Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
KANYE WEST: My Beautiful Dark Twisted Fantasy (Roc-a-fella/Def Jam, distribucija: Universal Slovenija, 2010) (ponovitev 7.1.2011 ob 00.30) (2978 bralcev)
Petek, 31. 12. 2010
jizah



Lestvice leta pravijo za ploščo My Beautiful Dark Twisted Fantasy takole:
- BILLBOARD, album leta
- PITCHFORMEDIA, album leta
- ROLLING STONE, album leta
- SLANT MAGAZINE, album leta
- SPIN, album leta
- VIBE, album leta
- A.V. CLUB, album leta
- WASHINGTON POST, album leta
- THE GUARDIAN, drugo mesto
- PASTE, četrto mesto
- POPMATTERS, četrto mesto
... Kanye West, ena najbolj tečnih in "attention whore" oseb znotraj hiphopa je ustvaril svojo prvo res odlično plošče. Ne verjamete?
* V prvi vrsti chicaški hiphop producent, v zadnjih letih pa vse bolj nekakšen nepotreben »opinion maker« in raper Kanye West je letos osvojil nebroj nagrad za najboljši album leta nasploh. Neverjetna novica, da je Kanye West posnel nadpresežen album, se je širila iz vseh, tudi najbolj skeptičnih in celo do zdaj do Kanyea povsem nastrojenih posameznikov in medijev.

Sam sem po tem, ko me je kopica ljudi nagovorila k nujnem posluhu albuma »My Beautiful Dark Twisted Fantasy« albumu prisluhnil z veliko mero previdnosti, skepse in negotovosti, ki pa je bila povsem odveč. Kanye je s svojimi dosedanjimi poskusi postal globalna ikona vseh možnih neumnosti, samopromocij na spolzkih tleh in pretiranega populističnega izkoriščanja medijev. Taisti tečni »attention whore«, s slavo obsesivni egomanijak, ki nam je postregel s solidnima uvodnima ploščama, nato pa je popolnoma zbledel in odtaval v nekakšne komercialno trendovske sfere, je tokrat vsem svojim neposlušalcem vrgel rokavico.

V kolikor je doslej fant veljal za producenta, sčasoma prehajajočega tudi za mikrofon, kjer pa ni imel nikakršne prezence, še bolj pa je umanjkalo naravnost iritantno podajanje njegovih besedil poslušalcu, je tokrat Kanye West vse svoje najslabše vrline popravil. Zgodbe, ki so spremljale izdajo albuma, so bile slišati prav neverjetno, saj naj bi se Kanye West skupaj s kopico producentov zaprl v studio na Havajih, kjer je bil popolnoma osredotočen na ploščo kar dobro leto in pol. Tja so kampanjsko prihajali njegovi produkcijski kolegi, kakršni so recimo wu-tangovski možgan RZA, Pete Rock in No I.D. ter spretno izbrani klepetaški in pevski prijatelji, kot so Jay-Z, John Legend, Pusha T, Rick Ross, Nicki Minaj, Raekwon, Kid CuDi in presenetljivo tudi indie folkerji Bon Iver. Najbolj neverjetno je, da so z njim snemali tudi raznorazni drugi raperski velikani, kot so Mos Def, Dj Premier, Madlib, Eminem, Drake, Q-Tip, Common in celo M.I.A., Seal ter Elton John, a mnogi njihovi prispevki niso našli prostora na končni verziji albuma.

Rezultat tovrstnega druženja, kjer je bil Kanye resnično predan delu, kjer je vstajal iz postelje ob točno določenih urah, večkrat zaspal v studiih, se sprehajal od ene sobe studia do druge, da je videl, kaj počne njegova ekipa, je njegov doslej zlahka najboljši izdelek. Kot back vokale svojih kompozicij je za mikrofone v drugi plan uspel postaviti take pop velikane, kot so Alicia Keys, La Roux, Elton John, Draka, in iz vsakega - tudi raperskega gosta - uspel izvleči najboljše.

Kanye se je ponovno popolnoma predal raperski estetiki, pozabil na elektronske prebliske z zadnjih dveh albumov, a je obdržal rahle elemente popa. Vsekakor gre za njegov najmanj komercialno usmerjen album do zdaj; vsebuje neverjetne vzorce Mika Oldfielda, King Crimsonov, Gene Clarka, Manfred Mannovega Earth Banda ne eni in Smokeyja Robinsona, Manu Dibanga ter Gilla Scotta-Herona na drugi strani. Kolaž različnih zvokov, inspirativnih in izrazitih vzorcev starih soul, funk in rock kompozicij, kreativnega pristopa do žive inštrumentacije, kjer glasbenikom dopušča, da si na momente dajo tudi malce duška, plejada odličnih vokalnih gostov in značilnosti z njegovih prvih dveh albumov, so zapakirali na bobnih močno in udarno rapersko ploščo. Posebej velja izpostaviti »nesingličnost« komadov, saj glavnina kompozicij poleg svoje aranžmajske razdelanosti in dodelanosti, mnogih prehodov, izginjajočih in ponovno ponavljajočih »samplov«, zborovskih refrenov v ozadju in spreminjanja razpoloženj globoko presega dolžino petih minut ali pa se v skrajnem slučaju vsaj zelo približa tem minutam. Poleg devetminutnega singla so tu še skoraj osemminutni komad in še dva komada, daljša od šestih minut, kar je za hiphoperske norme vsekakor nenavadno, a hkrati stvar odlično deluje.


