Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Art-Area 163: Triple Canopy / Miha Vipotnik (2677 bralcev)
Sreda, 12. 1. 2011
IdaH



V oddaji Art-area se bomo najprej pogovarjali pogovarjali s Petrom Nowogrodzkim, občasnim urednikom in sodelavcem revije Triple Canopy.
Spletna revija Triple Canopy je namenjena digitalni kulturi in praksam novomedijske umetnosti. Revija je specifična neprofitna platforma s sedežem v New Yorku, ki združuje različne profile strokovnjakov v službi urednikov. Drugi del oddaje bo namenjen razstavi Prodine običajnega, ki jo je postavil Miha Vipotnik specifično za prostor Male galerije na Slovenski cesti.
V oddaji Art-area se bomo najprej pogovarjali pogovarjali s Petrom Nowogrodzkim, občasnim urednikom in sodelavcem revije Triple Canopy.
Spletna revija Triple Canopy je namenjena digitalni kulturi in praksam novomedijske umetnosti. Revija je specifična neprofitna platforma s sedežem v New Yorku, ki združuje različne profile strokovnjakov v službi urednikov. Drugi del oddaje bo namenjen razstavi Prodine običajnega, ki jo je postavil Miha Vipotnik specifično za prostor Male galerije na Slovenski cesti.

V času, ko sta kultura in umetnost zašli v obdobje hiper-produkcije, ko je prizorišče postalo skoraj nepregledno, se je dodobra spremenil tudi pristop do izdajanja strokovnih in specializiranih publikacij. Število revij, posvečenih umetnosti, še vedno narašča, vendar se skoraj vse otepajo z določenimi težavami, večinoma povezanimi s stroški izdajanja. Kot se je pred leti zgodilo z dnevnim časopisjem, se dandanes dogaja z umetnostno periodiko – prehod na splet in mednarodni domet sta postali nuji.

Številne revije se novemu načinu delovanja niso prilagodile, nekatere namensko, saj izpostavljajo fetišizem samega objekta – tiskovine. Na drugi strani pa nizke naklade, težavna distribucija in manko vsebine v drugem desetletju 21. stoletja vse bolj govorijo v prid večji dostopnosti. Namen strokovne umetnostne periodike je namreč v veliki meri še vedno vsebina. V tem pogledu so novo nastale spletne publikacije v prednosti, saj se lahko posvečajo predvsem slednjemu.

Med nepregledno množico umetnostnih revij v New Yorku, kjer še vedno prevladujejo tiskane izdaje, je mogoče izslediti zanimive primere spletnega izdajanja. V pričujočem prispevku se posvečamo organizaciji Triple Canopy iz Brooklyna, ki je osredotočena – kot pravijo sami – upočasnjevanju spleta. Revija, ki tvori najpomembnejši del delovanja platforme, se tako osredotoča na različna vprašanja digitalne kulture, znanosti in umetnosti. Čeprav ni posvečena izključno slednjemu se povečini pojavlja v kontekstu umetniškega sveta, sodeluje z umetniškimi ustanovami in je podprta iz strani umetnostnih fundacij. Še en dokaz torej, da je svet umetnosti postal pribežališče najrazličnejšim kreativnim praksam, ki niso več našle drugega domicila in prav rahlo dizorientirana vizualna umetnost potrebuje nove porive v različne smeri, da ohrani svojo relevantnost znotraj družbe.

Triple Canopy je odlično oblikovana spletna publikacija, ki izhaja nekajkrat letno, obiskovalcem spltnega mesta pa ponuja vsebine brezplačno. O modelih delovanja organizacije, uredniški politiki, dogajanju na prizorišču tehnološke umetnosti in perspektivah spletnega izdajateljstva smo se pogovarjali s Petrom Nowogrodzskim, občasnim urednikom in sodelavcem revije.

















V Mali galerije Moderne galerije bo do konca meseca razstavljal Miha Vipotnik. Razstavo je naslovil Prodnine običajnega ali Banks of the Ordinary. Takšna besedna igra je nastala prav posebej za galerijo, ki se nahaja v prostorih Banke Slovenije. Vipotnik je v instalaciji, kji jo je možno videti zgolj od zunaj, iz ulice, razslojil prostor na več nivojev virtualnega. S tem posegom v prostor in posebnim odnosom med galeijo in ulico, je napravil enega najuspešnejših poskusov premoščanja razdalje med javnim prostorom Slovenske ceste in sakralnim prostorom Male galerije.

A bistvo instalacije pravzaprav ni v tem. Miha Vipotnik je eden prvih videastov v slovenskem prostoru, ki se z videom ukvarja že od 70-ih let prejšnjega stoletja. V zadnjih desetih letih konstruira številne večmedijske video projekte, ki povezujejo ločnico med virtualnim in realnim prostorom. Eden takih projektov je bil tudi virtualna postaja Metroljub. Angažiral je na primer študente z akademije Famul Stuard, da so sestavili številne virtualne podzemne postaje po Ljubljani in s tem ustvarili paralelni arhitekturni in urbani prostor po svoji meri. Tokratna razstava se ukvarja ravno z nivoji virtualizaije realnosti. O razstavi smo se pogovarjali z njenim avtorjem Mihom Vipotnikom.

intervju: Miha Vipotnik

Toliko za danes v oddaji Art-area. Nasldnja edicija se bo zgodila v sredo 26. januarja ob isti uri dvajseti večerni na frekvenci Radia študent. Tokratno oddajo sta vsebinsko pripravila Miha Colner begin_of_the_skype_highlighting     end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting     end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting     end_of_the_skype_highlighting in Ida Hiršenfelder. Tehnično jo je obdelal Mikro, brala pa sta Rok in Jaka.



Komentarji
komentiraj >>