Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Peter Stamer- Performativna dramaturgija in socialna koreografija (3542 bralcev)
Ponedeljek, 26. 4. 2010
katjaČ



Kdaj lahko sledenje ekonomski izmenjavi kitajskega bankovca postane izgovor za spoznavanje kitajske populacije in gledališko rekonstrukcijo potovanja? Kdaj lahko psihoanalitska tehnika družinske konstelacije postane način za snemanje situacijske TV-nanizanke? Ko ju zab predmet "performativne raziskave s koreografskimi orodji v sodobnih okoljih" vzame P.R.A.C.T.I.C.E. Petra Stamerja...
Peter Stamer- Performativna dramaturgija in socialna koreografija

P.R.A.C.T.I.C.E, practice- to ni zgolj angleški prevod za pojem, ki kljub številnim tematizacijam v zgodovini akademske misli vseskozi ohranja stalni pomen materialnega prevoda teorije. Ravno nasprotno- v praksi Petra Stamerja postane to akronim, ki pomeni ravno temeljno sopovezanost teorije in prakse: performativna raziskava s koreografskimi orodji v sodobnih okoljih.

Stamer, nemški koreograf, dramaturg, plesni kurator, teoretik, režiser in performer, je svojo prakso performativne dramaturgije predstavil na triurnem javnem predavanju v okviru Maskinega seminarja scenskih umetnosti. V svojih zadnjih projektih je med drugim sledenje ekonomski izmenjavi kitajskega bankovca vzel za izgovor za spoznavanje kitajske populacije in gledališko rekonstrukcijo svojega potovanja, psihoanalitsko tehniko družinske konstelacije pa za snemanje situacijske TV-nanizanke. Več o sebi in svojem delu je Peter Stamer povedal tudi za Radio Študent.










Upamo, da je to srečanje s Petrom Stamerjem, kateremu ste ravnokar prisluhnili, ta posebna vrsta socialne koreografije, kot je sam poimenoval intervju, imelo učinek tudi na vaše razumevanje prakse sodobne - socialne ali ne - koreografije in dramaturgije.

Če pa bi sami želeli preveriti Stamerjevo mnenje o socialni koreografiji v praksi, se lahko vsem ljubiteljem plesa pridružite že ta četrtek. Na svetovni dan plesa bodo poleg ostalih prireditev po Ljubljani potekale tudi gibalne intervencije v javnem prostoru, ki jih bo s prenosom gibalnih navodil v živo usklajeval Radio Cona.

Namen teh intervencij je premislek nezavednih družbenih protokolov, ki določajo naše gibanje v javnem prostoru. S premeščanjem ustaljenih protokolov želijo spremeniti našo percepcijo javnih prostorov in na njih vezane ustaljene gibalne in družbene prakse. Ali bo to srečanje imelo tovrstni učinek, ali pa se bo res izkazalo zgolj za “najnovejšo modno muho”, kot jo je označil Stamer, se boste torej najbolje prepričali tako, da boste z njo zabrenčali še sami.

Socialno koreografirani intervju je opravila Katja Čičigoj.


Komentarji
komentiraj >>