Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Mesto žensk pozdravlja tudi literaturo, ki jo pišejo ženske (4599 bralcev)
Petek, 8. 10. 2004
Vesna Vravnik



Mmmmm njam, četrtkov literarni maraton! Pozno v noč trajajoči prozno epski spektakel v Gromki je zadovoljil poslušalčeve potrebe in postregel z zadostno mero sladke smetane. Dvajset ženskih ustvarjalk je vsaka po svoje in v lastnem ritmu bodisi igrivem, domišljavem ali vsebinsko obogatenem, povzdigovala in ob pravih momentih vse do pol druge nočne ure dodajala humoristične bralno govorne vložke. Zgodil se je pravi pravcati oder žensk, kot je bil poimenovan spremljevalni dogodek Mesta žensk, ki letos praznuje svojo deseto obletnico.
Mmmmm njam, četrtkov literarni maraton! Pozno v noč trajajoči prozno epski spektakel v Gromki je zadovoljil poslušalčeve potrebe in postregel z zadostno mero sladke smetane. Dvajset ženskih ustvarjalk je vsaka po svoje in v lastnem ritmu bodisi igrivem, domišljavem ali vsebinsko obogatenem, povzdigovala in ob pravih momentih vse do pol druge nočne ure dodajala humoristične bralno govorne vložke. Zgodil se je pravi pravcati oder žensk, kot je bil poimenovan spremljevalni dogodek Mesta žensk, ki letos praznuje svojo deseto obletnico.

Na odru žensk so se predstavile povečini že uveljavljene literatke, priča pa smo bili tudi nekaj rosno mladopečenim literarnim stvaritvam. Posebnost večera so bili predmeti, ki so jih ženske prinesle s seboj na oder. Ti predmeti jim v življenju nekaj pomenijo ali so kakorkoli čustveno povezane z njimi. Od vseh je najbolj presenetila Suzana Tratnik, avtorica 3 proznih del in ničkoliko medijskih prispevkov in esejev, borka za pravice gejev in lezbijk, ko je na oder prinesla litrsko plastenko Varikine. Le kaj je hotela tako močno zbrisati?

Suzana je v preteklosti namreč »plajhala« svoja oblačila in jih po svoje re-kreirala. Vsaka avtorica pa je prinesla različne vrste objektov, ki so jih kakorkoli navdihnili ali »muzali« pri pisanju tekstov, tako so se osebno povezale z občinstvom, ki se je ob slišanih besedah prijetno sladkalo. S tem je bila odrska postavitev nenehno v dinamiki, za katero so poskrbele gostujoče ženske. Za dinamiko so skrbele tudi vzporedne projekcije na platno, ki so dodale dodaten vizualni učinek.

V Gromki smo lahko videli in slišali kar nekaj spektrov ženske literature, med drugim tudi feministično in lezbično usmerjeno literaturo, od pesmi do krajše ali daljše proze, pa tudi piščalka se je oglasila, na katero je zapiskala Maja Novak in govorila o dejanju opora. Lezbična literatura je v Sloveniji zaenkrat še do določene mere prezaprta in zato neopazna. Le skok v Avstrijo pripomore k vidnosti lezbičnih ustvarjalk, ki jih je pri nas bodisi premalo, bodisi se ne upajo v večji meri izpostaviti pred družbo, ki lezbijko še vedno postavlja v dvakratno podrejen položaj. Najprej, ker je ženska, nato ker jo navdihuje lezbična muza.

Pa se vrnimo na festival žensk. Na odru žensk sta med drugim pritegnili dve stvari; skupno soustvarjanje scenografije, saj so se z vsako avtorico na odru pojavljali avtorski predmeti, od kosov zanimivih oblačil, modnih dodatkov do posebnih krpic za prijemanje vroče posode. Druga stvar, ki je popestrila dogodek, je bilo posredovanje in navezovanje avtoric, saj so druga drugo same predstavljale, opisovale in naslavljale. Druga drugi so si tudi zastavljala določena, že vnaprej pripravljena vprašanja. Konceptualno je bil Oder žensk na Mestu žensk dobro podkrepljen.

Ali je pesem intelektualno spoznanje? Koliko vpliva individualnost na izbiro tematike? Kako otroci sprejemajo žensko literaturo? Zakaj haiku? Kakšno dejanje je za vas pisanje?

Sam prostor je v literarnem maratonu, ko je uspešno tekel proti svojemu začrtanemu cilju, skoraj pokal po zidovih, saj se je občinstvo vse bolj množilo. Zmanjkalo je stolov in to kaže na obetaven odziv publike na žensko ustvarjanje. Vsaka, ki se je usedla na naslonjač ali kar stala pred mikrofonom, je požela spodbuden aplavz, vsi skupaj pa smo se sladkali z žensko literarno smetano. Lokacija četrtkovega večera pa mogoče ni bila popolnoma primerna, saj se je branje zavleklo pozno v noč, ki pa je privabila tudi nočne žurerje na Metelkovi, ki so upadali na sceno. Če odmislimo teh nekaj vmesnih upadov ali izpadov, pa je Gromka idealno mesto, kjer se lahko udobno pogrezneš v avtomobilske stole, se predaš domačemu ambientu in potuješ po literaturi. Gromka nas je takorekoč povabila v svoje nederje.

Koncept branja ženske literature sta zasnovali Stanislava Chrobáková Repar in Suzana Tratnik, smetano pa so stregle: Vanja Strle, Suzana Tratnik, Barbara Korun, Maruša Krese, Maja Vidmar, Slavica Šavli, Polona Tratnik, Kristina Hočevar, Iva Jevtič, Vida Mokrin-Pauer, Stanislava Chrobáková Repar, Jana Putrle Srdič, Taja Kramberger, Lidija Dimkovska, Alja Adam, Barbara Simoniti, Urška Sterle, Maja Novak, Lucija Supica, Tatjana T. Jamnik in v zastopanju tudi pokojna Tatjana Soldo.

Muzala sem se Vesna V.


Komentarji
komentiraj >>