Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
BOMBAstično. (1668 bralcev)
Četrtek, 23. 6. 2011
KatjaŠ



Štirje Levi angleškega režiserja Christopherja Morrisa, so posmehljiva, neustrašena in bizarna črna komedija o četverici mladih muslimanov, ki modernemu kapitalizmu in dominantni zahodnjaški kulturi napovejo sveto vojno in v predmestni garsonjeri angleškega Sheffielda ustanovijo neodvisno teroristično celico. Briljantna burleska o teroristih, ki so bolj kot komurkoli drugemu, nevarni sami sebi, je v tej poletni sopari, obvezna vsaj toliko kot steklenica dobro ohlajenega piva.
Štirje Levi angleškega režiserja Christopherja Morrisa, so posmehljiva, neustrašena in bizarna črna komedija o četverici mladih muslimanov, ki modernemu kapitalizmu in dominantni zahodnjaški kulturi napovejo sveto vojno in v predmestni garsonjeri angleškega Sheffielda ustanovijo neodvisno teroristično celico. Briljantna burleska o teroristih, ki so bolj kot komurkoli drugemu, nevarni sami sebi, je v tej poletni sopari, obvezna vsaj toliko kot steklenica dobro ohlajenega piva.

Druščina štirih moških je, kljub temu, da je do potankosti predebatirala tako doktrino kot metode svojega bodočega terorističnega spektakla, obsojena na propad še preden se svoje skrivne misije sploh loti. Predstavljate si teroristično navezo, ki jo sestavljajo svetlopolti egocentrični maniak, motorično nesposoben in introvertiran čudak, ki uri vrane samomorilke in kolerični netalentiran pro-teroristični raper. Neimpresivno skupinico prijateljev vodi Omar, edini pogojno sposoben in razumen in edini z urejeno družino, ki živi v prijetnem kapitalističnem stanovanju.

Nihilistični božji bojevniki se svojega poslanstva lotijo smrtno resno. Po vzoru zglednih teroristov snemajo kratke grozilne video posnetke, polne idiotskih izpadov in manevriranja s plastično pištolo, se prepirajo o tem ali je sim kartico, da ne bi oddajali signala, bolje pojesti surovo ali kuhano in se po mestu sprehajajo z vrečami razstreliva. Medtem, ko dvojica ostane doma in razvija nove strategije, se drugi del ekipe odpravi na študijski obisk v Pakistan, da bi se vključila v usposabljanje v terorističnem taboru. Po katastrofi, ko v domnevni samoobrambi razstrelita lasten tabor, ju domorodci zbašejo na letalo in pošljejo nazaj na otok.

Fiasko v valilnici terorizma pa fantov ne ustavi, nasprotno, projekt poženejo v drugo, realizacijsko fazo in to kljub dejstvu, da so se nesposobni zediniti o eni sami stvari. Preden se odločijo koga, kdaj in kako napasti, se skoraj pobijejo med seboj, nakar kaotična prerekanja o absurdni ideji napada na mošejo, prekinejo z spektakularno prime time rešitvijo, ki vključuje prenos v živo in vso potrebno pozornost, ki bi jim lahko zagotovila odmev v večnost- njihov načrt je samomorilni napad na dobrodelnem maratonu.Odprava lunatičnih fanatikov se tako konča, ko oblečeni v okorne in vpadljive kostume oranžnega kosmatega stvora, narobe obrnjenega piščanca, ninja želve in jahača noja, pretečejo častnih nekaj maratonskih metrov in naposled doživijo svoje sanje. Vendar, jih tudi preživijo?

Štirje levi so prvi celovečerni film v Bristolu rojenega režiserja, scenarista in uveljavljenega satirika Christopherja Morissa. Moriss se v svojemu prvencu, ki je svoj ognjeni krst doživel na lanskem Sundance festivalu, loteva družbeno občutljive, predvsem pa kontraverzne in nehvaležne teme terorizma na povsem svojevrsten način. Štirje levi niso drama, niti ne apel moralne panike, Štirje levi so brutalna črna komedija in verjetno eden redkih filmov, ko terorizem ne vzbuja strahu, pač pa smeh. Je izvrstna, lucidna, intelektualna in dovolj dobro premišljena burleska, da ne deluje plehko in zgolj norčavo.

Štirje levi so hkrati komična analiza in prefinjena kritika absurdnosti teroristični dejanj in jemanja človeških življenj, kakor tudi našega nedojemanja islama in vzhodnih kultur, nenazadnje pa film kritizira tudi ustvarjanje medijskega pompa in potenciranja ideologij. Moriss se torej ne posmehuje le eni strani, roga se vsem; nesposobni policiji, politiki, medijem, sosedom, mestnim trimčkarjem in še komu. Na koncu se tako zaveš, da si se polovico filma smejal sam sebi.

Razstrelila se je KatjaŠ.


Komentarji
komentiraj >>