Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Resničnostna drama (1231 bralcev)
Petek, 4. 5. 2012
Nenad Jelesijević



... subverzivni poseg v predstavniško demokracijo ...

Najnovejši poskus umetniške subverzije prihaja k nam iz Srbije. Dramatika Maja Pelević in Milan Marković sta se februarja včlanila v sedem tamkajšnjih političnih strank z namenom, da bi dokazala, da je s članstvom v stranki najlažje priti do dela. Zdelo se jima je, da imaš kot član stranke možnosti za delo in da brez strankarske podpore ne moreš biti umetniški direktor in celo ne dramaturg, za kar sta hotela dobiti materialne dokaze. V kratkem času so ju sprejeli v vse stranke in mnoge strankarske odbore, ob simbolični pomoči Josepha Goebbelsa samega. Pelević in Marković sta namreč vodilnim v strankah poslala besedilo z naslovom Ideja, strategija, gibanje, v katerem sta predstavila nekakšen program za marketinško strategijo strank pri pridobivanju volilnih glasov. Vanj sta vključila besedilo Znanje in propaganda nacističnega PR stratega Goebbelsa iz leta 1928, v katerem sta spremenila le tri besede – namesto Hitler sta napisala ime predsednika stranke, namesto nacionalsocializem sta napisala demokracija, besedo propaganda pa sta zamenjala z aktualnejšim izrazom politični marketing. Vodilnim v strankah je bilo besedilo tako zelo všeč, da sta protagonista, ki sta se predstavila s pravo identiteto, čez noč postala člana svetov za kulturo večine strank, v katere sta se včlanila, ponekod sta se znašla tudi na kadrovskih seznamih za vodilna mesta v beograjskih gledališčih.

Dramaturga sta na podlagi te izkušnje napisala dramsko besedilo Oni žive in vanj vključila prepise pogovorov s politiki ter organizirala javno branje v Domu omladine v Beogradu, potem ko ju je zavrnilo Jugoslovensko dramsko pozorište zaradi »pomanjkljive resnosti«. V nedeljo, 6. maja, ob 20. uri bosta z bralno uprizoritvijo omenjenega besedila gostovala v gledališču Glej v okviru festivala Preglej na glas, na pobudo njegove vodje Simone Semenič.

O pomenu tega subverzivnega posega v predstavniško demokracijo smo se pogovarjali z Markom Bulcem, umetniškim vodjem Gleja.



Ker politike in umetnosti ne moremo razvezati, bomo kot kaže v bližnji prihodnosti priče novim umetniškim reakcijam na razmere, v katerih živimo in v katerih je večina umetnic in umetnikov pahnjena v radikalno prekerne življenjske pogoje ...



Subverzivni poseg, ki mu bomo priče v Gleju, nam predvsem sporoča: »Če niste član stranke, niste nič. Včlanite se v stranko, to je vaša edina možnost.« A kako bomo – vsi, ki se s to zapovedjo ne strinjamo - razvezali demokracijo in parlamentarizem, je stvar umetnosti onkraj umetnosti.


Kulturne novice je spolitiziral Nenad J.



Komentarji
komentiraj >>