Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
CANCER BATS + Set Your Goals !!! (5527 bralcev)
Sobota, 28. 4. 2012
Gašper Prus



Recenzija nastopa iz kluba Channel Zero v Ljubljani, kjer so navdušujoče godli Cancer Bats iz Kanade in malce manj navdušujoče mladci Set Your Goals... *v celoti

Sludge metal estetika na slovenskih odrih na žalost ni ravno pogost pojav. Praviloma se na koncertnih prizoriščih le tu in tam pojavi kakšna zasedba in tu prednjačijo predvsem ameriške zasedbe. Minuli četrtek pa je na odru kluba Channel Zero na Metelkovi nastopila zasedba Cancer Bats, ki prihaja iz Kanade. Iz te države na Slovenske odre ponavadi dobimo hardocre, punk, ali bolj tradicionalne metal zvrsti. Sludge metal pa za dotično državo ni ravno običajen pojav. Kakorkoli že; Cancer Bats imajo za seboj slabo dekado ustvarjanja, posneli pa so že štiri albume. Zadnjega, Dead Set On Living, so izdali natanko dva dneva pred Ljubljanski nastopom, torej sredi Evropske turneje.

Nastop Cancer Bats je bil po prisotnih sodeč kar težko pričakovan. Pa ni šlo za vrhunsko obiskan nastop, a zdelo se je, da je v večini prisotnih src zasedba še kako pomembna.
Zanimivo pri zasedbi Cancer Bats je predvsem to, da prihajajo iz Kanade, zvok na ploščah pa imajo dejansko takšen kot da prihajajo iz Amerike oziroma iz mesta New Orleans, kjer se je rodil žanr sludge metal. Seveda je pri tem potrebno omeniti botre Crowbar, ki so dotični žanr ponesli v svet. In zvok Cancer Bats je zelo podoben tej ameriški zasedbi, težko pa bi trdili, da je plagiat.
Skratka; nastop so začeli povem udarno in na vso moč. Prvi premor so si člani vzeli šele po treh zaporedno odigranih skladbah brez pavziranja, ko se je v dvorani že odvijala prava norišnica. Navdušenje na odru, navdušenje pod odrom, to pa je seveda odlična podlaga za vrhunsko ozračje. In tako je tudi bilo. Zasedba je streljala skladbe eno za drugo, vmes navrgla kakšno šalo. Lahko bi rekli, da kar v slogu kanadskih bendov, če omenimo recimo humor tipa NomeansNo.

Cancer Bats so v osnovi sludge metal bend tipa Crowbar, dotični žanr pa ima tudi svoje odvode. V njihovem primeru so to hardkorovska drža, tudi estetika skladb in pa občasno prikradeni heavy metalski kitarki vložki, ki pa jih je res zgolj za vzorec. Čeprav je muzika na trenutke nastopaška in vabi na skupinski ples, pa se člani z nastopom spopadajo kar malo sramežljivo. Kakšni njihovi ameriški kolegi bi znali iz tega naredi večji teater, Cancer Bats pa so vozili svojo malce zadržano dirko in jo seveda nesebično delili z razgreto ozračje.

Sam nastop je bil resnično vrhunski, mašina je delovala brezhibno, manjša hiba pa je bila v nastavljenem zvoku. Vokal Liama Cormierja kar ni in ni hotel doseči potrebne jakosti, tako da je bil vseskozi le zlit z bobnom in kitaro, namesto da bi bil malce bolj izpostavljen.

Naj omenimo še mesto predvozačev, ki je pripadalo Američanom Set Your Goals, za katere pa ni bilo najbolj jasno, kaj delajo za predskupino Cancer Bats. Predstavili so nekakšno punk pop različico muziciranja, ki nekako ni sovpadala z dotičnim večerom. Kvintet z dvema vokalistoma, od katerih je bil eden zgolj okras, se sicer postavlja z razmeroma dobro odrsko držo, vendar pa je sama glasba resnično prežvečena žvečilka brez vsakršne inovativne vsebine.

* Gašper Prus

 



Komentarji
komentiraj >>

Re: CANCER BATS + Set Your Goals !!!
Oriana Džirotto [28/04/2012]

Zanimiva recenzija, mogoče malo nestrukturirana in "all over the place", ampak ni to botrovalo mojem feedbacku. Moti me dvakratno izpostavljanje banda Crowbar, ki ne zveni nič kaj tako, kot Cancer Bats. Slednji imajo mogoče 1 (en!) komad, ki je nekoliko sludgy in sicer komad "Sleep This Away". Vse ostalo je fuzija "hardcore, rock and roll, and metallic elements". Še band sam se ne klasificira kot "metal" per se in trditi, da so v osnovi (OSNOVI!) sludge metal band je v najboljšem primeru komično. Pa brez zamere!
odgovori >>

    Re: CANCER BATS + Set Your Goals !!!
    gašper [28/04/2012]
    zanimivo Orianca, nisem vedu da si takšen-na fen-ica. a ni sludge mešanica vsega tega, kar naštevaš, z raznimi variacijami ? a se s sludge opiše zgolj nekaj, kar je počasno in mastno? sicer pa vsako uho sliši malo drugače in lahko bi spet razčlenjevali kaj hardcore sploh je, prav tako velja za ostale stvari.poleg tega sem napisal da njihov zvok ni plagiat Crowbar zvoka, kar pa seveda z moje strani pomeni, da so jim podobni le v nekaterih točkah, blabla...
    odgovori >>

