Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
GZA (743 bralcev)
Četrtek, 23. 2. 2012
Jaka Bulc



Včeraj je v Ljubljani najstarejši član zasedbe Wu-Tang Clan izobraževal otroke, sekal glave in ustavljal srčne utripe. Summa summarum: ''we all choppable''... * v celoti

Pa saj ga skoraj vsak dan vidim, kako v svoji pisani trenirki kolesari po centru mesta, boste rekli, zakaj bi ga šel za 15 evrov gledat v neki passé nočni klub. No, čeprav bi osebno prav z veseljem pogledal tudi odrski nastop našega Jizaha, je včeraj pod Halo Tivoli seveda nastopal Gary Grice, legendarni član legendarne hip hop zasedbe Wu-Tang Clan. Organizatorji, Blackout Slovenija, so ga v F-club, v prostore bivšega SubSuba, pripeljali precej na vrat na nos in z zelo gverilsko promocijo, ki je potekala bolj kot ne samo na Facebooku. Kljub temu je bilo prizorišče že med ogrevalnimi nastopi precej solidno napolnjeno, vladalo pa je prijetno vzdušje, ki je obetalo dober koncertni večer.

GZA je na oder prišel malce čez polnoč in na njem ostal točno eno uro. Vse skupaj se je začelo s prepoznavnim otroškim monologom iz filma Shogun Assassin, ki je seveda tudi otvoritveni sempl plošče Liquid Swords, ki jo je nastopajoči izdal daljnega leta 1995 in ki je ena najmočnejših v celotnem Wu katalogu. Sam sem potiho upal, da bo GZA to plato izvedel kar v celoti, saj je nekaj podobnega v zadnjih letih redno počel. Želja se mi je skoraj popolnoma uresničila. Po nekaj verzih Wu komada Conditioner so si namreč po vrsti sledili Duel Of The Iron Mic, Living In The World Today, Gold in Cold World, potem pa še naslovna Liquid Swords, ki je že predstavljala enega vrhuncev koncerta. Publika je entuziastično pritegnila refrenu, GZA pa je pokazal, da ima tudi pri 45-ih še vedno prepoznavno razrezan flow in jasen, prepričljiv delivery. 4th Chamber, Shadowboxin' in preostali komadi s plošče so vse skupaj zaokrožili kar v nekakšno suito oziroma zelo dolg medley, izjasnilo pa se je še eno pomembno dejstvo – da je RZA za Liquid Swords res zakuhal prekleto atmosferične beate, ki v poslušalčevi glavi celo F-club lahko spremenijo v temačno newyorško podzemno postajo ali nevaren dilerski ulični vogal. Temu prvemu delu koncerta je do popolnosti manjkal le štiklc Investigative Reports, ki ga iz meni nejasnih razlogov pač preprosto ni bilo, čeprav je eden vrhuncev plošče Liquid Swords.

V drugem delu nastopa se je GZA sprehodil skozi preostanek svoje diskografije, vse skupaj pa je začinil tudi z dobršnim številom komadov širšega Wu-Tang univerzuma. Super je izpadla naslovna pesem z albuma Beneath The Surface, presenetljivo dobro se je obnesla 0% Finance s Pro Tools, na najbolj plodna tla pa so seveda padle klasike, kot sta C.R.E.A.M. in ODB-jeva Shimmy Shimmy Ya. Sicer je ekstazo publike na trenutke zamenjala presenetljiva indiferenca, kar ni bilo preveč pošteno do GZE, ki ni popustil niti na trenutek in je pokazal dobršno mero vzdržljivosti in predanosti, do zbranih pod odrom pa se je vedel skulirano in skromno. Ni bilo nobenega nepotrebnega hajpanja, le preprosti in učinkoviti predali tišine znotraj vokalne izvedbe, ki so omogočali večjo participacijo toplo-hladne publike.

DJ je opravil higienski minimum, brez velikih kiksov ali presežkov, nekako tako pa bi lahko ocenili tudi zvok. Vokal je bil precej glasen, k njegovi razločnosti pa sta bolj kot dober miks pripomogli višja lega in dobra dikcija nastopajočega. Glede na to, da je GZA obljubil, da se še kdaj vrne v Slovenijo, bi ga lahko prihodnjič postavili na oder dejanske koncertne dvorane, ne pa nočnega kluba. To bi precej pripomoglo k izboljšanju tehnične podobe dogodka, hkrati pa bi postavilo trdnejše temelje za grajenje atmosfere, ki v F-clubu preprosto nikoli ne bo mogla biti na najvišjem nivoju.

In zaključne ugotovitve? Že prej sem vedel, da imajo Wu-Tang Clanovci še vedno težo v popkulturnem smislu, kar sta dokazala predvsem visokoprofilna igralska vloga v seriji Californication in odmevno gostujoče predavanje na Harvardu, GZA pa me je opomnil, da ostajajo relevantni tudi sonično, na kar sem od izdaje Raekwonove Only Built 4 Cuban Linx 2 malce pozabil. O tem, da bo tudi Liquid Swords 2 dostojna naslednica originala, sploh ne dvomim. In drugič, lepo je bilo videti toliko zanimanja za dogodek, očitno je oldskul branža hiphopa + veliko ime zmagovalni recept. Še lepše bi bilo, če bi se ta interes kazal bolj pogosto, da bi lahko v Ljubljano pripeljali tudi kakšne trenutno aktualne izvajalce širšega polja hip hop glasbe.

* Jaka Bulc



Komentarji
komentiraj >>