Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
MIKROKOLEKTYW: Revisit (Delmark, 2010) (ponovitev 6. 11. 2010 ob 00.30) (2115 bralcev)
Sobota, 30. 10. 2010
Mancek



Prvenec poljskega dua Mikrokolektyw je doletela čast, da se kot en redkih evropskih primerkov in edini vzhodnoevropski, pridruži častitljivemu katalogu čikaške založbe Delmark in stopi ob bok jazz velikanom kot so Anthony Braxton, Fred Anderson, Art Ensemble of Chicago, Roy Campbell in mnogih drugih. (v celoti!)

* Chicago je za Poljsko približno to, kar je Cleveland za Slovenijo. Poljska diaspora je že od zgodnjih dni Chicaga njegov konstitutivni del in je odigrala pomembno vlogo pri kulturnem, socialnem in ekonomskem oblikovanju mesta. V novejši zgodovini pa pomemben del kreativne izmenjave med obema koncema sveta teče - ne prek mazurke - temveč prek Mazureka.

Rob Mazurek, osrednja povezovalna persona čikaške avant-jazz, elektronske in post-rock scene, je glavna orientacijska točka za sodobni poljski jazz v Chicagu in vice versa: štartna točka evropskih turnej Mazurekovih projektov - Chicago Underground Duo, Trio in Orchestra, Sao Paolo Underground ter Exploding Star Orchestra - je zadnja leta v Wroclawu, kjer te orkestre praviloma dopolni še krog tamkajšnjih glasbenikov, zbranih prav okoli osrednjih junakov današnje zgodbe. Ta vzajemna kolaborativna prepletenost je pripomogla k temu, da je odlični prvenec dua Mikrokolektyw doletela čast, da se kot eden redkih evropskih primerkov in edini vzhodnoevropski pridruži častitljivemu katalogu čikaške založbe Delmark in stopi ob bok jazz velikanom, kot so Anthony Braxton, Fred Anderson, Art Ensemble of Chicago, Roy Campbell in mnogi drugi.

Trobentač Artur Majewski in bobnar Kuba Suchar sta stara znanca slovenske publike. Z groove-jazz kolektivom Robotobibok sta kar nekajkrat prekrižarila slovenske festivale in klube, ob zatonu tega izjemnega benda pa sta zagnala pričujoči duo projekt, s katerim sta tudi že nekajkrat gostovala na naših odrih.

Tudi brez poznavanja njunih izjav je jasno slišno, da sta Artur in Kuba odrasla ob Donu Cherryju in Maxu Roachu. Vendar je prav tako jasno, da Poljaka ta referenčna zvočna izhodišča uspeta izpeljati v nova, sveža območja. Obogatena z vsem dobrim, kar se je v jazz in njegovi okolici dogajalo ne samo v času Dona, Maxa, Milesa ali pa Krysztofa Komede in Tomasza Stanka, ampak predvsem v vmesnem polju med avant-jazzom in post-rockom v minulih dvajsetih letih, sta Mikrokolektyw razvila zapeljivo, izjemno komunikativno glasbeno govorico.

Hipnotične poliritmije soustvarjajo zvoki tolkal, deloma procesiranih v elektronske zvoke, in pa sekvence toplih zvokov dveh moog sintesajzerjev, ki igrata tudi basovske vloge. Kompleksnost teh prepletajočih se ritmov pogumno širi prostor v vse strani. Polnovredno melodična trobenta, efektno procesirana pa prosto lebdeča nad morjem poliritmij dodatno širi ne le prostor, ampak predvsem čas.

Kratke, natančno strukturirane kompozicije, pri katerih si oba protagonista izmenjujeta nosilno kompozitorsko vlogo, so na albumu plasirane tudi v dinamičnem vrstnem redu, ki izmenjujoče prepleta Sucharjeve skladbe s poudarjeno ritmiko, večjo odprtostjo in trobento v vlogi oblikovalke ambienta ter skladbe Majewskega z izrazito poudarjeno melodičnostjo ter bolj zaključeno dramaturgijo znotraj kompozicij. Končni rezultat je izjemno dinamičen album, ki mu kljub omejenem inštrumentariju ne manjka zvočne raznolikosti in ki poslušalca zapeljuje od začetka do konca.

Navdihnjena glasba, ki jo Mikrokolektyw ustvarjata na albumu Revisit, je primerna tako za kvaliteten uvod v novo jutro, kot za spremljavo nočnega tripa po neonskem mestu. Ultimativen soundtrack za prenekateri film, ki se odvija ali na platnu ali v vaši glavi.

pripravil Matjaž Manček

 



Komentarji
komentiraj >>