Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Ponedeljek, 18.10.´04, 19h: BRANT BJORK – LOCAL ANGEL (DUNA RECORDS, 2004) (3312 bralcev)
Ponedeljek, 18. 10. 2004
Recky



Brant Bjork je zelo zanimiv tič. Povprečnemu poslušalcu rocka, navlečenemu na sterilne domače takšne in drugačne medije, njegovo ime verjetno ne bo pomenilo veliko, vendarle pa se za njim skriva skromen, delaven, kot bobnar inovativen in zelo aktiven glasbenik ter skater, ki se na globalni rock sceni pojavi v začetku 90-ih. Takrat, konkretno leta 1991, izzide prvi album, po mojem najbolj podcenjenega rock benda 90-tih - Kyuss, z naslovom Wretch, v katerem za bobni debitira Brant Bjork.
RADIO ŠTUDENT
GLASBENA REDAKCIJA
TOLPA BUMOV
PONEDELJEK, 18. 10. 2004, ob 19h


BRANT BJORK – LOCAL ANGEL (DUNA RECORDS, 2004)


Brant Bjork je zelo zanimiv tič. Povprečnemu poslušalcu rocka, navlečenemu na sterilne domače takšne in drugačne medije, njegovo ime verjetno ne bo pomenilo veliko.

Vendarle pa se za njim skriva skromen, delaven, kot bobnar inovativen in zelo aktiven glasbenik ter skater, ki se na globalni rock sceni pojavi v začetku 90-ih.

Takrat, konkretno leta 1991, izzide prvi album, po mojem najbolj podcenjenega rock benda 90-tih - Kyuss (izg.: kajusI), z naslovom Wretch, v katerem za bobni debitira Brant Bjork.

Čeprav je bil prvenec za diskografske novince še malce brezkrven, neizrazit, pa je bend z njim v mnogih elementih že nakazal izreden avtorski potencial in nekatere zvočne rešitve, katere bi lahko opisali kot sodobno evolucijo zvokov kakšnih Black Sabbath ali Blue Cheer. Najbližja sodobnika skupini Kyuss tisti čas začetka 90-tih sta bila benda Soundgarden in Alice in Chains.

V Kyuss so se od ustanovitve kalili, poleg bobnarja Branta Bjorka, še »čudežni deček«, kitarist Josh Homme (sedaj v Queens of the Stone Age), basist Nick Oliveri (ex Queens of the Stone Age, sedaj Mondo Generator) in ne pozabimo markantnega pevca Johna Garcio (ex Unida, ex Slo Burn, sedaj Hermano).

Svež, drugačen pristop do hard rocka, kot so ga igrali Kyuss, se je konec 80-ih kalil na mnogoterih ilegalnih alko-travarskih happeningih na osamljenih puščavskih lokacijah okoli Palm Deserta v Kaliforniji, kjer so v širšem krogu prijateljev ter fanov in s pomočjo bencinskih agregatov organizirali koncerte.

Z drugim albumom »Blues For The Red Sun«, letnik 1992, dosežejo svoj kreativni maximum. Na njem do popolnosti izpilijo svojo formulo oz. kombinacijo težkih, repetivnih in gomazečih kitarskih riffov, vpetih v puščavsko, tudi psihadelično atmosfero, masivne groove ritem sekcije in bolj metal vokala.

Posebnost njihovega kitarista Josha Hommeja je namreč bila, da je kitaro običajno igral na polno navitih basovskih ojačevalcih, na katerih je dosegel popolno odsotnost visokih kitarskih tonov.

V kombinaciji z navitim basom in organskim bobnanjem Branta Bjorka je njihov zvok v najbolj dinamičnih komadih dosegal intenziteto potresa.

To je postal tudi njihov »Trade Mark«, ki ga je v produkcijskem smislu do popolnosti izpilil njihov glasbeni mentor in producent Chris Goss, tudi vodja skupine Masters Of Reality.

Brant je s Kyuss igral tudi na njihovi naslednji, prav tako odlični in cenjeni plošči »Welcome to Sky Valley« iz leta 1994, to pa je bil hkrati tudi njegov zadnji projekt s Kyuss, za katere je spisal kar nekaj ključnih komadov, ki so zaznamovali bend.

Globalni vpliv skupine Kyuss se začne v heavy rock/metal undergroundu kazati zelo hitro po njihovem razpadu leta 1996, saj jih večina bendov tako imenovane »stoner« scene še dandanes navaja kot glavni vir navdiha.

Po odhodu od Kyuss Brant sodeluje z različnimi glasbeniki in bendi, vendar v večini s preverjeno »puščavsko družino« zbrane okoli studia Rancho de la Luna in Palm Deserta.

Še vedno so v bližini njegovi »kyuss kompanjerosi« Josh Homme, ki ga je vabil na Desert Sessione, igral je z Nickom Oliverijem in njegovimi Mondo Generator, nekaj plošč je posnel in na turnejah odigral z retrorockerji Fu Manchu, imel projekt trio Che, ki ga je leta 2000 ustanovil z bobnarjem Alfredom Hernandezom. To pa je tip, ki je Branta nadomestil v skupini Kyuss in bil z njimi do razpada in tip, ki je potem bobnal na prvi plošči Queens Of The Stone Age.

