Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
REKLAMNO EKSPERIMENTIRANJE S HIŠO EKSPERIMENTOV, by Arto (2984 bralcev)
Torek, 11. 11. 2003



Hiša eksperimentov, ki se nahaja na Trubarjevi v Ljubljani, nas je prejšnji teden povabila, naj si ogledamo otvoritev novega eksperimenta "prsti kot termometri".
Hiša eksperimentov, ki se nahaja na Trubarjevi v Ljubljani, nas je prejšnji teden povabila, naj si ogledamo otvoritev novega eksperimenta "prsti kot termometri". Seveda smo si stvar ogledali. Ampak še prej povejmo, kaj sploh je to Hiša eksperimentov.

Hiša eksperimentov je nekaj, čemur v Ameriki in Veliki Britaniji pravijo "hands-on science center". To je prostor, kjer svoje mesto najde množica eksperimentov s področij znanosti, tehnike in okolja, in ki so narejeni tako, da jih obiskovalci izvajajo sami. Razstavljeni so torej objekti, s pomočjo katerih preizkušamo razne fizikalne zakonitosti in različne kemijske reakcije. Za te eksperimente je značilno, da so že takoj pripravljeni na obiskovalca oz. na njegovo preizkušanje. Pri nas Hišo eksperimentov obiskuje staro in mlado.

Super. Tudi eksperimenti so dokaj zanimivi. Vendar je Hiša eksperimentov pri nas šele v začetku razvoja. In ker jim država očitno ne namenja dovolj sredstev, potrebujejo veliko sponzorjev in zato sponzorsko prisotnost opazimo že takoj ob vstopu. Na steni so obešene nekakšne škatle, na katerih je na svojevrsten način prikazana njihova širokogrudnost in donatorska radodarnost. Hiša eksperimentov se jim zahvali v obliki krmežljavih lučk, ki v teh škatlah svetijo. Večji je finančni zalogaj, ki so ga bili pripravljeni podariti, več je prižganih lučk.
Eksperiment prsti kot termometri nam skuša prikazati, kako s svojimi prsti zaznavamo temperaturo. Imamo 6 valjev različnih temperatur, ki jih moramo razvrstiti po toploti. Ko končamo, pritisnemo gumb in stroj nam pokaže, koliko smo jih pravilno ugotovili oz. koliko res lahkomzaupamo lastnim prstom.

Na otvoritvi se je začuda prikazalo več starejših ljudi kot otrok. Predstavitev novega eksperimenta “prsti kot termometri” pa je bila na žalost v glavnem le reklama za sponzorja. Ob začetku predstavitve je bil na vrsti zelo kratek "kulturni program", ki pa je bil spet v glavnem reklama za sponzorja. Po "kulturnem programu" je sledilo prižiganje lučk na sponzorski škatli. To je, očitno, tudi reklama! Naslednja stvar na programu je bila slavnostna otvoritev eksperimenta "prsti kot termometri". Seveda je bil spet prisoten “gospod sponzor”, ki je iz otvoritve naredil ... kaj? Reklamo!!

Nič razlage, čemu je eksperiment namenjen, čisto osnovna razlaga, kako moramo pritiskati gumbke - v glavnem in zgolj (zdaj pa vsi skupaj) reklama!!! Vse kar smo vam malo prej povedali o eksperimentu, je pisalo na navodilih, ki so nalepljena ob njem. Kaj pa otroci, nadebudni obiskovalci? Res mislijo, da se jim bo ljubilo brati navodila? Mislim, da ne! Kasneje sem gledal “mladiče”, kako so pritiskali gumbe, pa niso imeli pojma, kaj delajo. Tudi hostesam se ni ljubilo razlagati, kako vse skupaj deluje. Še dobro, da so imeli nekateri s sabo starše, ki so jim bili pripravljeni potrpežljivo razložiti, kaj morajo početi.

Hiša eksperimentov je fantastična ideja, eksperimenti so dobri. Le preveč so odvisni od sponzorjev. Lepo bi bilo, če bi ostalo samo pri tistih "sponzorskih škatlah" in lučkah.

Mogoče sem pa vendarle pretiraval? Ah, ne, ne verjamem. Če tudi vi ne, pa počakajte na otvoritev kakšnega novega eksperimenta in se prepričate sami!


Komentarji
komentiraj >>