Torek, 20. 7. 2010
Pina Gabrijan
V torkovi Tolpi bumov bomo tokrat prisluhnili plošči ‘Baustelle’, ki sta jo skonstruirali progresivni dami nemške elektronike Antye Greie-Fuchs (alias AGF) in Gudrun Gut. Gre za konceptualni album, ki je v letošnjem letu izšel pri založbi Monika Enterprise, ki jo vodi slednja. (v celoti!)
* Pred dobrim mesecem je luč sveta ugledal album 'Baustelle', ki je rezultanta staknjenih moči dveh pomembnih figur s področja elektronske glasbe. Gre za Nemki Gudrun Gut in Antye Greie, torej na eni strani za eno izmed dolgoletnih gonilnih sil berlinske scene in na drugi za eno najboljših programerk, kar jih premore dandanašnje glasbeno porajanje. Če je Gudrun pred kakšnimi tremi desetletji sodelovala v zasedbah, kot so na primer Einstürzende Neubauten, Malaria! in Din A Testbild, torej v zasedbah, ki so nedvomno polagale mejnike v glasbeni zgodovini, je za Antye produkcija elektronske glasbe pomenila možnost, da se reši spon delovanja v skupini.
Njuno sodelovanje se je začelo konec leta 2008, ko je Antye povabila Gudrun k sodelovanju pri BBC-jevi oddaji, kaj hitro pa sta umetnici ugotovili, da se morata vsekakor lotiti kakšnega skupnega projekta. V kratkem času je padla ideja o albumu, ki se nanaša na grajenje, nabavili sta vsaka svojo Tascam snemalko in se odpravili na gradbišča, torej na Baustellen - Gudrun v Berlinu, Antye pa v svoji drugi domovini, na Finskem. Z nabiranjem in uporabo terenskih posnetkov sta se želeli ogniti temu, kar imenujeta »prečista studijska situacija« in se zagrebsti globoko v svet materialne konstrukcije, ki je seveda povsem moška domena. Z 'Baustelle' pa - dejansko kar pričakovano - dokažeta, da sta izurjeni mojstrici zvočnih konstrukcij s finomehaničnim prijemom.
Tako se s polno košaro vrline ogneta golemu slikanju svojega predmeta raziskovanja ali preprosti onomatopoiji gradbišča, saj ga precej prefrigano razrušita in ponovno zgradita nazaj v popolnoma novi formi. Album vsebuje tudi predelavo njegovemu konceptu prikladnega komada 'Wir Bauen Eine Neue Stadt' zasedbe Palais Schaumburg, v kateri sta ustvarjala tudi legendarna Moritz von Oswald in Thomas Fehlmann, slednji pa je v današnjem času tudi tesen Gudrunin radijski sodelavec. Nova verzija komada je počasnejša in vsebuje dubiš noto, ki prehaja tudi v naslednji komad 'Drilling An Ocean'. Nasploh komadi, kljub raznolikosti očitno kažejo, da album ni le zbir ločenih scen z gradbišča, kot bi lahko prehitro sklepali po naslovih, temveč komadi kot njegovi sestavni deli tvorijo - oziroma v tem primeru lahko rečemo - gradijo subtilno povezano celoto.
Izdelek plava med že omenjeno dubiš komponento, downtempom ter tehnažnimi in cut-up prijemi, predvsem pa je v ospredju unikaten zvok dveh neustrašnih in inovativnih ustvarjalnih umov. Vse skupaj je pretaknjeno z vokalnimi fragmenti obeh ustvarjalk in sploh Gudrunin šarmanten, vendar istočasno zagonetno hladen glas bistveno oplemeniti dogajanje na albumu. Antye pa je ključno prispevala predvsem s svojimi mikserskimi sposobnostmi in tako izdelek po njegovem delovnem kombinezonu odela v dokončno suknjo. Za konec lahko enostavno rečemo, da sta se glasbenici z dobro mero spretnosti lotili grobega materiala in iz te po industrialu dehteče surovine ustvarili eno boljših poslastic tega leta.
pripravila Pina Gabrijan