      Re: CANCER BATS + Set Your Goals !!!
      Orianca [28/04/2012]
      Nehvaležna, predvsem pa never-ending debata lahko dobi epilog z referencam: Mike Williams, a founder of the sludge style and member of Eyehategod, suggests that "the moniker of sludge apparently has to do with the slowness, the dirtiness, the filth and general feel of decadence the tunes convey". Ko sem to prebral, sem pomislil na Down, Electric Wizard, Melvins, prekleto, tudi na Crowbar! Predvsem pa nikakor na Cancer Bats. Kot pravim: se strinjam, občasno (ampak res "few and far between") so riffi semi-sludge; da bi pa šel tako daleč in jih definiral kot band, ki so "v osnovi sludge metal"? Never.
      odgovori >>

        Re: CANCER BATS + Set Your Goals !!!
        gašper [28/04/2012]
        tudi jaz sem imel v mislih te bende in še kakšne druge. glej, vsak si definira žanr po svoje. nekomu je hardcore neka počasna in kričeča varianta, nekomu pa brzostrelna različica. jebiga. meni je sludge recimo masten kitarski zvok, ki pa je lahko v hitri ali počasni formi, čeprav se Mike Williams ne strinja :)
        odgovori >>

          Re: CANCER BATS + Set Your Goals !!!
          LukaZ [28/04/2012]
          kaj pa je potem zate sonata? Sam vprašam hehehe ... a je al ni tole sludge ... al mi bosta oba odgovorila z modernimi flancati ala medžanrsko, nadžanrsko, z žanri se ne obremenjujemo, nežanrska oddaja o funku, večžanrsko mineštro, težko vtaknemo v predalčke in jo zato prosto po feelingu interpretiramo in umestimo in take fore;)
          odgovori >>

          Re: CANCER BATS + Set Your Goals !!!
          Orianca [28/04/2012]
          Ne gre se *zgolj* za definicijo žanra (čeprav dandanes so reči kar precej dobro definirane in v tej poplavi žanrov je mogoče celo smiselno, da se jih vsaj vaguely držimo), point je, da si ti celotno recenzijo definiral okoli "sludge metal"-a, že v uvodu. Pa ni bil sludge metal koncert / večer. Lahko seveda nadaljujeva debato kaj komu pomeni katera zvrst, ampak! - če se greš neko javno recenzijo, naredi osnovno domačo nalogo in vsaj pojdi na wikipedijo in prepiši zvrst: Cancer Bats are a hardcore punk band from Toronto, Ontario, Canada.[1] Imaš pa ob strani tudi omembe sludge metala, ki pa je na sekundarnem mestu. Again; ne pišem zato, da bi se kregala in redefinirala žanre. Pišem, ker ne želim, da bodo naključni bralci te recenzije v prihodnje definirali Cancer Bats kot "v prvi vrsti sludge metal" band, zaradi tvojih osebnih definicij te zvrsti.
          odgovori >>

            Re: CANCER BATS + Set Your Goals !!!
            dino [28/04/2012]
            lukaz: gre za hardcore band, ki se mu pozna, da ima enga trmastega chubby metalca za kitarista. case closed. btw set your goals so bli pa podn od podna. lp
            odgovori >>

            Re: CANCER BATS + Set Your Goals !!!
            gašper [28/04/2012]
            hej, sam tule se pa težko strinjam s teboj: da prepišem zvrst iz wikipedije. dej nehi, tale je pa res lovska :) glej,ne bova prišla skupaj s temle. mogoče nisem prav definiral, kaj v osnovi so, ampak kot sem že omenil, vsak ma svoje, vsak si na svoj način nekaj označuje, če si že mora... sonata ? arctica ? to je en finski metal bend. sam ne vem al so sludge, al bl pank :)
            odgovori >>

              Re: CANCER BATS + Set Your Goals !!!
              Oriana [29/04/2012]
              Napisam sem "vsaj", kar pomeni, da je to minimalni nivo, ki se pričakuje. Ti še tega nisi storil in nastalo je to, kar je. Hardcore punk band definiran kot "v osnovi sludge metal". Tko da, Wiki, kolega, je bolje kot nič.
              odgovori >>

                Re: CANCER BATS + Set Your Goals !!!
                gašper [29/04/2012]
                end
                odgovori >>

                  Re: CANCER BATS + Set Your Goals !!!
                  LukaZ [29/04/2012]
                  tako hitro kapituliral Prus? ... tctctc ... al s al pa nejsi ... al priznaš da si ga usral al pa podaš prepričljive argumente, kar 'vsak ma svoje, vsak si na svoj način nekaj označuje, če si že mora' vsekakor niso, sploh v kontekstu kritike, ki se vpenja v bolj rigidna in stroga žanrska okolja, ki pa jih prečijo v svoji glasbi. po mojem bi za umestitev benda v okolje sludgea kot kritik moral vnesti v recenzijo bistveno večji napor (pa kljub temu mislim, da bi lahko šlo, še posebej ker sem sam iz pisanja o njihovi zadnji plati na spletu uspel razbrati, da je ta element v njihovem zvoku vse bolj v ospredju) ... sicer pa ne vem od kje taka jeba ... če PR in Wiki (res za kritika jebeni referenci ni kaj!) zanje pravi da so hardcore z elementi južnjaškega rocka in sludgea je kolega Prus samo malce premetal in premešal tele žanrske usedline in dal prednost neki drugi pred že ustaljeno, ne da bi zanemaril drugi dve. Problem je mroda v tem, da v recenziji ni ustrezno zapisal zakaj ... včasih riffam hit včasih pa pučas sam da je še vedno sladž
                  odgovori >>

                    Re: CANCER BATS + Set Your Goals !!!
                    gašper [29/04/2012]
                    glej Zagoričnik, ne mislim filozofirat o nekih oznakah.svoj argument sem povedal.če ni v redu, sprejema pritožbe Društvo za Zaščito Žanrskih Opredelitev.
                    odgovori >>