Očitno je Kanye samemu sebi in kritikom poskušal dokazati, da lahko svojo »mainstream« usmerjenost postavi na stranski tir in ustvari kompleksen ter koherenten hiphop album, poln priljubljenih referenc, soulovske prvobitnosti, pompozne rockerske simfoničnosti in polnega zvoka.

Zvokovno album variira med toplim in temačnim, odpre pa se s starošolskim wu-tangovskim občutkom naslovne kompozicije »Dark Fantasy«. Tematsko Kanye veliko prostora namenja introspektivnosti, romantičnosti, spolnosti, ljubezni in - presenetljivo - tudi dvomom v samega sebe, kar spretno zapakira v veličastno, mogočno celoto s pridihom hedonizma. Nenehno nas opozarja na svoj ljubezenski brezup oz. na njegove vesele vzpone in depresivne padce, ki jih uspe tudi precej emocionalno odrapati, česar pri njem sicer nismo bili vajeni, saj je rapal zelo ravno, dokaj nečustveno in tehnično zelo osnovno. Upad nekakšne življenjske energije in moči ter beg od življenjskih problemov zadnjih let so tokrat vendarle vzklili seme lastne izraznosti in splošne emocionalne stiske, izkazane znotraj temačne, a mestoma povsem humorne osnove.

Kanye West je s svojim petim albumom obnorel tako internetne kot časopisne glasbene kritike, ki mu eden za drugim pripenjajo kolajno za najboljši album leta, in to tako v polju komercialnih kot v polju alternativnih medijev, kar je svojevrsten dokaz o kvaliteti njegovega albuma. S skupinskim pristopom in odprtostjo do drugih je dokazal, da se moč skriva v koncentraciji idej z različnih smeri in nam pričaral prijetno presenečenje, na katerem bi lahko našli le en sam bolj pop hit. Veličastno samospoznavanje na očeh javnosti je torej prineslo pikolovsko natančno, kohezivno, fascinantno in prepričljivo popotovanje po raznolikem svetu hiphopa.

pripravil Marko Godnjavec- Jizah


Komentarji
komentiraj >>

Re: KANYE WEST: My Beautiful Dark Twisted Fantasy (Roc-a-fella/Def Jam, distribucija:
turkova ukana [31/12/2010]

resno je zastavu s tole plato. tm-tm sta s sinom chica dustya
odgovori >>

    Re: KANYE WEST: My Beautiful Dark Twisted Fantasy (Roc-a-fella/Def Jam, distribucija:
    Jizah [31/12/2010]
    Ne, ne Chico Dusty je ipak plata leta :)
    odgovori >>

Re: KANYE WEST: My Beautiful Dark Twisted Fantasy (Roc-a-fella/Def Jam, distribucija:
cyc [31/12/2010]

yes we can!
odgovori >>

Re: KANYE WEST: My Beautiful Dark Twisted Fantasy (Roc-a-fella/Def Jam, distribucija:
napo [30/12/2010]

verjamemo.
odgovori >>

    Re: KANYE WEST: My Beautiful Dark Twisted Fantasy (Roc-a-fella/Def
    anonimna cistilka ob petkih [02/01/2011]
    No more drugs for me, pussy and religion is all I need Grab my hand and baby we’ll live a hell of a life res, presežki kr padajo :/
    odgovori >>

      Re: KANYE WEST: My Beautiful Dark Twisted Fantasy (Roc-a-fella/Def
      ferfila [03/01/2011]
      usral so se. dobr prdijo talijanò ki
      odgovori >>

        Re: KANYE WEST: My Beautiful Dark Twisted Fantasy (Roc-a-fella/Def
        solarius [03/01/2011]
        http://www.delo.si/c lanek/134933
        odgovori >>

          Re: KANYE WEST: My Beautiful Dark Twisted Fantasy (Roc-a-fella/Def
          9539 [03/01/2011]
          http://www.delo.si/c lanek/134874 bravo èe malo pa se mi bo yacelo yehati :) relaxiation
          odgovori >>