tudi takile bivsi pankerji, ki ne zaupajo mlajsi generaciji nicesar vece, zgodovina se je ustavila, kjer so oni malo poprotestirali, nadaljni poskusi so kvaziultralevicarski, treba je drzat gobec, pit pivo in momljati, ponavljati parole, pa ceprav fuzbalske. Clanek je tako seveda mocno diskriminatoren tudi do sivolasih malikovalcev Fukuyame. Panem et circenses, pa se en scepec mejnega spora in vsi smo srecni. Juhuhu, jodl jodl!
odgovori >>

Re: SPREJEMANJE NACIONALISTIČNEGA DISKURZA V TRENUTKIH EVFORIJE
borut [23/11/2009]

proud to be an American - mehičani, irci, nemci, nizozemci, italijani, skandinavci (da ne naštevam)... ki živijo v zda lahko brez dileme to vzklikajo. Tko da sklepam, ni nič spornega, če tudi v slo vsi vzklikajo mi slovenci in podobno. bolj mi je čudn - malo vas je pičkice - . Pa kaj pol če nisi čistokrvn slovenc. Kdo pa dons sploh lahko to še trdi, da je čistokrven ... neki in zakaj bi sploh bil čistokrven. krneki ...
odgovori >>

100% z Vidmarjem, jebte se
anonimni zadetek [23/11/2009]

Ja kaj pa pričakujete? Izražanje "im the citizen of the world" type of crap na tovrstnem dogodku kot je tekma dveh državnih reprezentanc? ... še en debilizem iz vrst RŠa, ki poskuša biti nad današnjico nad realnim, ŠKODA DA NISO PELI "NAPREJ ZASTAVA SLAVE!" pizde debilne! Iščete iglo v senu in v svojem "levičarstvu" dejansko zganjate prav smešno ozkogledost, spelte se.
odgovori >>

    Re: 100% z Vidmarjem, jebte se
    100 procentno glupi vidmar [26/11/2009]
    protikomunisticno paranoicni starcki in mladi domobrancki zdruzeni s patrioti light, oprezno in potuhnjeno verzijo pozabljajo da fuzbal je sport ki se lazje izkorisca za take poneumljajoce mehanizacije mas v bevskajoco hordo pijanih ponosnezev. Tega definitivno veliko drugih sportov (nujno) ne zahteva! In tudi pri fuzbalu se da navijat brez turbofolk gesel, mar ne vi pankerji pod narekovaji, individualisti z mnogo premnogo pridrzki?
    odgovori >>

    Re: 100% z Vidmarjem, jebte se
    spel se napeljava [26/11/2009]
    ja, se strinjam, besede niso vse, ampak nenehno ponavljanje, skandiranje do onemoglosti, izdrkavanje s hupami po prometnih zilah pac ni nujni del sporta. Marsikdo je uzival v sportu ,ampak njegovo zivljenje pac ni tako prazno, da bi mu evforija po enem golu razen veselja nekaj casa po tem zapolnjevala 24 ur v dnevu. to mnozicno orgazmiranje je low life credni nagon, turbofolk, ki se ga ljudje oprijemajo zaradi deficita drugih stvari. tudi takile bivsi pankerji, ki ne zaupajo mlajsi generaciji nicesar vece, zgodovina se je ustavila, kjer so oni malo poprotestirali, nadaljni poskusi so kvaziultralevicarski, treba je drzat gobec, pit pivo in momljati, ponavljati parole, pa ceprav fuzbalske. Clanek je tako seveda mocno diskriminatoren tudi do sivolasih malikovalcev Fukuyame. Panem et circenses, pa se en scepec mejnega spora in vsi smo srecni. Juhuhu, jodl jodl! Manjkali so na tribuni samo se tekmovalci iz kmetije, fajn bi sso edl med Boruta, Medvedjeva in Abramovica. Vse za velika custva!!
    odgovori >>

Re: SPREJEMANJE NACIONALISTIČNEGA DISKURZA V TRENUTKIH EVFORIJE
kordon [23/11/2009]

Handanović, Ilić, Jokić, Stevanović, Radosavljević, Novaković, Dedić in Ljubijankić, hvala vam, da smo lahko ponosni!
odgovori >>

Re: SPREJEMANJE NACIONALISTIČNEGA DISKURZA V TRENUTKIH EVFORIJE
kordon [23/11/2009]

