Torek, 1. 12. 2009
Pina Gabrijan
V torkovi Tolpi bumov poslušamo nov album Alejandre Inglesias, bolj znane kot Dinky. Gre za čilsko DJ-ko in producentko, ki je devetdeseta preživela v New Yorku, zadnja leta pa rezidira v Berlinu. Letos je pri založbi Wagon Repair izšel njen drugi album, naslovljen Anemik, ki je k sreči vse prej kot kakšna anemična stvaritev. In ne gre zanikati dejstva, da so vse tri lokacije pustile svoj pečat na njenem delu. (v celoti!)
* V današnji Tolpi bumov se posvečamo Alejandri Inglesias, že ob rojstvu neuradno oklicani za Dinky, in njenemu novemu albumu, naslovljenemu 'Anemik'. Alejandra Inglesias oziroma Dinky je čilska DJ-ka in producentka, ki se je na ta pota podala v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Po nekaj začetnih korakih v smeri didžejanja na domačih tleh, se je zavoljo plesnih treningov odpravila v New York. Tukaj jo je takratna skrajno restriktivna mestna politika glede nočnih klubov dejansko usmerila v producentske vode, saj je to v danih razmerah predstavljalo edini možni način intenzivnega posvečanja glasbi. Po newyorškem obdobju pa so jo pota pripeljala na evropska tla, natančneje v Berlin, kjer Dinky zadnja leta rezidira.
V letošnjem oktobru je izšel njen drugi album, in sicer pri založbi 'Wagon Repair', ki so jo ustanovili Graham Boothby, Mathew Jonson, Konrad Black in Loose Change. Dotična založba je prisotna od leta 2004 in je do sedaj plasirala na tržišče kar lepo vsoto nadvse interesantnih izdelkov; v teh petih letih obstoja sije pridobila nesporni status zaupanja vrednega imena.
Dinky je sprva imela načrt posneti bistveno bolj eksperimentalno ploščo, vendar je spontano sledenje lastnim vzgibom porodilo nekaj med plesno elektroniko in izdelkom, ki ga je mogoče konzumirati tudi iz domačega naslanjača. Ob poslušanju albuma 'Anemik' je jasno, da ne gre zanikati dejstva, da so vse tri lokacije prebivanja - Čile, New York in Berlin - pustile svoj pečat na njenem delu. Predstavlja pa tudi smiselno nadaljevanje njenega dosedanjega ustvarjanja, ki se je poleg housea in techna občasno nagibalo k ambientali in dubiš strani techna. Dinky pa sama kot poglavitne vplive na svoje ustvarjanje navaja tudi zgodnje navduševanje nad stvaritvami, ki so jih prinesli detroitski vetrovi na eni in založba 'Warp' na drugi strani.
Na 'Anemik' se analognim aparaturam pridružijo še Dinkyjini vokal, kitara, klaviature in tolkala. Žal pa prisotnost komadov, kot je 'Westoid', nekoliko pokvari vtis celotnega izdelka; pretirano se nagiba v smeri neskončno prežvekujočih »melodij za na plesišče«, ki se kljub trudu kar nekako ne odlepijo od tal in so neizogibno podvržene klecanju pod vplivom gravitacije. Med vrhunce albuma pa lahko sigurno umestimo komada 'Ceramik' in 'Skyped', kjer se Dinky razkrije kot k raziskovanju nagnjena duša; to se kaže predvsem prek na gosto nakopičenih disonanc in poliritmične prisotnosti tolkal. Nadvse pozitiven vtis pusti komad 'Romaniks' s svojo skorajda šamansko zagonetnostjo. Omeniti pa velja verjetno tudi komad 'Fadik', kjer gre dejansko za megahit izpred mnogih let 'Fade Into You' zasedbe Mazzy Star; vendar pa se v predelavi izgubi ravno tista esenca, ki je originalno verzijo naredila za izstopajoč izdelek.
pripravila Pina Gabrijan