Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Art-Area 170: Igor Eškinja / Stephen J. Morgan (2069 bralcev)
Sreda, 27. 4. 2011
mcolner



V 170. ediciji oddaje Art-Area, ki bo prazniku navkljub tudi tokrat zavrtala v aktualno dogajanje v polju sodobnih umetnosti, prisluhnite dvema daljšima prispevkoma, ki bosta skozi pogovore z avtorjema podrobneje osvetlila njuno umetniško ustvarjanje.
- Igor Eškinja, ki se trenutno predstavlja v Galeriji Škuc z razstavo 'The Near and the Elsewhere'
- Stephen J. Morgan, ki je eden od treh umetnikov iz skupinske razstave 'Tales from the North' v Galeriji Photon

Več v nadaljevanju...
Ob samostojni razstavi v Galeriji Škuc in nedavnem predavanju smo se pogovarjali s hrvaškim umetnikom Igorjem Eškinjo. Ta se že vrsto let pospešeno pojavlja v različnih kontekstih regionalne in širše mednarodne umetniške scene ter predstavlja svoj koncept subtilnih umetniških situacij, vzpostavljenih ob pomoči objektov ali majhnih akcij, vselej prilagojenih kontekstu posameznega razstavnega prostora. Drugi sklop Arterije bo namenjen skupinski razstavi z naslovom 'Tales from the North', ki v Galeriji Photon predstavlja dela treh britanskih avtorjev. Osnovni koncept se navezuje na nemirno novejšo zgodovino Otoka, ki jo Jonathan Olley, Simon Aeppli in Stephen J. Morgan reflektirajo skozi fotografska in video dela. Pred samo otvoritvijo razstave je bil pred mikrofon povabljen Stephen J. Morgan, ki skozi klasično fotografski pristop pripoveduje svojo osebno zgodovino in jo sooča s širšo družbeno stvarnostjo svojega okolja.



Z Igorjem Eškinjo, ki trenutno razstavlja v galeriji ŠKUC, smo se pogovarjali bolj o stranskih posledicah njegovega hitro rastočega umetniškega „rejtinga“ kot o sami vsebini umetnin. Eškinja, vedno razpet med kičem in minimalizmom, dobro kotira na mednarodni likovni sceni, a kljub temu ne deluje kot klasični umetnik-podjetnik, katere je moč pogosto srečati v umetnostnem svetu.

Vse te simbolne reference, ki se kažejo predvsem v obliki nagrad, in povzdigovanja na različnih lestvicah ne vplivajo kaj dosti na njegovo obnašanje. Fasciniran nad detajlom in izražanjem v čistem vizualnem jeziku se Eškinja zaveda slabosti takšnih praks in ne sublimira svojega početja, zato da bi s tem na koncu povzdigoval še samega sebe.

Pogovor je med drugim tekel o kritiki ter njegovih izkušnjah v tem polju, pri čemer je tudi sam priznal, da se najbolj boji indiferentnosti publike. Eškinja pravi, da galerijo uporablja kot beli papir. Vendar ima tudi beli papir galerije, če se izrazimo metaforično, poseben ter rahlo pekoč ideološki vonj. Zato je, brez popuščanja in naivnega kimanja z glavo glede njegovega čečkanja po belem papirju ŠKUC-a, odgovarjal na različna vprašanja, ki se tičejo njegovega odnosa do institucije galerije in diskurzov, ki so takšnim institucijam imanentni.

















V Galeriji Photon se je v sklopu skupinske razstave treh britanskih sodobnih avtorjev, naslovljene 'Tales from the North', predstavil tudi fotografski umetnik Stephen J. Morgan. V koncept postavitve, ki izpostavlja vprašanje kolektivnega in osebnega spomina v odnosu do nemirnih zgodovinskih okoliščin severa Velike Britanije, je vključen kot eden poglavitnih sodobnih fotografov, ki se ukvarja z vprašanji postranskih učinkov velike zgodovine na posameznika.

To isto zgodovino obdelujejo vsi trije predstavljeni umetniki. Jonathan Olley je topografsko obdelal nekdanje vojaške utrdbe na Severnem Irskem, preden so dokončno izginile ali spremenile namembnost. Videast Simon Aeppli je na način dnevniških zapiskov reflektiral prostor in čas svoje mladosti, to je okolico nekdaj nemirnega Belfasta. Na podoben način, a v mediju fotografije je Stephen J. Morgan obdelal svoje lastne spomine na otroštvo ter jih tesno povezal s širšo družbeno in politično situacijo tedanjega časa, to so sedemdeseta in zgodnja osemdeseta leta. Iz njegovih podob veje svojevrstna nostalgija po preteklem času in želja po raziskovanju lastnega spomina, kar udejanji na način obiskovanja in dokumentiranja teh prostorov, ki so zaznamovali življenje njegove družine.

Stephen J. Morgan je dokaj klasičen fotograf, ki je zvest analognemu načinu ustvarjanja na film ter navdahnjen nad velikimi avtorji iz preteklosti kot sta William Egglestone in Gary Winogrand. V pričujočem pogovoru sva se osredotočila predvsem na posamezne avtorske projekte, na proces dela, izpovedovanje političnih izjav skozi umetniške kanale in odnos do digitalizacije v fotografiji. Na razstavi je predstavil presek dveh avtorskih ciklusov, kompleksno zastavljenega 'I Was Born English Catholić in na hipen detajl osredotočenega 'Ladywood Fenian'. Prav s poglobljeno interpretacijo in širšim vsebinskim ozadjem teh projektov pa sva tudi začela pogovor.

















Toliko za danes v oddaji Art-Area. Naslednja edicija se bo zgodila v sredo, 11. maja, ob isti uri na isti frekvenci Radia Študent. Tokratno oddajo sta vsebinsko pripravila Miha Colner in Andrej Pezelj.




Komentarji
komentiraj >>

Re: Art-Area 170: Igor Eškinja / Stephen J. Morgan
predrag [27/04/2011]

super oddaja, ampak tole se mi zdi že malo preveč: moti me, da skoraj v vsaki drugi oddaji spregovorite o razstavah v galeriji photon. pri čemer se mi zdi sporno izključno in predvsem to, da eden od avtorjev oddaje že dlje časa dela v omenjeni galeriji, kar je očiten konflikt interesov! galerija se namreč financira iz javnih sredstev, javna sredstva pa se odmerjajo tudi na podlagi medijskih odzivov. ne vem, bi morda veljalo premisliti o nekakšni higieni, minimumu načelnosti, o novinarski etiki? kako je s tem?
odgovori >>

    Re: Art-Area 170: Igor Eškinja / Stephen J. Morgan
    CITA! [28/04/2011]
    http://www.youtube.c om/watch?v=rwgvfp3jl vc (caught in the act, yeah)
    odgovori >>