Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
MELVINS: Pick Your Battles (Bifocal Media, 2009) (2351 bralcev)
Sreda, 16. 6. 2010
Gašper Prus



V RŠ koncertu se bo vrtela sicer preverjena zasedba, ki pa je izdala omembe vreden koncertni zapis. Melvins so v več kot petindvajsetletni karieri izdali slab ducat živih plošč, izmed katerih pa so bile nekatere tudi same sebi namen. Plošča Pick Your Battles vključuje posnetke iz dve različnih obdobij, ki sta si v letih narazen dve desetletji in sta prikaz, kako je zasedba skozi leta spreminjala zvočno podobo ... (v celoti!)

* V terminu RŠ koncert predstavljamo koncertne posnetke zasedbe Melvins, ki so izšli na plošči Pick Your Battles. Plošča je pravzaprav priložena k stripu Manchild 4, ki ga je ustvaril Brian Walsby in kot pravi avtor sam, je insipracijo za dotični strip našel prav v glasbi Melvinsov. Stripu se na tem mestu ne bomo posvečali, saj je predstavitev namenjena živi plošči.

Melvins so v svoji več kot petindvajsetletni karieri poleg impozantnega kataloga studijskih plošč izdali tudi več živih. Svojih koncertnih posnetkov praviloma nikoli ne pilijo v studijih, ampak na nosilce zvoka prenesejo surov posnetek. Takšnega, kakršen pride direktno v mešalno mizo. In takšni so tudi zapisi na plošči Pick Your Battles, ki je razdeljena na dva dela. Gre za sklopa posnetkov, ki sta si po letih narazen za skoraj dve dekadi. Prvih osem skladb je bilo posnetih leta '89 v mestu Berkley, drugih sedem pa leta dva tisoč osem v Bostonu. Gre za odlično primerjavo, ki pokaže, kako so se Melvins razvijali in spreminjali skozi leta. Prva polovica sega v čas albuma Ozma, zasedbo so takrat tvorili Buzz Osborne, Dale Crover in basistka Lori. Skladbe so v veliki večini s plošče Ozma, ta pa vsebuje predvsem kratke formacije, sicer počasnih in nalomljenih skladb. V surovem posnetku, ki mu je dodan kanček šuma je moč slišati energičen nastop, s prevladujočo punkersko ostrino in žilavostjo. Tisti čas je vokalne dolžnosti prevzemal zgolj King Buzzo, pri posnetkih dvajset let kasneje pa je slika predrugačena. Melvins so sedaj že peto leto razširjeni v kvartet, ki ga tvori še duet Big Business- bobnar Coady Willis in basist Jared Warren. V novejši dobi so skladbe aranžersko enostavneje formirane, zasedba pa se v večji meri posveča vokalnim harmonijam, kar je izrazito pri drugem delu plošče. Skladbe z albumov A Senile Animal in Nude With Boots so napolnjene z večglasnim petjem, kakršnega dvajset let nazaj pri njih ni bilo zaznati. Vokalista Jared Warren in Buzz se odlično dopolnjujeta, njuni prepleti pa so v živo še dodatno začinjeni in poudarjeni. Seveda ni zanemarljiva podpora glasnega bobnarskega dvojca, ki da ponekod z nesinhronimi udarci in sinkopami tisto dodatno težo, da je uporaba dveh tolkal sploh upravičena.

Če je dotična plošča namenoma narejena za primerjavo dveh različnih obdobij ni znano, vsekakor pa je dober pokazatelj razvoja zasedbinega zvoka. Rdeča nit idej se skozi leta ni pretirano spremenila, so pa spremembe zaznavne predvsem v glasovni angažiranosti. Medtem ko je pri starejših materialih v barvi glasu zaznavna večja mera zlobnosti, je usmerjenost novejših melodij bolj vesela, vedra, a na trenutke še vedno jezna. Kljub temu je izraznost glavnih vokalov še vedno povsem melvinovska. Ne glede na razliko v letih zapisov so skladbe kombinirane smiselno, skoraj tako, kot poteka dejanski živi nastop. Nekaj hitrejših skladb, nato pade optimizem na najnižjo točko, nato spet punkerska podivjanost, vse skupaj pa zaokroži veličastna in trgajoča izvedba epske skladbe Boris.

pripravil Gašper Prus

 



Komentarji
komentiraj >>