Handanović, Ilić, Jokić, Stevanović, Radosavljević, Novaković, Dedić in Ljubijankić, hvala vam, da smo lahko ponosni!
odgovori >>

Re: SPREJEMANJE NACIONALISTIČNEGA DISKURZA V TRENUTKIH EVFORIJE
dr. [22/11/2009]

hm, ali je slogan "Kdor ne skače, ni Sloven'c!" diskriminatoren do invalidov? iskati vir nacionalizma v sloganih se mi zdi zgrešeno. vseeno pa imam tudi jst slab -oziroma ultra-levičarski- priokus do cele zadeve. Na primer zato, ker s(m)o totalno izžvižgali rusko himno na začetku tekme.
odgovori >>

    Re: SPREJEMANJE NACIONALISTIČNEGA DISKURZA V TRENUTKIH EVFORIJE
    hmhm [26/11/2009]
    ja, se strinjam, besede niso vse, ampak nenehno ponavljanje, skandiranje do onemoglosti, izdrkavanje s hupami po prometnih zilah pac ni nujni del sporta. Marsikdo je uzival v sportu ,ampak njegovo zivljenje pac ni tako prazno, da bi mu evforija po enem golu razen veselja nekaj casa po tem zapolnjevala 24 ur v dnevu. to mnozicno orgazmiranje je low life credni nagon, turbofolk, ki se ga ljudje oprijemajo zaradi deficita drugih stvari. tudi takile bivsi pankerji, ki ne zaupajo mlajsi Ijn ja, izzvizganje huimne je low lifegeneraciji nicesar vece, zgodovina se je ustavila, kjer so oni malo poprotestirali, nadaljni poskusi so kvaziultralevicarski, treba je po njihovem drzat gobec, pit pivo in momljati, ponavljati parole, pa ceprav fuzbalski. cakam samo se, da Vidmar zorganizira koncert Andreja Siska, recimo v kinu Siska... hm... Malo domoljubja ne skodi, kajneda, sivolasi malikovalci Fukuyame?
    odgovori >>

    Re: SPREJEMANJE NACIONALISTIČNEGA DISKURZA V TRENUTKIH EVFORIJE
    jodl jodl [26/11/2009]
    ja, se strinjam, besede niso vse, ampak nenehno ponavljanje, skandiranje do onemoglosti, izdrkavanje s hupami po prometnih zilah pac ni nujni del sporta. Marsikdo je uzival v sportu ,ampak njegovo zivljenje pac ni tako prazno, da bi mu evforija po enem golu razen veselja nekaj casa po tem zapolnjevala 24 ur v dnevu. to mnozicno orgazmiranje je low life credni nagon, turbofolk, ki se ga ljudje oprijemajo zaradi deficita drugih stvari. tudi takile bivsi pankerji, ki ne zaupajo mlajsi generaciji nicesar vece, zgodovina se je ustavila, kjer so oni malo poprotestirali, nadaljni poskusi so kvaziultralevicarski, treba je drzat gobec, pit pivo in momljati, ponavljati parole, pa ceprav fuzbalske. Clanek je tako seveda mocno diskriminatoren tudi do sivolasih malikovalcev Fukuyame. Panem et circenses, pa se en scepec mejnega spora in vsi smo srecni. Juhuhu, jodl jodl!
    odgovori >>

Re: SPREJEMANJE NACIONALISTIČNEGA DISKURZA V TRENUTKIH EVFORIJE
Fred the red [21/11/2009]

Tole je pa res bulšit. Vidmar ima popolnoma prav...
odgovori >>

    Re: SPREJEMANJE NACIONALISTIČNEGA DISKURZA V TRENUTKIH EVFORIJE
    vladimir [22/11/2009]
    Fahir Gutić ma tud popolnoma prav.
    odgovori >>

Re: SPREJEMANJE NACIONALISTIČNEGA DISKURZA V TRENUTKIH EVFORIJE
anonimni alkoholik [21/11/2009]

Jajca.
odgovori >>

Re: SPREJEMANJE NACIONALISTIČNEGA DISKURZA V TRENUTKIH EVFORIJE
bojan [21/11/2009]

sej je čist simpl. če rečeš "kdor ne skače ni sloven'c" pol si, če pa rečeš "kdor ne skače no slovenec" pol pa še nisi čist!
odgovori >>