V glavnem vezi, prijateljstva in s tem sodelovanja sta v tem družinskem deblu skupine Kyuss zelo prepletena in Brant Bjork je pomemben del le-tega.

Leta 1999 se je odločil izdati tudi album pod lastnim imenom in se na ta način uveljaviti kot kompleten avtor. Jalamanta je naslov prvenca in je eden izmed zadnjih izdanih albumov iz kataloga sedaj že bankrotirane založbe Man's Ruin.

Nadaljni trije albumi, vključno z nocojšnjim posladkom »Local Angel«, so bili izdani pri njegovi lastni založbi Duna Records, ki je tudi ena izmed Brantovih prioritet v naslednjih letih.


Vendar, ker ga poznamo kot izjemno ležernega, simpatičnega človeka, ki že od 13. leta kadi ganjo, ne vem kako debelega kataloga založbe Duna ne pričakujemo. »Keep Your Cool« je namreč naslov njegove predhodne plošče. Vendarle, pustimo se presenetiti.

Kakorkoli, Brant Bjork na vseh štirih solo ploščah skoraj praviloma odigra vse inštrumente in odpoje vse vokale. Izjema so turneje, na katere vabi različne bolj ali manj znane glasbenike, pač, ravna se po načelu – katerikoli glasbenik je iz takih ali drugačnih razlogov v nekem obdobju prost in je brez obveznosti, lahko gre z njim.

Zanj lahko tudi ugotovimo, da je na nek način patentiral nekakšen sodoben »lounge desert rock« izjemno ležernega in sproščenega ugodja, v katerem se prepletajo in spletajo različni stili in vplivi v razponu od funka, jazza, psihadelije, latina, ambientalne glasbe, novega vala, 70's rocka.

Prisotne oz. slišne so tudi njegove minule izkušnje, pa tudi zelo čiste in jasne basovske linije, ki v sramežljivi uporabi kitarskega wah-waha in prijetno-kulerskega vokala zvenijo izjemno.

Tudi zadnji album, tako kot že prej mnogokateri projekt, v katerem je sodeloval, je nastal na Ranchu De La Luna v puščavi Joshua Tree. Že na ta način je ležernost zagotovljena.

Vendarle, če so predhodne tri plošče v njegovem zvoku uveljavile klasično rock postavitev, ki obsega električno kitaro, bas, boben, vokal in na trenutke klaviature ter efekte, pa je tokrat, z albumom »Local Angel« opazna delna sprememba.

In sicer v smislu, da je tokrat album zastavljen polakustično, bolj minimalistično in že na ta način bolj intimno. Potencial večine komadov je izjemen, v nekaterih celo hitovski, vendar Brant takšnih ambicij nima.

Nekateri njegovi komadi bi npr. v klasični energični rock verziji zveneli še bolje. Mogoče dobra ideja za kakšen band, da naredi priredbo kakšnega komada Branta Bjorka.

Skupno je na albumu »Local Angel« zbranih 12 pesmi, v skupni dolžini slabih 50 minut. Uvrščeni sta tudi dve priredbi, in sicer »Hey Joe«, ki jo je proslavil Jimi Hendrix, in »I want you Around« skupine Ramones. Obe sta tudi odigrani v tipičnem Brant Bjork vzdušju in kontekstu. Pri produkciji je pomagal še Tony Mason, pri snemanju pa je sodeloval še njegov dolgoletni prijatelj Mathias Schneeberger.


V naslednji slabi uri ne boste slišali revolucije. Slišali boste evolucijo inovativnega bobnarja v kompletnega avtorja in glasbenika, ki predvsem ustvarja za lastno dušo in veselje. Avtorja tehle vrstic je začaral že z albumom Jalamanta in očaranost se nadaljuje tudi z novo ploščo.

Le- to krasi bolj intimna, a zato bolj prefinjena in dobro odmerjena zvočna podoba, ki v svoji popolni razbremenjenosti in sproščenosti prinaša kulersko vzdušje, ki ji dodaten čar dvigujejo še male zgodbe iz Brantovega življenja, prijateljih, posebnežih in podobno.

Ker gre za veliko intimno ploščo, vam priporočam, da v naslednjih dobrih 40 minutah pojačate radio in prisluhnete plošči Local Angel v naslednjem vrstnem redu:

1. BEAUTIFULL POWERS
2. HIPPIE
3. CHICO
4. THE FEELIN'
5. BLISS AVE.
6. FLY TO HAITI
7. YOU'RE RIGHT
8. SPANISH TILES
9. SHE' ONLY TRYIN'
10. THE GOOD FIGHT
11. HEY JOE
12. I WANT YOU AROUNDž


Brant Bjork se bo s svojo spremljevalno skupino THE BROS. predstavil na Noč čarovnic, 31. 10. v ljubljanskem Ortu. Priložnost ena ne vrne se nobena!

Zadevo sem pripravil Recky.
Weedmo


Komentarji
komentiraj >>

Re: Ponedeljek, 18.10.´04, 19h: BRANT BJORK – LOCAL ANGEL (DUNA RECORDS, 2004)
sasho [27/06/2007]

proložnost ena vrne se še ena:) BRANT BJORK & The Bros, Črnomelj, 28. julij 2007, grajski atrij.
odgovori >>