Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sobota, 10. 7. 2004 ob 22h: Agon Orchestra (3334 bralcev)
Sobota, 10. 7. 2004
Peter



Predstavljamo praško zasedbo Agon Orchestra, vodilni češki kolektiv za sodobno eksperimentalno glasbo! 35 veščih izvajalcev, dirigent Petr Kofroň, smetana sodobnih čeških skladateljev (Martin Smolka, Miroslav Šimáček, Petr Kofroň), skladbe stare češke avantgarde iz 60-tih let in obilica »imperialistične glasbe z Zahoda« (Philip Glass, Steve Reich, Christian Wolff, Anthony Coleman, John Zorn, Elliott Sharp, Michael Gordon, David Lang, ...).

Agon Orchestra je tujek v glasbeni kulturi Srednje Evrope. Na tem prostoru se »sodobna resna« glasba ni nikoli razvijala zunaj meja akademij, konservatorijev in podržavljenih glasbenih institucij. Celo največja imena evropske glasbe, mdr. Stochausen, Ligeti in Globokar, so vse življenje ustvarjali znotraj institucionalnega sistema, ki jim je zagotavljal plačo, glasbenike in laboratorije za elektro-akustične raziskave. Skladatelji v vzhodni Evropi so poleg tega ustvarjali še pod strogo politično-ideološko kontrolo. Na Češkem je obstajal sindikat skladateljev, ki je odločal, kakšna naj bo glasba, ki se piše in izvaja. Če pomislimo, da je pri nas Društvo slovenskih skladateljev (DSS) še vedno torišče moči, ki odloča o usodi sodobne slovenske glasbe, bi lahko sklepali, da je stari institucionalni ustroj glasbenega življenja preživel tudi v novem sistemu...

Presenetljivo je, da se je zasedba kot Agon Orchestra, ki je bila vsebinsko usmerjena v zahodno glasbeno avantgardo, razvila še pred padcem železne zavese. Leta 1983 so ga ustanovili mladi češki skladatelji - Miroslav Pudlak, Martin Smolka in Petr Kofroň, ki so se uprli glasbeni ideologiji uradnega kulturnega establishmenta. Z orkestrom so ustvarili so »otok« napredne glasbe, ki je začel sistematično predstavljati ključna dela zahodnoevropskih in ameriških skladateljev 2. polovice 20. stoletja, npr. Johna Cagea, Mortona Feldmana, Stevea Reicha, Giacinta Scelsija in mnogih drugih. Vzporedno je orkester vseskozi skrbel tudi za izvedbe del domačih skladateljev. S snemanjem so pričeli po žametni revoluciji (glej diskografijo!). Igrajo tako rekoč vse – tudi grafične in konceptualne partiture, opere (nazadnje so v Pragi igrali Glassovo Beauty and the Beast), scensko glasbo, sodelujejo z elektronskimi glasbeniki in improvizirajo.

Poleg 'klasikov' zahodne avantgarde se v zadnjem času lotevajo tudi glasbe newyorških skladateljev Anthonyja Colemana, Johna Zorna, Elliotta Sharpa, Michaela Gordona in Davida Langa. Vodenje orkestra je po odhodu Miroslava Pudlaka in Martina Smolke prevzel skladatelj in dirigent Petr Kofroň, ki se je lotil tudi zanimivih sodelovanj z glasbeniki iz alternativne (popularno)glasbene scene: Miroslav Šimáčkom, Pertom Krecanom, Blixo Bargeldom, Filipom Topolom in Plastic People of the Universe.

DISKOGRAFIJA:

- Agon - Contemporary music ensemble Prague (ARTA Records, 1994)
- Agon Ensemble: Czech New Music Of the 1960s (ARTA Records, 1994)
- Agon Orchestra: Graphic scores & concepts (Audio Ego, 1996) – knjiga in CD
- Agon Orchestra: The Red and Black, 2CD (Audio Ego, 1997)
- Agon Orchestra: Martin Smolka (Audio Ego, 1998)
- Agon Orchestra: Filip Topol (Indies, 2001)
- Agon Orchestra in Plastic People of the Universe: Passion Play (samozaložba, 2004)


Ob poslušanju izdaj Agon orchestra bomo prisluhnili še ekskluzivnemu intervjuju z drugim umetniškim vodjem in menedžerjem orkestra, Ivanom Bierhanzlom.

pripravlja Peter Kus


Komentarji
komentiraj >>