Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Okrogla miza (5848 bralcev)
Četrtek, 4. 12. 2003
Beate



Ženska in moška vloga v družbi...
V uvodu smo predstavili gender teorijo Judith Butlerjeve, ki ločuje med družbenim in biološkim spolom, ter teorijo Ann Okley, ki trdi, da kultura družbe določa vedenje spolov v njej.
Nato smo predstavili in pozdravili gosta, ki sta še sama dodala nekaj podatkov o sebi. Za začetek smo klasificirali moško in žensko vlogo v družbi kot se trenutno kaže v današnjem kapitalističnem svetu in se kreira v medijih in propagandnih materialih, vsem na očeh. Kaj je torej moškost in kaj ženskost. Indra nam je razložila, kakšen je psihološki učinek in posledica družbenega kreiranja neke določene vloge v družbi na posameznika. Nato smo se osredotočili najprej na biološki seks in zakaj ga spreminjati, če z njim fizično ni nič narobe. Spet smo prišli do fizičnih posledic na posameznika, ki je morebiti ujeta ženska v moškem telesu ali obratno. Spraševali smo se tudi, kaj je tisto, kar se mora spremeniti, ali družbeni pogled na spol ali spol posameznika, da bi ustrezal določenim družbenim kriterijem?
Nato nam je Del razložil ozadje življenja hermafroditov – medspolnikov in družbeni šok, ki nastane, če se otrok rodi z vagino in majhnim penisom skupaj (ali velikim klitorisom…). Ponavadi jih družba biološko spremeni v ženske, za posledice pa le-ta ne odgovarja. Prihaja do »gender fusion« kot je tudi naslov dialoga, ki sta ga Del in Indra sama napisala in ga tudi prebrala poslušalcem. V tekstu je šlo zamešanje izrazov, on, ona… ali nekaj vmes »HERM«, kar prihaja iz »her«, »him« in hermafrodit… Problem zatiranja medspolne populacije je mnogo večji kot se ga sploh zavedamo, saj je informacij o tem zelo malo oz. jih skoraj ni, če jih sam ne poiščeš na internetu ali v določenih strokovnih knjigah. Še vedno pa ostaja prepričanje, da gre za neko mitologijo in ne realnost.
Pogovor je spontano potekal v prijetnem vzdušju ter se navezoval iz vprašanja v vprašanje dokaj tekoče.
V pogovor se je hotel vključiti tudi tehnik, vendar je popolnoma pomešal pojme, namesto o hermafroditih je govoril o biseksualcih, kar pa je le ena izmed povratnih informacij, na podlagi katere lahko sklepamo, da v slovenskem prostoru primanjkuje informacij o hermafrodizmu, čeprav po statistiki sodeč takšni ljudje živijo tudi v Sloveniji.

Avtorica: Vesna Vravnik


Komentarji
komentiraj >>