Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Četrtek, 23. 12.´04, 23h: THROBBING GRISTLE @ ATP festival (5248 bralcev)
Četrtek, 23. 12. 2004
david



Klikni za veliko sliko: TG @ ATP, '04Tokrat predstavljamo posnetek koncerta zasedbe Throbbing Gristle, ki velja za eno od začetnic "industrial" glasbe. Po triindvajsetih letih, odkar so razpadli, so se letos v popolni, začetni sestavi ponovno sestali in 3. decembra na festivalu All Tomorrow's Parties (Camber Sands, East Sussex, VB) odigrali svoj prvi koncert za širšo javnost. Več slik in tekst v celoti v nadaljevanju ...
/Ogled festivala je omogočil British Council v Sloveniji/
Klikni za veliko sliko: Cosey Fanni Tutti in Peter Christopherson

Radio Študent
Glasbena redakcija
RŠ Koncert
Četrtek, 23.12.'04, 23h

THROBBING GRISTLE - v živo iz ATP festivala, 3.decembra letos

*Prav nič čudnega pod soncem ni, da se mnogokrat ne zavedamo od kod stvari prihajajo, potemtakem tudi ne kam gredo, nenazadnje kje so. In kaj so, seveda. Tako je tudi splošno uveljavljen, specifičen in markaten družbeno-kulturni pojav in glasbeni pojem "industrijske" glasbe (ter njegovi motivi, začetki in vplivi) širše mnogokrat nepopolno, celo napačno, če sploh je razumljen. Lahko bi celo rekli, da je industriska glasba mogoče še bolj kot druge nejasno vkoreninjena v zavest sodobnega urbanega človeka, čeprav mu je po svoji izhodiščni povezanosti s sodobnim svetom in družbo hrati in neizogibno, nevarno blizu. Seveda govorim o temačni a vseprisotni plati sodobne industrijske in medijske družbe odtujenosti, nadzora, razčlovečenja, izkoriščanja in posledično razbijanja tabujev, upora, provokacije, nemira, tudi samodestruktivnosti in podobnega, kar je industrial glasba vsrkala, dobesedno (tehnično in idejno) integrirala vase ter s tem ustoličila posebno glasbeno estetiko in družbeno-političen diskurz. Nenazadnje je tudi močno vplivala na vsakovrstne glasbene smernice, od punka, post-punka, nojza, techna, electro-popa, EBM-a in avantgardne glasbe. Njeno ime in nekatere prepoznavne značilnosti, predvsem zvočne so prevzeli, si prilastili in jih prilagodili širšim množicam tudi bendi kot so Nine Inch Nails in Ministry, in s tem oddaljili pojmovanje in razumevanje industrial glasbe od njenega prvotnega bistva in pomena.
Danes se nam v terminu RŠ koncerta tako obeta dobra priložnost, da se pobliže seznanimo z začetki industriala, ki so ga sooblikovali današnji gostje.

Pionirsko delo pri nastanku in ravoju industrial glasbe so opravili Throbbing Gristle, angleška zasedba, ki je izšla iz zgodnejšega (leta 1973 ustanovljenega, že prej neformalno delujočega) COUM Transmissions collective-a. Njeni člani so bili Genesis P-Orridge, Cosey Fanni Tutti, Peter Christopherson (Sleazy) in Chris Carter. Zanje so bili značilni glasbeni nastopi na meji radikalnega, kontroverznega preformensa. Zvočno so inovativno in skrajno posegali v dotedaj uveljavljene glasbene norme, eksperimentirali z industrijsko naplavljeno tehnologijo, z magnetofonskimi trakovi, analogno elektroniko, računalniškim in kitarskim nojzom, sampli, efekti, sekvencerji, manipuliranim vokalom in ustvarjali izjemno raznolike zvočne teksture, od nasnetih telefonskih groženj s smrtjo (ki so jih v resnici dobivali člani skupine), popolne kakofonije, pridušeno in prikrito utripajočih, tesnobnih nezemeljskih krajin do odtujenih ljubezenskih balad in celo gibanja v smeri temačne electro-pop forme (s svojim singlom United so s pomočjo Johna Peela, ki jih je vrtel v svoji oddaji celo prodrli do angleških glasbenih lestvic). Za časa svojega delovanja so izdali le tri studijske albume.
Do današnjih dni so originalni člani Throbbing Gristle, po svojem razhodu leta 1981 ohranjali svojo umetniško izraznost pri drugih projektih kot so kot so Psychic TV, Coil in Chris & Cosey, po triindvajsetih letih pa so se v letu 2004 ponovno sestali. V začetku leta je namreč na plano prišla novica, da bodo nastopili na spomladanski ediciji angleškega All Tomorro's Parties festivala, vendar je bil koncert odpovedan. Obiskovalci, ki so kupili karte pa so bili za nadomestek kasneje povabljeni na njihovo pol-javno snemalno seanso, na skrivni lokaciji v Londonu. Nekaj mesecev kasneje pa so se pričakovanja mnogih njihovih fenov le uresničila. Prvi javni koncert Throbbing Gristle se je, po triindvajsetih letih nedelovanja tako zgodil pred slabim mesecem na All Tomorrow's Parties festivalu, 3. decembra na južni obali Velike Britanije, v Camber Sandsu, kjer je poleg njih, v treh dneh nastopilo še več kot trideset cenjenih zasedb, posameznikov iz različnih neodvisnih in alternativnih glasbenih okolij.
Nastopili so v originalni postavi, pred množico večinoma mladih navdušencev in njihovih fenov, ki so zasedbo pričakovali z vznemirjeno negotovostjo. Po krajšem instrumentalnem uvodu je Genesis P-Orridge nastop poetično posvetil nedavno preminulemu članu Psychic TV in Coil, Geffu Rushtonu (a.k.a. John Balance). Kar je sledilo kasneje je bila postopna iniciacija v zvočno zapuščino tistih pravih Throbbing Gristle, kot jih poznamo iz zvočnih zapisov. Verjetno se nisem zgolj avtor teksta, temveč tudi mnogi med prisotnimi počutil, kot bi se znašel v časovnem stroju in bil deležen izkušnje živega nastopa zgodovinsko tako pomembnega benda. Zvočno in inovativno so Throbbing Gristle ostali skoraj popolnoma zvesti svoji primarni ideji in zvočnosti, le da so se posodobili s sodobno tehnologijo, kar jim daje neprisiljen pridih sodobnosti. Poleg tega so zgolj za malenkost umilili in osvetlili svoj izraz (tudi cel oder je bil osvetljen zgolj z belimi lučmi), mu dali več ritmične osnove, njihova glasba pa je pridobila bolj zaznavno strukturo.
Moram še opozoriti, da smo bili na koncertu deležni nekaj izjemnih trenutkov, bodisi predelov omamno-strahljivega karakterja, nadrealičnih utrinkov ali temačne balade presunljive lepote, ki se prične pri 48 minuti koncerta, ki ga bomo poslušali v nadaljevanju.
Naj omenim še, da je bil posnetek koncerta na voljo takoj deset minut po koncertu, v obliki dvojne zgoščenke naslovljene T.G., Live december 2004, A Souvenir of Camber Sands, ki so jo v omejeni nakladi skupno izdali založbi Industrial in Mute Records.
Sledi časovno in zvočno popotovanje s Throbbing Gristle.

Pripravil David.




Klikni za veliko sliko: Genesis P- Orridge


Komentarji
komentiraj >>