Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Art-Area 164: Charlotte Cotton / Mirjana Batinić (2429 bralcev)
Sreda, 26. 1. 2011
mcolner



V drugi letošnji ediciji oddaje Art-Area lahko prisluhnete dvema prispevkoma, ki iz različnih aspektov povzemata različne rabe reproduktibilnih medijev v polju sodobne umetnosti.
- pogovor s Charlotte Cotton, avtorico knjige 'The Photograph as Contemporary Art', ki je bila gostja projekta Photo 50 v okviru London Art Fair.
- pogovor z umetnico Mirjano Batinić, ki v galeriji Kapelica predstavlja svojo novo video tehnološko instalacijo 'Fikcija in izguba'.

več v nadaljevanju!
V tokratni Arteriji predstavljamo dva pogovora z različnimi vsebinskimi poudarki, ki sta nedavno nastala v Londonu in Ljubljani. Prvi del oddaje bo namenjen pogovoru z britansko teoretičarko in kustosinjo Charlotte Cotton, ki raziskuje predvsem širše polje sodobne umetniške fotografije. Sogovornica se je leta 2005 proslavila s pregledno knjižno publikacijo, naslovljeno 'The Photograph as Contemporary Art'. Ta je, namenjena širši publiki, izšla v visoko-nakladni seriji World of Art za založbo Thames & Hudson.
V ljubljanski galeriji Kapelica se je včeraj odprla samostojna razstava avtorice Mirjane Batinić, ki je na ogled postavila interaktivno prostorsko instalacijo z naslovom 'Fikcija in izguba'. Pogovor je potekal neposredno po odprtju razstave, ki se poigrava z zaznavno percepcijo obiskovalcev muzejev in galerij med njihovim konzumiranjem artefaktov.



V okviru tradicionalnega umetnostnega sejma London Art Fair, posvečenega britanski umetnosti, se v zadnjih nekaj letih odvija posebna sekcija 'Photo 50', ki daje celotni prireditvi posebno težo in novo svežino. V svoji 23. ediciji deluje sejem dokaj utrujeno. London Art Fair je v toku let uspel popolnoma izgubiti svoj nekdanji primat, ki ga je posedoval kot prvi sejem te vrste v mestu. Dandanes predstavljata 'Frieze' in njegov satelitski priključek 'Zoo' nesporen vrh dogajanja in mednarodno uveljavljeno znamko, medtem ko je London Art Fair v fazi stagnacije.
Prav zato je sekcija 'Art Projects', kjer se predstavljajo mlade galerije, neprofitne organizacije, umetnostne revije in posamezni ustvarjalci vsekakor najbolj vznemerljiv del razstavišča. V sklopu tega je postavljena razstava 'Photo 50', ki predstavlja devet sodobnih fotografskih ustvarjalcev po izboru štirih mednarodno priznanih strokovnjakov. Po ukinitvi specializiranega sejma 'London Photo', ki ga je po klasičnem scenariju kupila konkurenčna korporacija in ga nato ukinila, da ne bi pariral velikemu Paris Photo, daje sekcija 'Photo 50' nov zagon britanski fotografski srenji.
Skupinska razstava predstavlja nekaj nedvomnih presežkov v vse bolj nasičenem polju sodobne umetnosti in fotografije. Med pazljivim sprehodom med provizorično postavljenimi razstavnimi panoji, je moč najti določene izrazne poetike, ki bistveno izstopajo iz sivega povprečja, povzročenega z birokratizacijo sistema in hiper-produkcijo.
Renomirana in žal že pokojna avtorica Helen Chadwick skozi svoje režirane fotografije izpostavlja različne objekte poželenja. V seriji 'Wreaths of Pleasure' so to predvsem cvetlični aranžmaji in slaščice, ki s svojo barvno in oblikovno ekstravaganco izražajo paradoksalonost videnega in različne reference. Poleg te omenjene umetnice v fokusu je potrebno omeniti tudi avtorje kot so Boaz Aharonovitch, Bill Armstrong in Scarlett Hooft Graafland.
Poleg obsežne skupinske razstave so se dan po odrtju sejma ovijali zgoščeni pogovori in predavanja. Na enem izmed diskusijskih panelov, naslovljenem 'Dematerializacija in fotografija v dobi tehnološkega napredka' se je med govorci pojavila tudi Charlotte Cotton, avtorica vplivne knjige 'The Photograph as Contemporary Art'. Ta je prvič izšla leta 2005 in zaradi velikega uspeha doživela dopolnjeni ponatis v letu 2009. Charlotte Cotton, ki je bila po izdaji deležna nekaterih kritik na račun svoje neposrednosti in ekonomike jezika, vselej poudari, da prihaja iz področja prakse in ne teorije. Kot kustosinja pristopa do tega vprašanja skozi obstoječo produkcijo.
S Charlotte Cotton smo se pogovarjali o vsebini diskusije, fotografiji v dobi tehnološkega napredka, ter različnih vidikih njenih knjižnih publikacij.
















Včeraj zvečer se je v galeriji Kapelica po tehničnih zapletih odprla video interaktivna instalacija Mirjane Batinić z naslovom 'Fikcija in izguba'. Obiskovalci so v galerijski prostor, ki je bil predelan v ozek temačen hodnik, vstopali posamično. Kakor smo že vajeni pri umetničinih postavitvah, smo bili ponovno soočeni z zelo ambientalno in poetično postavitvijo. Njen učinek pa lahko preizkusite do 4. februarja. Prisluhnimo pogovoru z umetnico, ki je potekal v temni noči, po odprtju razstave.
















Toliko za danes v oddaji Art-Area. Naslednja edicija se bo zgodila v sredo, 9. februarja, ob isti uri na isti frekvenci Radia Študent. Tokratno oddajo sta vsebinsko pripravila Miha Colner in Ida Hiršenfelder.




Komentarji
komentiraj >>