Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
tUnE-yArDs, Menza pri koritu, 8. 3. 2012 (1140 bralcev)
Petek, 9. 3. 2012
Luka Vučkovič



Luka Vučkovič recenzira nastop Merrill Garbus, ki s svojim čislanim projektom tUnE-yArDs gostuje v Menzi pri koritu. Za uverturo se pod imenom KIKIRIKI predstavlja Nina F... * v celoti
Nastop Merril Garbus, ki se je s svojim projektom tUnE-yArDs ter ploščo w h o k I l l povzpela med najzanimivejše sodobne interpretatorje popa, je vsekakor sodil v eno izmed prijetnejših presenečenj letošnje domače koncertne ponudbe. Morda tudi zato, ker se ne bi mogel ponuditi v prijetnejšem trenutku. Ob koncu preteklega leta smo namreč lahko s sestavljanjem lastnih ali preverjanjem tujih glasbenih lestvic spoznavali spregledane ali ponovno odkrivali pozabljene studijske bisere, med katerimi se je nedvomno znašla tudi plošča w h o k i l l. Zanimanja za koncert je bilo vsekakor veliko. Že predčasno je odjeknila vest, da je koncert razprodan, kar pa ni ustavilo gruče ljudi, ki se je pred vhodom zaman drenjala za morebitno prosto karto.

Toda duha razprodanega dogodka ni bilo moč zapaziti ob nastopu Nine F oziroma Kikiriki, ki je bila zaradi bolezni sodelavca iz zasedbe Kiuriki, Horsemoutha, nalogo primorana opraviti sama. Solistična točka je tako pogrešala udarne in kaotične prebliske, ki jih skupaj sicer simpatično tketa v polje hrupne improvizacijske glasbe. Kikiriki je svoj nastop oblikovala okrog analognih efektov ter prisotnost živih perkusijskih udarcev nadomeščala s pomočjo grajenja ponavljajočih se hrupnih vzorcev, okrog katerih je oblikovala svojo improvizacijsko točko. Na prvi pogled bi se morda zazdelo, da je Kikiriki v izluščeni različici kot uvertura v prihajajoči nastop tUnE-yArDs vprašljiva izbira, a so se že uvodni vokalni napevi Merril Garbus potrdili ravno nasprotno. tUnE-yArDs so nadaljevali točno tam, kjer je Kikiriki zaključila, pri loopanju.

Vokalne linije, vzorce in krike je Merril čudovito lovila v mikrofon ter v igri generiranih harmoničnih napevov ustvarjala prijeten acapellovski uvod. »Do you wanna live? Do you wanna live?« je donelo iz zvočnikov, ko je publika v isti sapi vpila, YEAH! YEAH! YEAH! Merril je tako nemudoma vzpostavila intimen odnos z občinstvom, ga skozi nastop tudi skrbno negovala ter znala dopolniti s skromnima »dober večer« ter »hvala«, kot smo pozneje izvedeli tudi edinima slovenskima besedama, ki se ju je uspela naučiti. Kmalu po zgenerirani večglasni uverturi so začeli počasi kapljati tudi inštrumenti. Po stopnicah se je kot prvi spustil basist, že v naslednjem trenutku je prostor zapolnil zvok saksofonskega para, družno pa je četverec prijetno zapolnjeval skrbno izdelano zvočno sliko.

Podobno kot se je s pomočjo loopanja Merril lotevala manipulacij lastnega vokala, je veljalo tudi za ritme, ki jih je pripravljala za vsako skladbo posebej. Udarci po bobnu, enkrat, dvakrat, trikrat in že so se zvoki začeli preslikavati, drug v drugega stapljati ter v zanimivem ritmičnem sosledju predstavljati ustvarjalni poligon.

Toda samo štiri skladbe pozneje se je bilo že moč spraševati, ali je Merril ob vsej sproščenosti, prikupnosti in dovršenosti sposobna oziroma pripravljena nastop prestaviti tudi na višjo raven? In ali ne postaja dobro uigrani orkester ob vsem zvočnem umotvorjenju vendarle žrtev načrtno izbrane omejenosti? No, že skladba Bizness je z daljšim saksofonskim jamom vse neupravičene dvome razblinila. Session, ki so si ga glasbeniki privoščili, je pokazal, da je ravno omejenost v pravilnem doziranju tista, ki lahko spodbuja presežke, ki jih na nastopu ni bilo malo. Predanost muziciranju je morda še ena zanimiva iztočnica delovanja tUnE-yArDs. Včeraj smo se lahko prepričali, da živi nastopi v ozadje potiskajo močno politično oziroma družbeno reflektivno tematskost besedil. Prav težko si je domišljati, da se za vso pristno razposajenostjo, ki smo ji bili priča, skrivajo denimo besede o uboju. Toda Merril svoje nastope dojema predvsem skozi prizmo dobre in prijetne zabave, za debate o zlaganem svetu je bilo ob vrčku piva tako ali tako dovolj časa tudi po koncertu.


* Luka Vučkovič




Komentarji
komentiraj >>

Re: tUnE-yArDs, Menza pri koritu, 8. 3. 2012
fl0w3r [09/03/2012]

odličenoO +5 plxz0rz
odgovori >>