Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
BLEF NACIONALNEGA REFORMNEGA PROGRAMA (715 bralcev)
Sreda, 4. 4. 2012
tomazza



Javno razpravo v domači republiki bodo tudi v prihodnjih tednih zaznamovali na prvi pogled za prihodnost vsake države ključni strateški dokumenti in izhodišča. Toda tako predlog nacionalnega reformnega programa za leti 2012 in 2013 kot izhodišča za socialni sporazum 2012-2016 ostajajo zgolj slab političen blef druge Janševe koalicije in Vlade...
Javno razpravo v domači republiki bodo tudi v prihodnjih tednih zaznamovali na prvi pogled za prihodnost vsake države ključni strateški dokumenti in izhodišča. Koalicijska večina odbora za finance in monetarno politiko Državnega zbora se je tako danes brez večjih pomislekov in težav seznanila s predlogom nacionalnega reformnega programa za leti 2012 in 2013, ki ga je že prejšnji teden skrbno pripravila dobra druga Janševa Vlada, saj ga mora Slovenija Evropski komisiji v generalštab v Bruslju poslati do 13. aprila. Še včeraj pa je dobra druga Janševa Vlada pridelala za realnost vsakodnevnega življenja na tej strani Alp prav tako usodna izhodišča za socialni sporazum 2012-2016, ki pa ga zaradi načrtovanih interventno-varčevalnih rezov v plače državnih in drugih javnih uslužbencev ne nameravajo podpisati v najbolj resornih sindikatih za javni sektor - Zvezi svobodnih sindikatov in Konfederaciji sindikatov javnega sektorja.

Izhodišča za prihodnje socialno sporazumevanje med sicer neenakovrednimi socialnimi partnerji podpirata tudi Zveza svobodnih sindikatov in Konfederacija sindikatov javnega sektorja, a želita s podpisom počakati do razrešitve problematike interventnih ukrepov ob rebalansu proračuna, o katerih se že vsakodnevno pogajajo sindikati javnega sektorja in dobra druga Janševa Vlada. Da pogajanja le ne gredo tako dobro, kot bi rada druga dobra Janševa Vlada prepričala tako domačo javnost kot komisarske šefe iz generalštaba Evropske Unije, sicer najbolj očitno potrdi podatek, da bo v državi od 18. aprila naprej potekala stavka javnega sektorja. Ve se že, da bodo gotovo v stavki sodelovali člani Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture, Policijskega sindikata, Sindikata delavcev v pravosodju ter Sindikata zdravstva in socialnega varstva, podpise za stavko pa zbirajo tudi v ostalih sindikatih Konfederacije.

Zapletlo in zataknilo se tako ni pri izhodiščih, ampak - kot se to rado zgodi - pri konkretnih številkah. Vlada zaenkrat vztraja pri 15 odstotnem znižanju plač v javnem sektorju. Pripravljena se je pogajati zgolj še o tem, kako konkretno priti do na začetku zastavljene skupne privarčevane številke, ki je enaka 15 odstotkov manj od sedanjega proračunskega stroška plač za državno-javne uslužbence. Toda s pogajanji o konkretnih ukrepih, kako zajeziti javno porabo, se vendarle nekoliko mudi tudi zaradi Nacionalnega reformnega programa za leti 2012 in 2013, ki ga je treba v Bruselj odposlati do 13. aprila. Nenazadnje je ta nacionalni, a iz Bruslja narekovani strateški dokument, del tako imenovanega evropskega semestra oziroma cikla tesnejšega usklajevanja proračunskih in makroekonomskih politik ter strukturnih reform članic Evropske Unije. Druge ni, v Nacionalni reformni program je potrebno navesti ukrepe, ki jih bo Slovenija sprejela za uresničitev ciljev iz Bruslja postavljene razvojne strategije Evropa 2020.

Druga dobra Janševa Vlada sicer v predlogu nacionalnega reformnega programa za prihodnji dve leti vsebinsko jasno daje prioriteto ukrepom za stabilizacijo javnih financ pa tudi predvidenemu znižanju davčnih bremen za gospodarstvo in poenostavitvam davčnega postopka, kot so časom primerno nekoliko vzneseno zapisali javni uslužbenci nacionalne tiskovne agencije. Enako kriznim časom primerno pa se bere tudi vrsta drugih v tem dokumentu predlaganih ukrepov. Druga dobra Janševa Vlada bo odpravljala tudi posledice kreditnega krča in administrativne ovire za gospodarstvo, privabljala tuje investicije in še bolj pospeševala vsakdanjo rabo informacijskih in komunikacijskih tehnologij v domači družbi.

Toda tako kot zgolj sama Izhodišča za socialni sporazum 2012-2016 še ne pomenijo popolnoma nič, dokler za njimi ne stojijo tudi konkretne številke, je tudi Nacionalni reformni program zgolj skupek praznih besed, če za njim ne stojijo tudi s konkretnimi številkami javne porabe utemeljeni ukrepi. Tako pa Aleš Živkovič, državni sekretar na ministrstvu za finance, ki je na današnji seznanitvi Odbora za finance in monetarno politiko v Državnem zboru v imenu druge dobre Janševe vlade branil predlog tega vsebinsko pač praznega dokumenta, ni zmogel prepričljivo odgovoriti niti na opozicijske očitke, da s konkretnimi številkami ne zna pojasniti, kaj te visokoleteče racionalizacije sploh pomenijo.

Ker pogajanja druge dobre Janševe vlade s sindikati o varčevalnih ukrepih še potekajo, predlog Nacionalnega reformnega programa pač ne more biti usklajen z zaenkrat še prav tako zgolj samo predlogom vladnih varčevalnih ukrepov. Vladni predstavnik je sicer to nekonsistentnost pojasnil z besedami, da gre za dokument, ki je tako rekoč še work in progress, oziroma ki se ga še dopolnjuje. Druga dobra Janševa Vlada pa da seveda naj ne bi mogla še vanj zapisati vseh konkretnih številk, ki jih prinašajo ti zgolj na papirju sijajno izgledajoči reformni ukrepi, saj pogajanja s socialnimi partnerji o varčevalnih ukrepih še potekajo in bi si s tem izpodkopala vso svojo pogajalsko moč.

Kljub drugačnemu vtisu, ki pa ga druga dobra Vlada ne prav prepričljivo ponuja, pa je časa za uspešen zaključek pogajanj in nujno uskladitev obeh dokumentov malo. Nacionalni reformni program pač temelji na predlaganih varčevalnih ukrepih, Evropska komisija pa ga pričakuje do 12. aprila. Toda tako to gre. Ne glede na to, kakšno vsebinsko prazno skropucalo brez konkretnih številk in finančnih izračunov bo druga dobra Janševa Vlada v Bruselj poslala kot Nacionalni reformni program, je namreč že vnaprej jasno tudi to, da se bo s sindikati o tako drastičnih rezih v plače, regrese in druga nadomestila v javnem sektorju pravzaprav nemogoče dogovoriti in da se bo z 18. aprilom v državi pričela množična stavka državnih in drugih javnih uslužbencev. In zato tako predlog nacionalnega reformnega programa za leti 2012 in 2013 kot izhodišča za socialni sporazum 2012-2016 ostajajo zgolj slab političen blef druge Janševe koalicije in Vlade.

ODPOVED Tudi za tokratni N-euro moment sem z blefom nacionalnega reformnega programa in drugih izhodišč v zobeh poskrbel Tomaž Z.





Komentarji
komentiraj >>