Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Opera La Traviata, opera v treh dejanjih, by Ivanka Apostolova (4227 bralcev)
Torek, 16. 12. 2003
george



Bila je Traviata v SNG Opera in Balet Ljubljana; to je »musica bellcanto«.
Bila je Traviata v SNG Opera in Balet Ljubljana; to je »musica bellcanto«. Opera velikanskega mojstra Giuseppeja Verdija, skladatelja iz 19. stoletja. Libreto je napisal Francesco Maria Piave. To je tekst, ki je direktno inspiriran iz knjige Dama s kamelijami francoskega književnika Aleksandra Dumasa ml. Zadnji termin v letošnjem letu za ogled Traviate je bil sinoči ob pol osmih.

Traviata je opera z zelo lepo glasbo. Dovolj dramatična in nabita s strastnimi emocijami. Dialogi so superlativ ljubezni v eksploziji, ki vodi k tragediji. Dosleden medij Aristotelove definicije katarze. Glavni lik je namreč Violeta, vodilna kurtizana v Parizu. Najlepša in najdražja, seveda tudi najbolj popularna gospa vlačuga. Ne verjame v ljubezen, je nadarjena trgovka z luksuzno erotiko. Njena klientela so bogati aristokrati in biznismeni. Ona ve, da je predvsem denar in samo denar v relaciji iščeš-dobiš tisto sredstvo, ki ustvarja visoko cenjeno pozornost in skrb moških. Drago se prodajaš in že imaš status v družbi. Kruta je do sebe, koketna do javnosti. In boleha za tuberkolozo.

Naenkrat pride nek mladenič. Ime mu je Alfredo. Na prvi pogled se zaljubi vanjo. Tako mladostno, impulzivno. Ognjeno. Tip je uporen, njegova retorika instant ljubezni jo totalno prepriča, da ima vendarle smisel za pravo ljubezen. Za ljubezen od srca. Ona se preda. Njena bolezen je v ekspanziji.

Vmes je malo sreče in nežnosti. Potem si zaželi tudi materinske vloge...njena preteklost nato postane črna drobtina, za Alfredovega očeta. Tako pride do dileme; Violetin bankrot; slovo pod prisilo od svojega ljubljenega Alfreda. Sforsirana nezvestoba, ki vodi do zloma srca in zdravstvenega »kraha«. Na koncu ona umira, a v objemu svoje mlade ljubezni. Kot pri vseh operah je konec smrt, a žrtev je vedno ženska.

Kar se tiče scenske postavitve; ta je bila prav tako zelo sugestivna. Uspešna interaktivnost režije, scenografije, kostimov in svetlobe, ki so ujeli atmosfero tedanjih salonov, life style in trpljenje največje zapeljivke. Močna vizualnost požira pozornost. Barva krvi, strasti, življenja in fatalnosti je vladala skozi dejanja. Nepozabna je svetloba, ki prodira skozi okno v Violetini sobi, na smrtni postelji. Kako lep kliše.

Dirigent je Loris Voltolini, ki je predstavo trdno utemeljil in orkestriral. Glasba je razkošna. To je zelo bogata kompozicija arije v duetu in triu. Ženski dramatični sopran, Martina Zadro, je malo megleno izvedla visoki C, a dosledno je igrala zagrenjeno divo. Tenorja Sergeja Kiseleva in Vitomira Barofa sta jasne, čiste barve. Pohvala tudi ostalim pevcem, ki so osvežili glasovni pejsaž.
Konec koncev zelo dobra predstava, za spremembo.

Veste, Opera je institucija drage romantike in smešnega snobizma...Muzej staromodnega obnašanja in »ukočene« drže. Morda ljudje ne vedo ničesar o glasbi, a vedo, da se morajo svečano obleči. Potem sledi poza kvazi aristokratskega obnašanja in zastareli damski koketizem. Kaj naj vam rečem, na hodniku je še boljša opera od one na sceni. Pojem »traviata« je v pavzi med dejanji. Doživljaj je noro opazujoč.

In jaz sem vstopila v moško stranišče misleč, da gospodje pomeni gospođe. Mar ne bi bilo to »fatalno« za nekatere predstavnice operne klientele? Uničiti svoj večerni sijaj na tako smrtniški način. Konec.


Komentarji
komentiraj >>

Re: Opera La Traviata, opera v treh dejanjih, by Ivanka Apostolova
Uredništvo [14/02/2009]

Zivjo Taja, Martina Zadro prekrasan je gotovo već mladodramski sopran, svijetle boje i u svakom pogledu istančane vokalne tehnike a njene su izvedbe obilježene fantastičnom sabranosti interpretacije. Nenad Turkalj, Vjesnik, 2001.
odgovori >>

Re: Opera La Traviata, opera v treh dejanjih, by Ivanka Apostolova
Taja [12/02/2009]

Martina Zadro je lirični sopran in ne dramatični. Vitomir Barof se piše MAROF in je bariton in ne tenor. Malce operne razgledanosti ne bi bilo odveč....če se že piše kritika na to temo!!!
odgovori >>

    Re: Opera La Traviata, opera v treh dejanjih, by Ivanka Apostolova
    Uredništvo [14/02/2009]
    Barof je lektorska napaka. Tenorja - to je pač napaka - opravičilo z naše strani.
    odgovori >>