Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Bauhaus-21: Trajna zapuščina: Fotografije Gordona Watkinsona (2231 bralcev)
Ponedeljek, 26. 4. 2010
MitjaK



V prostorih Galerije Jakopič se je v četrtek, 22. Aprila odprla nova razstavna postavitev, tokrat naseljena s fotografskimi podobami. Agencija Foto+Synthesis je ob 90. obletnici ustanovitve Bauhausa pripravila potujočo razstavo, naslovljeno Bauhaus dvajset-21: trajna zapuščina – fotografije Gordona Watkinsona...
V prostorih Galerije Jakopič se je v četrtek, 22. aprila odprla nova razstavna postavitev, tokrat naseljena s fotografskimi podobami. Agencija Foto+Synthesis je ob 90. obletnici ustanovitve Bauhausa – in da ne bo pomote, beseda ne teče o ustanovitvi trgovskega podjetja – pripravila potujočo razstavo, naslovljeno Bauhaus dvajset-21: trajna zapuščina – fotografije Gordona Watkinsona.

Kot pravijo anekdotični viri, si je ameriški fotograf med študijem na univerzi Virginia Commonwealth University pri svojih 24-ih letih izposodil fotografski aparat; izposoja, ki ga je vodila v fotografski tečaj; nikoli pa ni resneje razmišljal o poklicu fotografa, kot pravi sam. Njegov profesor, ki je v njem videl razvijajočo se fotografsko dušo, ga je spodbujal k razmišljanju o spremembi poklica in mu priskrbel delovno mesto asistenta fotografije. V zadnjih 16-ih letih fotografskega delovanje se je Watkinson ukvarjal predvsem z reklamno fotografijo na področjih mode, arhitekture, oglaševanja in projektiranja.

Watkinson na izredno lucidno estetiziran način sooča in osredotoča naš arhitekturni spomin ali ne-spomin na kakovostne veličine stavb, ki so jih pred letom 1933 konstruirali in zgradili arhitekti t. i. Bauhausove šole, Walter Gropius, Ludwig Mies van der Rohe, Hannes Meyer, Georg Muche in Richard Paulick. Z vzporejanjem 12 ikoničnih Bauhasovih arhitektur z dvanajstimi novejšimi stavbnimi veličinami sodobnih mednarodnih arhitektov uspe Watkinsonu v svojih fotografijah primerjat in ujet vzporednice tedanje in današnje arhitekture.

Eliminacija vizualne odvečnosti s stavb je načelo, na katero daje fotograf pozornost, ko z Bauhausovih in s sodobnih primerljivih zgradb jemlje slogovne, oblikovno-funkcionalne in tehnološke analogije v prizadevanju za iznajdbo prostora, v katerem je mogoč v fotografskih sekvencah temelječ dialog Bauhausovih idej z arhitekturo z začetka 21. stoletja.

Nova slogovna premišljevanja Bauhausovih arhitektov, ki so sicer nastala kot negacija estetike historične arhitekture, so presegle raven izčiščenih oblik; stanovanjski objekti, hiše, pohištvo so bili oblikovani z mislijo na uporabnika, na učinkovito in funkcionalno namembnost, poudarjena je bila socialna dimenzija in stanovanja po sprejemljivih cenah. Bivalna okolja, ki bi nudila varna zatočišča in toplino bivanja, in bi se pri tem prilagajala odprtosti sodobnega spreminjajočega se življenjskega sloga, modernizacija družbe in ukinitev razrednih in družbenih razlik, ideali neomejenega prostora, eksperimentalno poseganje v razsežnost bivanjskega okolja, so le nekatere od predstavljenih Bauhasovih želja, ki jih Watkinsova fotografska namera obuja in oživlja; namera, ki izsledi pionirsko veličino modernistične arhitekture v nepozabljenem spominu sodobne arhitekture.

Watkinsonove fotografije, vsebujoče presenetljivo prezentacijo estetike nove stvarnosti in funkcionalizma, na razstavi spremljajo in dopolnjujejo kosi Bauhausovega pohištva, oblikovanega pred letom 1933, ki ga zaradi privlačne oblikovanosti in uporabnosti proizvajajo še danes. Namen tega je, kot je zapisano v tekstu razstave, privabiti obiskovalca k interakciji in premišljevanju o brezčasnem karakterju oblik, nastalih v zgodnjem 20. stoletju, v sodobnem kontekstu.

Programe in cilje Bauhausa, ki so med drugim odpirali tudi vizionarski arhitekturni jezik prihodnosti bi bilo mogoče, kot pravi arhitekt Sauerbruch Hutton, šele na današnji stopnji tehnološkega razvoja mogoče uresničiti. In razstava, ki je do 20. junija na ogled v Galeriji Jakopič, vsekakor priča o tem, da imajo "dediči" Bauhausove tradicije takšne uresničitve vsekakor že za dosežene in zasanjane v nov vizionarski pogled, za generacijo, ki jo bo prav tako kot Bauhausovo nasledila.

V prehitevanju prostorov spisal Mitja.


Komentarji
komentiraj >>