Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
SUFFOCATION - The Close Of A Chapter: Live In Quebec City (Relapse, 2009) (2400 bralcev)
Sreda, 10. 3. 2010
Gašper Prus



V New Yorku delujoča zasedba Suffocation je zvesta tistemu death metal zvoku, ki mu tehnična podkovanost nikakor ni tuja. S krajšo prekinitvijo že dve dekadi lomasti po svetovnih odrih, 23. marca pa se ustavi tudi v naši prestolnici. Dotična živa plošča predstavi kvintet v izjemni kondiciji in vsebuje tudi odlične koncertne posnetke, ki zagotovo niso bili deležni dodatnih korekcij ... (v celoti!)

* S koncertnimi posnetki metal bendov je bil vedno križ. Precej posnetkov oziroma izdanih živih plošč je bilo sumljivo vrhunsko posnetih, kar je poslušalcem vzbujalo nemalo dvomov o avtentičnosti. Nekateri bendi so v studiju z nasnemavanji izvajali korekcije in žive posnetke približali kvaliteti studijskega posnetka. To vsekakor ni v skladu z zdravim razumom, čeravno so bile zagotovo založbe tiste, ki so silile k izboljšavam, da bi se plošče potem predvsem bolje prodajale. Logična poteza, a kaj ko to izniči bistvo živih posnetkov, ki naj bi bili na nosilec preneseni direktno z mešalne mize, kvečjemu z masteringom ali z manjšim barvanjem zvoka.

Dotični posnetek ameriških Suffocation ne spada v kategorijo koncertnih posnetkov, ki bi bili deležni studijskih korekcij. Zvok je sicer precej jasen, a je precej surov, na trenutke pa je moč zaznati tudi različne nivoje med posameznimi inštrumenti in vokalom. Tega sicer ni v izobilju in ga na prvo poslušanje niti ni moč zaznati, a je ob vsaj malce večji pozornosti to mogoče ujeti. Predvsem to je čar živih posnetkov - namreč, da zvok ni izumetničeno predelan ter da so slišni tudi kiksi, ki si jih privošči zagotovo skoraj vsaka zasedba. Pri death metal zasedbah, kjer je zvok že po naravi zbit oziroma napolnjen z maksimalno distorzijo, pa je pretirana korekcija morda še prej opazna.

Ploščo The Close Of A Chapter so newyorški death metalci Suffocation posneli v kanadskem Quebec cityju na svoji turneji leta '05, ki je pospremila povratniško ploščo Souls To Deny. Zasedba, ki je lansko leto beležila dvajsetletnico obstoja imena je namreč po tretji plošči prekinila delovanje in se umaknila v skoraj petletno hibernacijo. Na koncertni plošči so zajeli vse diskografske zapise, ki so jih do tedaj izdali. To pa so plošče Effigy Of The Forgotten, Breeding The Spawn, Pierced From Within in takrat aktualna Souls So Deny. Največ skladb je seveda s slednje, niso pa pozabili niti dveh EP plošč- Human Waste ter Despise The Sun. Takrat so zasedbo tvorili vrhunski tolkalec v žanru Mike Smith, basist Derek Boyer, vokalist Frank Mullen ter hitroprstna kitarista Guy Marchais in Terrance Hobbs. Ta postava je trdna še danes in je lansko leto posnela Blood Oath, šesto ploščo po vrsti. Nekako se Suffocation še niso izpeli, saj še vedno najdejo navdih za skladbe z veliko mero svežine. So ena tistih zasedb, ki so vpeljale oznako tehničen death metal - zvrst, ki je zmes hitre grind core ritmike in death metal zvoka, ki so ga v osemdesetih vpeljale zasedbe tipa Nihilist, Death, Massacre ali Obituary. Tehničen death metal je morda največji razcvet doživel z novim tisočletjem, ko se je zdelo, da zasedbe med seboj tekmujejo, katera bo hitrejša pri izvajanju. Seveda je to prej šala kot resnica, a tehnična dovršenost metal muzike je resnično dosegla visok standard. Zaradi tega deluje morda že pretirano metronomska in izumetnična. A Suffocation so eni nosilcev žanra, ki so kljub menjavanju založb zapriseženi sami sebi in so hkrati garancija za vrhunsko koncertno predstavo. V to se bo moč prepričati 23. marca, ko bodo drugič obiskali Slovenijo in nastopili v metelkovski Gali Hali. Do tedaj pa je tu koncertni pekel iz plošče The Close Of A Chapter in SUFFOCATION!!

pripravil Gašper Prus

 



Komentarji
komentiraj >>