Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Moška trodelnost za 8. marec... (3248 bralcev)
Ponedeljek, 8. 3. 2010
Nina in Andrej



V ponedeljek ob pol devetih zvečer bomo v Temni zvezdi slišali Miguela Machalskega (Filmska fabula), se pogovarjali z Nenadom Puhovskim (ZagrebDox) ter zapopadali besede Miloša Lončarevića (beograjski humanitarec, snemalec in korežiser filma Duhovi Cité Soleila). Vabljeni k poslušanju!

ODDAJA V CELOTI!

 

Ljubiteljice filma, ljubitelji filma lepo pozdravljeni v novi Temni zvezdi. Danes bomo precej mozaično obarvani. Tako boste lahko v prvem delu oddaje prisluhnili Miguelu Machalskemu, nato bo sledil intervju z Nenadom Puhovskim s festivala »ZagrebDox«, sklepni del edicije pa bo minil v družbi beograjskega humanitarca, snemalca in korežiserja filma »Duhovi Cité Soleila«, Miloša Lončarevića.

Prisluhnimo zdaj Miguelu Machalskemu. Machalski je scenaristični svetovalec in script doktor, po čigar scenarijih so snemali filme v Franciji, Argentini, Čilu in Senegalu. Kot scenaristični svetovalec je sodeloval pri takšnih famoznih filmskih naslovih, kot so: »Punčka za milijon dolarjev« (Million Dollar Baby, 2004, Clint Eastwood), »Morje v meni« (Mar Adentro, 2004, Alejandro Amenábar), »Tabu« (Gohatto, 1999, Nagisa Ôshima), »Sarabanda« (Saraband, 2003, Ingmar Bergman), »Usodna ženska« (Femme Fatale, 2002, Brian De Palma)...

Gre torej za vsestranskega dramaturga in izkušenega mentorja »MEDIA podprte delavnice Four Corners, ki študentom oziroma mladim nadarjenim avtorjem pomaga pri razvoju njihovih filmskih projektov.

Konec januarja je Machalski v sklopu »Filmske fabule« gostoval v Sloveniji, njegov obisk pa je organiziral slovenski »Media desk«. Ob tem naj še omenimo, da je med tako imenovanim vikendom filmskih zgodb »Filmske fabule« vodil brezplačno delavico, »Analizo kakovostnih sinopsisev«.

Pogovor s scenaristom se je s strani moderatorja pogovora, Gorazda Trušnovca, pričel s klasičnim vprašanjem odnosa med t.i. poklicno deformacijo in edinstveno gledalsko izkušnjo:



Machalski dobi v branje veliko scenarističnih sinopsisov. Zato je vprašanje obstoja morebitnega znanilca dobrega oziroma slabega scenarističnega sinopsisa še kako na mestu:



Kako pa Machalski razume originalnost scenarija?



A kako se sploh lotiti pisanja scenarija?



In na kakšen način se Machalski sooča s scenariji, ki so izrazito inovativni in kot taki uhajajo standardnim kodom:



Premaknimo se sedaj s "čiste scenaristike" v polje širše družbene realnosti. Kakšen je torej odnos med pisanjem scenarijev in globalizacijo?



Glede na to, da je bil pogovor, ki ga sicer lahko slišite v žal zelo skrajšani obliki – Machalski si je za poslušalstvo namreč vzel skoraj dve uri – naslovljen »Čemu je namenjen scenarij in zakaj prav na njem temelji pridobivanje sredstev za film?«, bomo naše druženje z Machalskim zaključili z vlogo scenarija kot osnovo za pridobivanje nadaljnjih sredstev snemanja filma:



---

To je bil torej Miguel Machalski. Zdaj sledi pogovor z Nenadom Puhovskim, s katerim se je v sredo za vas pogovorjal Andrej Tomažin. Nenad Puhovski je režiser, ki je poznan po kontroverznih dokumentarcih o hrvaških zločinih v tako imenovanem »domovinskom ratu«. Leta 1997 je osnoval dokumentarni filmski projekt »Factum«, ki se je sčasoma razvil v najopaznejšo produkcijo neodvisnega dokumentarnega filma v regiji. Puhovskega poznamo tudi kot direktorja in glavnega selektorja festivala »ZagrebDox«, letos že šestega po vrsti.



V vaši družbi sta bila Nenad Puhovski in Andrej Tomažin. Ob tem pa naj še dodamo, da se je »ZagrebDox« končal včeraj.

---

A prav problematika komercializacije dokumentarnega filma, ki se je odprla v zadnjem delu intervjuja s Puhovskim, odpira marsikatero filmsko, zlasti pa etično vprašanje. V zvezi s tem velja prisluhniti Milošu Lonačereviću, korežiserju filma »Duhovi Cité Soleila« (sit soleja). V recenziji filma, dosegljivi tudi na radijski spletni strani, recenzent Igor Bijuklič opozori na kontekst produkcije, ki je prispeval k spremenjenim avtorskim odnosom znotraj pričujočega filma.

Več o tem pa Miloš Lončarević sam:



Z Milošem se je v Kinodvoru v družbi filozofa Igorja Pribca pogovarjal Marcel Štefančič jr.

Lončarević je torej prvi začetnik tega filma. Kot humanitarni delavec se je s sodelavko Lele z amatersko kamero odpravil v slum »Sončno mesto«. Kasneje so se v produkcijo vmešali veliki: Lončarević je pričel sodelovati z Lethovo produkcijo. A kot zapiše Igor Bijuklič v svoji recenziji: »Sklenitev pogodbe z Lethovo produkcijo je rešila projekt. Vendar je s tem izdal in izgubil film«…

S tem smo počasi prišli tudi do konca današnje oddaje. Hvala, ker ste bili z nami, hkrati pa vljudno vabljeni, da se nam vnovič pridružite v naslednji Temni zvezdi. V njej se boste tako lahko med drugim družili z Ingmarjem Bergmanom; nedavno je pri Modrijanu namreč izšla njegova avtobiografija, »Laterna magica«. Ob tej priložnosti devetega marca v Kinodvoru organizirajo okroglo mizo, ki jo bo moderirala Mateja Valentinčič. Poleg tega pa pripravljajo še projekcijo Bergmanovega filma »Sarabanda«.

In čestitke Christophu Waltzu.

Oddajo sva pripravila Nina Cvar in Andrej Tomažin, v eter pa jo je pomagal spraviti tehnik Primož.

in še dve festivalni spletni strani:
DORF - RIJEKA 2010
ZAGREBDOX 2010



Komentarji
komentiraj >>