Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
ŠKM Banda: Izštekani (God Bless This Mess, 2010) (3586 bralcev)
Sreda, 30. 6. 2010
Luka Vučkovič



Gostovanja v Izštekanih se glasbenikom venomer ponujajo kot nekakšen kreativni izziv, kjer lahko plodnemu ustvarjalnemu prerezu vdahnejo kanček inventivnosti, drugačnosti, če želite. ŠKM Banda je lanskoletno septembersko gostovanje pri Juretu Longyki ovekovečila z audio - vizualno ploščo, ki se na pot orisovanja prekmursko-goriške krajine podaja z Mlado beltinško bando oziroma Kraškimi solisti. (v celoti!)
* Jure Longyka je idejo Izštekanih koncertnih večerov po odhodu iz Radia Študent ob koncu prejšnjega desetletja uspešno prenesel tudi na drugi program nacionalnega radia in tekom vseh teh let v studijske prostore privabljal široko bero najrazličnejših glasbenih izročil. Gostovanja v Izštekanih se glasbenikom venomer ponujajo kot nekakšen kreativni izziv, kjer lahko plodnemu ustvarjalnemu prerezu vdahnejo kanček inventivnosti, drugačnosti, če želite. Njena akustična in malo manj akustična naravnanost in razrasla mističnost okrog edinstvenosti dogodka avtorje večkrat vodi v najrazličnejša sodelovanja in jim hkrati ponuja nemalo aranžmajskih rešitev, dognanih tekom procesa glasbenega zorenja.

ŠKM Banda je lanskoletno septembrsko gostovanje pri Juretu Longyki ovekovečila z na šestdeset primerkov omejeno avdiovizualno ploščo – uradno predstavljeno v okviru festivala Druga Godba, 24. maja letos – ki se na pot orisovanja prekmursko-goriške krajine podaja z Mlado Beltinško bando oziroma Kraškimi solisti. Video zapis nas vodi skozi trinajst skladb, katerih ogrodje predstavljata njihovi dotedanji plošči Patentat in Šamar Janka, a se med njimi vrine tudi kaka povsem nova, denimo uvodna Brečlavi ali Pasivni upor II.

Kot instrumentalni zasedbi je, v kolikor si ne želi drezati v polje enoličnosti, v osnovi dodeljena nagnjenost k shizofrenim aranžmajskim prijemom. Skladbe so temu primerno bolj razdrobljene, njihovo melodično pozicijo pa ob odsotnosti vokala predstavlja kitarska valenčnost. V siceršnji strukturno dinamični in zvočno sežetni naravnanosti zasedbe se tako pričujoča ideja o združevanju na prvi pogled ponuja kot nepotrebna pretencioznost, a se gostovanje k sreči razrase v vse kaj drugega. Prisotnost zasedb je s pridom izrabljena in usmerjena v širjenje zvočnih dimenzij, kar nenazadnje pripomore k raznovrstnosti plošče. Mlada Beltinška banda vstopi že v tretji skladbi Lejpi in z violinsko pizzicato tehniko poustvarja pravljičnost dogodka. Ritem sekcija je na plošči še vedno izrazito rockerska, bass iz sebe izvablja trenutke progresivnosti, kamor večkrat povleče tudi ostale člene, vpliv Mlade Beltinške bande in Kraških solistov pa je ujeti v iskanju novih izraznih možnosti, ki poudarjajo morda nekoliko manj očitno žanrsko diferenčnost. Nasploh je skozi ploščo lepo ujet duh atipične instrumentalne postrockovske zasedbe, ki se ob lokanju godal ali odročnih zvenih piščali predaja etno, drugič spet free jazz izročilu in vseskozi stremi k nepričakovanim zvočno eksperimentalnim izlivom. Seveda lahko slednje jemljemo tudi kot zgoraj navedeno možnost inventivnosti, a se po Izštekanih rešitve za novo studijsko ploščo in nenazadnje prihodnost ponujajo kar same. ŠKM Banda so v tem trenutku namreč na dobri poti, da postanejo širše razpoznavni, če ne kar vodilni prekmurski kulturni hram.

pripravil Luka Vučkovič




Komentarji
komentiraj >>

Re: ŠKM Banda: Izštekani (God Bless This Mess, 2010)
hfjsdf [29/06/2010]

odlično, komej čakam da poslušam celega
odgovori >>