Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Neforma 1.1!!! (2021 bralcev)
Sobota, 13. 3. 2010
Maja Matić



Maja Matić recenzira prvi splet glasbene in plesne improvizacije serije Neforma v Španskih borcih, kjer so nastopili basist Tomaž Grom, tolkalec Zlatko Kaučič ter plesalca Andreja Rauch Podrzavnik in Milan Tomášik ...(v celoti!)
V četrtek smo v Španskih borcih prisostvovali prvi izmed seans cikla improvizacij glasbenikov in plesalcev, ki nastaja v produkciji zavoda Sploh. Cikel naj bi spodbujal medsebojno povezovanje in spoznavanje ustvarjalcev s področja sodobnih glasbenih praks in s sodobnega plesa ter jim omogočal raziskavo različnih postopkov ustvarjanja in refleksijo lastnih. Vnaprej naj bi bile dogovorjene le zasedbe, saj naj bi dogodki temeljili na improvizaciji glasbene komponente s strukturiranim plesom ali obratno, če ne že na improvizaciji obeh strani.

V tokratni ekipi sta bila basist Tomaž Grom, ki ga poznamo kot člana improvizatorskih zasedb Cpg impro, Tilt in Alzheimer trio, ter tolkalec Zlatko Kaučič, ki je že dodobra poznan v svetovnih in domačih krogih kot odličen tolkalski improvizator. Plesno komponento sta sestavljala Andreja Rauch Podrzavnik, večkrat nagrajena koreografinja sodobnega plesa, katere uspeh se je začel s skupino En Knap, in slovaški plesalec Milan Tomášik, ki živi in dela v Sloveniji in v Belgiji.

Nastop se je začel z inštrumentalnim dialogom Kaučiča in Groma. Plesalca sta se sprva vklopila le s sprehodi čez oder, občasno pa sta postopala ob obrobju. Sobivanje na odru v svojem prvem delu še ni našlo nekega skupnega smisla, ali pa ni uspelo delovati prepričljivo. Glasbena in plesna pripoved sta potekali ločeno, znotraj običajnih besedišč sodelujočih.

A pol ure po začetku predstave s tihim in kontemplativnim značajem se je iz maloštevilnega občinstva, ki je bilo posedeno po odru Španskih borcev, nenadoma dvignilo pet šklopotajočih fotografov. Ti so se v iskanju kvalitetnega kadra samovoljno podili po odru, lovili plesalce v premikanju, in v svojem početju brezobzirno preusmerjali pozornost z nastopajočih. Vendar so se slednji proti temu uspešno borili; Tomašik je začel loviti fotografe in jim namenoma vskakovati v kader, Kaučič pa je s tokljanjem posnemal zvok fotoaparatov. Fotografskih pet minut slave se je humoristično končalo s slow-motion poziranjem obeh plesalcev pred fotoaparatom, po katerem se je pet fotografov usedlo nazaj, spakiralo svoje napravice in odšlo iz dvorane.

Po zaključku dogodka z netaktnimi fotografi se je zazdelo, da je ta vendarle imel nek smisel. V predstavi sta se namreč zgodili še dve spremembi, ki sta delovali bolj kot šlampasta slučajnost kot namerni dogodek - zamenjava odrskih luči ter odprtje zavese. Le-tema se je zasedba manj posvetila kot fotografom, plesalca sta ju pospremila z manjšo spremembo gibanja, glasbenika pa jima nista sledila na način, ki bi bil gledalcu ali poslušalcu opazen. Odrske luči so tako sprva kot kasneje razsvetljevale cel oder, vključno z gledalci; zamenjala se je samo njihova oblika. Zavesa je nastopajočim in gledalcem, lociranim na odru, s svojim odprtjem odkrila parter dvorane, pri čemer so nekateri poslušalci že začeli iskati politično sporočilo izvajalca. Vendar je slednji zagotovil, da je bil pravi namen vseh treh interferirajočih točk - fotografov, luči in zavese - pravzaprav samo zagotoviti izvajalcem časovno orientacijo.

V nekem splošnem vtisu predstave se zdi, da vsem nastopajočim ni bil cilj iskati neko skupno komunikacijo ali se prilagajati vizualnemu ali zvočnemu elementu. Z okoljem in s plesalcema se je uspešno in spretno stapljal predvsem Kaučič, Gromovo muziciranje pa se je tako pretežno oslanjalo na bobnarjevo, ki se je vračal tako h Gromu, kot se je skušal ujeti v gibe plesalcev. Od plesalcev je bil bolj responziven na glasbeno in tudi okoljsko dogajanje Milan Tomašik, medtem ko je Podrzavnikova delovala še najbolj samostojna v ekipi, delujoč predvsem vzporedno z glasbenikoma, ter redko odgovarjajoč na njune poskuse, da jo vključita.

Višek igrivih intervencij Kaučiča je bil, ko se je Podrzavnikova začela vrteti okoli lastne osi, tolkalec pa je na ksilofonu z vibrirajočo zobno ščetko začel proizvajati preprosto otroško melodijico, ki je spominjala na kak starinski domači film. V teh humorističnih momentih ali recimo momentih s pomenskim kontekstom, kot je bilo druženje v tribalističnem plesu in glasbi, se je štirica najbolje našla in se uspešno premaknila iz občasnega tavanja zvokih in gibih. Četudi improvizacija ni vselej stremela k skupnemu cilju, so nastopajoči uspeli zgraditi smiselno konstrukcijo in privlačno celoto z zanimivimi napetostnimi momenti. Vsekakor nas je otvoritvena predstava cikla Neforma prepričala v ponoven obisk aprila ter v smisel in privlačnost glasbeno-plesnega improvizacijskega druženja tudi za bolj raznoliko občinstvo, kot smo ga na tovrstnih dogodkih vajeni.

Na stranpota je zahajala Maja Matić.


Komentarji
komentiraj >>