Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
MOIRE MUSIC: Live in Karlsruhe 1989 (FMR, 1989/ 2007) (2299 bralcev)
Sreda, 9. 6. 2010
zoranp



Ta koncertni posnetek je še eden tistih, ki prihajajo v javnost iz bogate glasbene zapuščine Trevorja Wattsa, staroste britanskega sodobnega (post)jazzovske dogajanja, s pomočjo angleške založbe FMR, ki jih počasi in izrazito selektivno odbrane izdaja v zadnjem desetletju. Skoraj dvajsetletno obdobje, povezano z evolucijo projekta Moire Music, se v dosedanji Wattsovi karieri kaže kot izrazito plodno, ustvarjalno in predvsem odmevno. Konec 80. je ta projekt dosegel svoj vrhunec. (v celoti!)

* Tale koncertni posnetek je še eden tistih, ki prihajajo v javnost iz bogate glasbene zapuščine Trevorja Wattsa - staroste britanskega sodobnega (post)jazzovskega dogajanja v drugi polovici prejšnjega stoletja - s pomočjo angleške založbe FMR. Kolikor ji to dopuščajo materialni pogoji, jih ta v zadnjem desetletju počasi in izrazito selektivno-dokumentarno odbrane izdaja v sodelovanju s samim Wattsom. Skoraj dvajsetletno obdobje, povezano z evolucijo projekta Moire Music, se v dosedanji Wattsovi karieri kaže kot najbolj plodno, ustvarjalno in odmevno. Prav konec 80-ih je doseglo svoj vrhunec. In prav zato je ta integralni posnetek njihovega nastopa na festivalu jazza v nemškem Karlsruheju še posebej zanimiv. Za nas celo dvakrat. Najprej je to redek javno dostopen zvočni zapis enega konkretnih izvedbenih vrhuncev v Wattsovi karieri v omenjenem obdobju, ki tudi po sestavi ansambla ponuja eno najbolj bogatih variant tega projekta. Nato pa tudi zato, ker nam omogoča neposredno primerjavo s prvo koncertno predstavitvijo tega projekta v teh krajih, ki je še istega leta doživela tudi diskografski trajni in javni zapis.

Da pojasnim: konec maja 1989 so Trevor Watts' Moire Music nastopili na peti ponovitvi Druge godbe v lepo napolnjenem Letnem gledališču Križank in odigrali izjemen, odlično sprejet koncert. Z nekaj sreče se lahko o tem prepričate s pomočjo na kaseti objavljenega posnetka, ki je še isto leto izšel pri tedanji hišni založbi Druge godbe kot sedmi diskografski izdelek v njenem katalogu. Ja, takrat so se pač s takšno glasbo in pri takšnih založbah še vedno izdajali albumi na avdio kasetah. To je bil album prvega tujega izvajalca, izdan pri Drugi godbi, izšel je seveda s pristankom samega Wattsa in je desetletje in še več veljal za edini javnosti dostopni koncertni dokument o početju Moire Music v tistem času. Očitno je bil toliko reprezentativen, ob svojem času pa tudi redek, da se je pred nekaj leti celo sam Watts zanimal, ali še obstaja trak z originalnim posnetkom, ko je načrtoval objave dokumentov iz tistega obdobja. A očitno sta se z založnikom FMR Records potem odločila za objavo tega, ki ga boste lahko v celoti slišali nocoj.

Posnetek iz Karlsruheja je nastal dobre tri mesece po ljubljanskem koncertu, natančno 9. septembra 1989. Zasedba Moire Music Orchestra je bila enaka, repertoar Wattsovih skladb prav tako, njihova izvedba pa seveda modificirana, kot se je to pač nujno dogajalo na koncertih s tem gradivom. Predvsem pa je iz Karlsruheja objavljen integralen, skoraj 70-minutni posnetek nastopa, medtem ko ljubljanskega leta 1989 v polnem obsegu tehnično še ni bilo mogoče spraviti na dve cca. 25 minut dolgi tračnici avdio kasete. V Karlsruheju so Moire Music začeli z več kot 25-minutno izvedbo skladbe »Dreams«, v kateri so bili solisti pevka Liane Carroll (ki je sicer na koncertu igrala tudi klaviature), Trevor Watts s sopranskim saksofonom, pianist Veryan Weston in tenorski saksofonist Simon Picard. Sledila je krajša, dvanajstminutna »Shadows« z izstopajočim Wattsovim solom na altovskem saksofonu ter duetom harmonikarja Richarda Granville-Smitha in pianista Westona, potem pa se je koncertni tok prevesil v drugi del z izvedbo dveh variacij Wattsove skladbe »Themes for America«. Najprej so odigrali dvajsetminutno »No.4«, ki jo je spet vpeljala pevka Carroll, potem sta tolkalski duel uprizorila bobnar Liam Genockey in Ganec Nana Tsiboe s kompletom afriških tolkal, nakar je sledila še Wattsova altovska intervencija. Koncert pa so zaključili z dobrih deset minut trajajočo »Themes for America No.1«, ki se začne iztekati s ponovnim nastopom pevke Liane Carroll, pred njo pa še v ospredje enkrat stopi žlahtni zvok tenorskega saksofona Simona Picarda. Ves čas pa h gostemu tkanju in prepletanju zvočnih niti prispevata opazen ritmični delež tudi Nana Appiah, še en ganski tolkalec, in Wattsov dolga leta standardni basovski kitarist Colin Gibson.
Kot že rečeno, je ta koncertni posnetek dobrih 15 let čakal v Wattsovem zasebnem arhivu, dokler se pred nekaj leti ni intenziviralo zanimanje za njegovo minulo delo. Takrat je založba FMR pokazala prijazno pripravljenost, da poskrbi za prvo izdajo izbranih arhivskih posnetkov. In tako je leta 2007 na albumu z naslovom »Moire Music Live in Karlsruhe« izšel tudi ta.

pripravil Zoran Pistotnik

 



Komentarji
komentiraj >>