Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sreda, 27. 4. ´05, 19h: ARCADE FIRE – Funeral (Rough Trade, 2005) (3197 bralcev)
Sreda, 27. 4. 2005
BIGor



Po zaslugi kanadskega glasbenega kolektiva Godspeed You Black Emperor! je Montreal v zadnjih letih postal ena izmed prestolnic sodobnega avant-rockovskega ustvarjalnega dogajanja, kjer se ni oblikovala le močna glasbena skupnost, ampak so se v njo začeli celo doseljevati nadobudni glasbeniki z namenom, da se vključijo v njo oziroma, da bi jih kdo opazil. Mednje ravno ne sodijo Arcade Fire, ki imajo preveč zapleteno biografijo, da bi jih z lahkoto pripisali na ta spisek montrealskih novodobnih imen. Vseeno pa so se znašli v tem razgibanem glasbenem živ-žavu. S konec lanskega leta izdanim prvencem Funeral so nase privlekli neverjetno pozornost. Sprva je reagirala severnoameriška neodvisna scena, ki ji je hitro sledil tudi tamkajšnji glasbeni tisk. Ameriškim in kanadskim navdušenim kritikom, ki so to ploščo uvrstili med najboljše minulega leta, so letos, po izidu tega albuma v Evropi pri britanski Rough Trade, sledili tudi evropski... (v celoti...)
RADIO ŠTUDENT sreda, 27. 4. 2005
TOLPA BUMOV ob 19.00

ARCADE FIRE – Funeral (Rough Trade, 2005)

*Po zaslugi kanadskega glasbenega kolektiva Godspeed You Black Emperor! je Montreal v zadnjih letih postal ena izmed prestolnic sodobnega avant-rockovskega ustvarjalnega dogajanja, kjer se ni oblikovala le močna glasbena skupnost, ampak so se v njo začeli celo doseljevati nadobudni glasbeniki z namenom, da se vključijo v njo oziroma, da bi jih kdo opazil. Mednje ravno ne sodijo Arcade Fire, ki imajo preveč zapleteno biografijo, da bi jih z lahkoto pripisali na ta spisek montrealskih novodobnih imen. Vseeno pa so se znašli v tem razgibanem glasbenem živ-žavu. S konec lanskega leta izdanim prvencem Funeral so nase privlekli neverjetno pozornost. Sprva je reagirala severnoameriška neodvisna scena, ki ji je hitro sledil tudi tamkajšnji glasbeni tisk. Ameriškim in kanadskim navdušenim kritikom, ki so to ploščo uvrstili med najboljše minulega leta, so letos, po izidu tega albuma v Evropi pri britanski Rough Trade, sledili tudi evropski.

Arcade Fire so še ena novodobna skupina, ki ne pobira le odlične kritike, ampak doživlja pravi mali fanatični in evforični odziv. Počasi, a zagotovo stopa v smeri Interpol, Rapture, Franz Ferdinand, Bloc Party in ostale ekipe, na katero se lepijo etikete post-punka in novega vala. Vendar Arcade Fire ni tako direktno naravnana in ji je težko prilepiti omenjeno oznako. Ne gre za še eno naslednjo veliko stvar. Njeni vzvodi in principi se bistveno razlikujejo od usmerjenih postpunkovskih in novovalovskih obrazcev. Izhajajo iz folk tradicije, kjer ima beseda pomembno mesto in lirika Arcade Fire je očitna. V času nastanka albuma Funeral je jedru skupine umrlo kar devet bližnjih in prav njim je tudi posvečen ta album, ki prepleta žalost smrti in veselje rojstva. Izguba in zavedanje, da življenje teče naprej, se pozna tudi skozi uglasbitev melanholično-optimističnih čustev. Orkestracija, godalni vložki in poseganje po raznolikih ljudskih glasbilih in brenkalih, prisotnost klavirja, ksilofona in harmonike daje njihovi glasbi bogat zvočni mozaik in dramatizira mrakobno izpovednost Arcade Fire, ki se z rockovskim delom skupine zateka k novovalovskim insinuacijam. Prav iz tega trka je nastala glasba Arcade Fire, ki je izvedbeno zahtevna, vendar dovolj popoidna, da reagira uho.

Razgibanost in markantost je ob izbirčno izbranih novovalovskih in postpunkovskih detajlih s konca 70. in začetka 80. let zgrajena z elementi Velvet Underground, Roxy Music, Talking Heads in Echo & The Bunnymen, New Order, Suede, Radiohead, Bjork, U2 in še koga. Kar nekaj odmevov so prekrojili na podoben način, kot so si prisvojili nekatere napeve iz kitajske revolucionarno-ljudske zakladnice in sladko popevkarsko smetano. Vsi ti elementi delajo njihovo glasbo nasičeno, prepolno, kot je bil marsikateri unplugged na MTV-ju v spremljavi godalnih ali simfoničnih orkestrov. Kanadski multiinstrumentalni ansambel Arcade Fire je izrazita pop zasedba, ki ima s svojim pristopom še svetlo prihodnost. Vprašanje pa je, če ne bo zaradi prepričanja in pripadnosti določeni glasbeni skupnosti prej vzela konec, kot pa se podala v svet glamurja oziroma ostala na margini z zvestim krogov ljubiteljev. Pred njimi je še ena velika preizkušnja, kot jo imajo pred sabo številne novodobne zvezde – narediti drugi album in ohraniti svojo identiteto. Če so bili Arcade Fire pri nastanku prvenca v nenehnem stiku s smrtjo, bo drugi album nastajal v borbi z glasbenim trgom in biznisom. Do takrat pa prisluhnimo njihovemu prvencu, s katerega zaradi časovnih omejitev ne bomo slišali pesmi Crown of Love. Zadovoljili se bomo z Neighborhood # 1 (Tunnels), Neighborhood # 2 (Laika), Une Année Sans Lumiere, Neighborhood # 3 (Power Out), Neighborhood # 4 (7 Kettles), Wake Up, Haiti, Rebellion (Lies) in In the Backseat.

Za vse tiste, ki vas je početje kanadskega ansambla Arcade Fire prepričalo in navdušilo: Arcade Fire bodo v toku maja na evropski turneji in našim krajem se bodo najbližje približali v soboto, 21. maja, ko bodo nastopili na Dunaju v klubu Flex, dan kasneje, v nedeljo, 22. maja, bodo nastopili v münchenskem Feierwerku in v torek, 24. maja, še v Milanu v dvorani Rainbow.

BIGor


Komentarji
komentiraj >>