Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Torek, 22. junij 2004 ob 14h (1652 bralcev)
Torek, 22. 6. 2004
lucija



Diplomsko predstavo študentov AGRFT je obiskala Vesna Vivian H.
Diplomska predstava Akademije za gledališče, film, radio in televizijo - ZABAVA ZA ROJSTNI DAN Harolda Pinterja

Študenti Akademije za gledališče, film, radio in televizijo študija ne zaključijo tako kot študenti večine drugih fakultet - torej s pisno diplomo, ki jo nato zagovarjajo. Njim diplomo predstavlja zaključna predstava, ki jo pripravljajo celo leto. Študenti gledališke režije torej pripravijo režijsko knjigo, zasnovo prizorišča, mizanscene in koncept uprizoritve v celoti. Igralci pilijo dialoge oziroma monologe, vadijo gib in tehniko govora, spoznavajo zgodovino gledališča, se učijo odrske igre in na koncu vse znanje strnijo v diplomski predstavi.

16. junija ob devetih zvečer smo lahko še zadnjič doživeli spektakel letošnje diplomske predstave študentov ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo. Drama, ki so si jo za zaključno nalogo izbrali študenti igre, režije in dramaturgije, nosi naslov “Zabava za rojstni dan”, napisana pa je bila pod peresom Harolda Pinterja. Predstave so potekale skozi cel junij, prva uprizoritev pa se je zgodila 3. junija na podstrešju Metelkove 6, nasproti mladinskega hotela Celica.
Ob svoji krstni uprizoritvi leta 1958 je bila igra “Zabava za rojstni dan” deležna izredno negativnih kritik, zato so jo v nekem londonskem gledališču že po dobrem tednu umaknili s programa. Kljub začetnemu neuspehu kasnejše kritike in obravnave to dramo uvrščajo med enega izmed dramskih vrhuncev 20. stoletja. Avtor nas s svojim t.i. Pinteresknim slogom pisanja sooči s podobami neimenovanega nasilja na eni ter krhkega, nemočnega človeka na drugi strani.

Mladi umetniki so se pri postavitvi Pinterjeve drame namesto za klasičen gledališki prostor odločili za ambientalno prizorišče, ki so ga našli na podstrešju ene izmed starih vojaških zgradb v mestu Metelkova. Pri postavitvi drame sta pomagala mentorja Mile Korun ter Matjaž Zupančič, ki bosta oktobra letos tudi prevzela letnik prihajajočih brucov. V predstavi so kot igralci nastopili Toni Cahunek v vlogi Peteya, Kristijan Guček kot Stanley, Igor Štamulak kot McCann, Asja Kahrimanović kot Lulu, Vanja Plut kot Meg in odlični Saša Tabakovič v vlogi Goldberga, ki se je že dokazal v filmu “Pod njenim oknom” s Polono Juh v glavni vlogi.

Sicer je v četrtem letniku AGRFT osem študentov, v Zabavi za rojstni dan pa jih je igralo le šest. Preostala dva, Tomislav Tomšič in Primož Forte sta v dvoje zaigrala v drugi diplomski predstavi Harolda Pinterja z naslovom “Strežni Jašek”, pod mentorstvom prej omenjenih profesorjev. Predstavo je režirala Špela Stres, dramaturško pa jo je analizirala Martina Šiler. Na odru je zaživela samo trikrat, in sicer 2., 5., in 8. junija na mali sceni Mestnega Gledališča Ljubljanskega.

Nastopajoči v “Zabavi za rojstni dan” so v osmem semestru študija in jim je predstava služila kot diplomska naloga. Enak pomen je imela za mlado nadebudno režiserko Vido Cerkvenik – Bren. Kljub temu, da so vsi igralci pokazali, da so veliko odnesli od sedenja v klopeh stavbe AGRFT, katere notranja opremljenost in izgled še vedno močno obujajo spomine na socializem, bi posebno pozornost namenila Kristjanu Gučku, ki je igral pasivnega, apatičnega moškega, edinega gosta v penzionu zakoncev Bules.

Izredno dobro se je odrezala tudi Vanja Plut v vlogi včasih histerične, včasih ljubke in mnogokrat nadležne gostiteljice penziona Meg Bules. Izkazal se je tudi Igor Štamulak, ki je igral McCanna, točneje prijatelja gospoda Goldberga, s katerim sta v pension prišla iskat Stanleya. Slednja sta svoji žrtvi priredila zabavo za rojstni dan, tam pa so bili vsi začarani v čudno, psihadelično atmosfero, ki je naslednji dan prinesla takšne in drugačne posledice. . .

Težko je podati konstruktivno kritiko Asje Kahrimanovičeve v vlogi Lulu, ker se je pojavila premalokrat in še takrat ne preveč pepričljivo, kot da njena vloga ne bi bila izdelana do potankosti. Prav tako Toni Cahunek ni imel možnosti, da bi pustil velik vtis na gledalcih, saj je imel vlogo, ki se je v igri pojavljala bolj v ozadju.

Pohvalo zasluži nekoliko absurdna scena, kjer je stol zataknjen za okno in visi nad tlemi ter se luči izmenično prižigajo in ugašajo, kar daje posameznim prizorom v predstavi še dodatno misterioznost. Za oblikovanje luči je zaslužen Jaša Jenull, kot scenografinja ter kostumografinja pa se je izkazala Maja Smrekar, pod vodstvom Mete Hočevar in Janje Korun.

Splošni vtis o diplomski predstavi je dober, če ne celo izvrsten, čeprav je tudi lanska, nekoliko zgodovinsko in epsko obarvana diplomska predstava “Metamorfoze” izpolnila moja pričakovanja. Zdi se, da je bila celo bolj zahtevna kar se tiče odrskega giba. Lani je v predstavi zablestela Barbara Kukovec, ki smo jo že lahko gledali v ljubljanski Drami, letos pa vse kaže, da se je zvezda rodila v obliki Saše Tabakoviča.

Če se ozremo še dlje v preteklost, zaidemo na diplomsko predstavo v mali drami, z naslovom “Paviljoni”, kjer je izstopal sedaj že dobro poznan igralec in komik Jure Zrnec. Leto pred tem smo si lahko v mali drami ogledali nekoliko spremenjeno verzijo “Trainspottinga”, kjer je navdušila sedaj prav tako že znana slovenska igralka, Pia Zemljič.

Letošnja scenografija ter igralska zasedba diplomantov AGRFT si torej zaslužita vse pohvale. Upajmo, da bo AGRFT čimprej dobila nove prostore na Roški, kot je obljubilo šolsko ministrstvo, da estetika in urejenost prostora ne bosta uresničeni le na odrskih deskah.

Dogajanje na odrskih deskah ob diplomski predstavi študentov Akademije za gledališče, film, radio in televizijo je spremljala in ocenjevala Vesna Vivian H. Skok v zelje kulturne redakcije ji je dovolila Lucija G.


Komentarji
komentiraj >>