Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
OBITUARY: Dead (Roadrunner, 1998) (2473 bralcev)
Sreda, 17. 3. 2010
Gašper Prus



Konec osemdesetih let je vzniknila floridska death metal scena, zasedba Obituary pa je ena od nosilnih stebrov dotične scene. Pred njihovim prihajajočim ljubljanskim nastopom (21.3.) bomo v RŠ koncertu poslušali koncertno ploščo, ki so jo posneli dobrih deset let nazaj … (v celoti!)

* Zasedbo Obituary uvrščamo med pionirje ameriške death metal scene, predvsem tiste s Floride, ki se je snovala okoli legendarnega studia Morissound v Tampi. Menda je zasedba Savatage tista, ki je prva pognala zvok metal godbe s Floride, a se je izražala predvsem z progresivnim heavy metal zvokom, medtem ko so Obituary tisti, ki so v studiu Morrisound posneli prvi death metal album. To je bilo leta '89 in to je bila plošča Slowly We Rot, ki jo je produciral sloviti producent predvsem death metal muzike Scott Burns. Ta je menda povsem po naključju posnel dotični prvenec in od takrat dalje se je začela pisati zgodovina floridskega death metal zvoka. Scott Burns se danes kot producent ne uveljavlja več, Obituary pa so ponovno trdno v sedlu, čeravno je njihova revolucija že davno mimo - vsaj kar se studijskih plošč tiče.

Letošnje leto Obituary beležijo petindvajset let od začetka, čeprav so si leta '85 nadeli ime Xecutioner. Osrednja člana zasedbe sta brata Tardy - vokalist John in bobnar Donald, poleg njiju pa je glavna idejna glava kitarist Trevor Peres. Ta trojka tvori jedro že od samega začetka delovanja, skozi vsa ta leta pa so menjali basista in nekaj kitaristov. Pri drugi plošči Cause Of Death se jim je pridružil Frank Watkins na basu, ki je v zasedbi še danes, in kitarist Ralph Santolla, ki je pred tremi leti nadomestil dolgoletnega člana Allena Westa.

Za temeljna dela zasedbe Obituary se štejejo plošče Cause Of Death iz leta '90, The End Complete iz leta '92 in plošča World Demise iz leta '94. V teh obdobjih je zasedba stregla z materiali, ki so se ponašali z največ inovacije v njihovem zvoku. Ta v osnovi pravzaprav ni povsem death metal narave, saj je v aranžmaje s preprostimi thrash in celo hardcore rifi vpletene tudi precej pogonske (groovy) ritmike in pa počasnega mrcvarjenja v doom metal maniri. Poudariti je treba, da je John Tardy lastnik enega daleč najbolj unikatnih kričavih vokalov, ki se vse do danes ni spremenil. S ploščo World Demise so nakazali celo manjši zvokovni odmik, čeprav kasneje do tega žal ni nikoli prišlo. S ploščo Back From The Dead iz leta '97 se je ponudila modernejša preobrazba s skladbami, ki so na trenutke dišale že malodane po mainstreamu. Zasedba se je že malce iztrošila, zato je bil na vidiku premor, ki se je zgodil po koncu turneje za omenjeno ploščo. Še prej pa so na ameriškem delu posneli bostonski koncert in ga izdali pod naslovom Dead. Posnetki, nastali septembra '97, vzbujajo malce dvomov o avtentičnosti, saj je zvok vrhunsko dodelan, znotraj tega pa je razmerje inštrumentov in vokala nenavadno poravnano. Posnetke je miksal Andy Sneap, čigar ime tedaj še ni dosti pomenilo v metalskem svetu, danes pa je poznan po spoliranih produkcijah. Živi album se naslanja predvsem na takrat aktualno ploščo, največ skladb pa je iz mojstrske Cause Of Death. Zasedba je bila seveda v vrhunski formi, zaradi tega je izvedba brezhibna. A kot že rečeno, posnetkom manjka malce prostorskega zvoka, ki dajo občutek pristnosti, kar je za tovrstne zapise zagotovo ključnega pomena.

Po letu '98 so Obituary hibernirali vse do leta 2003, ko je izšla plošča Frozen in time. To se šteje za novejše obdobje ustvarjanja, ki sicer ne prinaša pretiranih odmikov, a bistvo vsega so živi nastopi, na katerih se le bežno dotaknejo novejših materialov. Zaradi tega jim je morda izdajanje plošč le izgovor za turneje. V sklopu aktualne turneje, ki spremlja ploščo Darkest Day, se bodo 21. marca ustavili v ljubljanski Cvetličarni, kar pa bo v vsej dolgoletni karieri šele drugo gostovanje na naši grudi. Za ogrevanje pred koncertom pa je tu koncertna plošča izpred dobre dekade.

pripravil Gašper Prus

 



Komentarji
komentiraj >>