Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Torek, 17.5.´05, 19h: BRAIN DAMAGE: “Ashes to ashes / Dub to dub” (Bangarang/ Hammerbass/ Sounds around, 2004) (3074 bralcev)
Torek, 17. 5. 2005
Sensi



Zapoznelost predstavitve že drugega albuma omenjene dvojice pa je najbrž tudi posledica dejstva, da francoska roots-dub scena pri nas ni pretirano poznana oz. spremljana - kljub svoji razvitosti in kvaliteti, ki ju mirne duše lahko postavimo ob bok denimo nemški ali, še bolje, angleški sceni. Založba Bangarang, ki sta jo dub zanesenjaka Martin Nathan in Raphael Talis – duet Brain Damage - ustanovila pred 6. leti, je namreč sodelovala že z praktično vsemi, ki na svetovni dub-sceni kaj pomenijo: Alpha & Omega, Zion Train, Bush Chemists, Jah Warrior, Spectre, The Disciples, Twilight Dub Circus so zgolj nekatera od imen posameznikov in ekip s katerimi so nastali skupni projekti, med založbami pa velja omeniti ameriško Wordsound ter angleški Tanty records in Dubhead... (v celoti...)
RADIO ŠTUDENT Torek, 17.05.2005
GLASBENA REDAKCIJA
TOLPA BUMOV 19:00

BRAIN DAMAGE: “Ashes to ashes / Dub to dub” (Bangarang/ Hammerbass/ Sounds around, 2004)


Čeprav smo že globoko zabredli v maj 2005, se je v terminu Tolpe bumov spet znašel album z letnikom 2004. Aktualen je zato, ker je izšel 18. oktobra in ker njegova promocija še vedno poteka: francoski duet Brain Damage, avtorjev projekta “Ashes to ashes / dub to dub”, ki ga bomo poslušali v naslednji uri, se nam bo v sklopu promocijske turneje namreč v živo predstavil v soboto, 21. maja v Gala hali na Metelkovi.

Zapoznelost predstavitve že drugega albuma omenjene dvojice pa je najbrž tudi posledica dejstva, da francoska roots-dub scena pri nas ni pretirano poznana oz. spremljana - kljub svoji razvitosti in kvaliteti, ki ju mirne duše lahko postavimo ob bok denimo nemški ali, še bolje, angleški sceni. Založba Bangarang, ki sta jo dub zanesenjaka Martin Nathan in Raphael Talis – duet Brain Damage - ustanovila pred 6. leti, je namreč sodelovala že z praktično vsemi, ki na svetovni dub-sceni kaj pomenijo: Alpha & Omega, Zion Train, Bush Chemists, Jah Warrior, Spectre, The Disciples, Twilight Dub Circus so zgolj nekatera od imen posameznikov in ekip s katerimi so nastali skupni projekti, med založbami pa velja omeniti ameriško Wordsound ter angleški Tanty records in Dubhead.

Tudi njun prvi album, “Always greener (on the other side)”, je nastal v londonskem studiu Conscious sounds znanega reggae in dub producenta Dougie-ja Wardropa, drugi – “Ashes to ashes/ Dub to dub” pa na domačih tleh, v sodelovanju s še dvema priznanima dub hišama – Hammerbass in Sounds around. Opravka imamo torej z brezkompromisnimi mojstri dub-a, ki tradicionalnim, z Jamajke izvirajočim dub prvinam, na zelo delikaten in sofisticiran način dodajajo sodobne elektronske zvočne finese, s čimer ustvarjajo in odkrivajo vedno nove, globlje in širše dimenzije dotične zvrsti.

Vsebinsko pa Brain Damage, kot tudi omenjeni avtorji, s katerimi sodelujeta, ohranjata roots izročilo – njun t.i. emocionalni ambientalni dub ustvarja hipnotičen prostor molitve, meditacije, refleksije in kontemplacije. Na albumu, ki ga predstavljamo nocoj, je v ta svet mogoče vstopiti tudi po zaslugi tenkočutnega chantanja gostujočega vokalista Learoya Greena ter ameriškega pesnika Black Sifichija, ki nas izmenjaje vodita skozi dub prostranstva, zbrana v 5.-ih podvojenih kosih: 5 komadov je namreč ekstra zadubbiranih- vsak v svojo še bolj poglobljeno dimenzijo.

In čeprav se kdaj zgodi, da pri kakšnem reggae oz. dub avtorju na albumu dobimo kakšno dub verzijo, ki se bolj kot dub izkaže za mašilo v smislu pomanjkanja izvirnih komadov, je za Brain Damage treba poudariti, da so “dub-dub” verzije več kot dobrodošla nadgradnja originalnih ter da je “Ashes to ashes / Dub to dub” nedvomno še en sijajen dub zalogaj, ki zgolj v slabi uri postreže praktično z vsem, kar dub muzika predstavlja vse od svojih začetkov – od prvih dub verzij reggae skladb izpod Tubbyjevih prstov, preko razvoja in razmaha dub produciranja, muziciranja in pesnikovanja, do sodobnih elektronsko najnaprednejših dub-prijemov.

Sprostite se, zaprite oči in se potopite v sledeče kompozicije: The Unity Of The Circle, Let Me Be, My Father, One Dollar, The Balance Of The Cube, Above&Below- Circle dub, Church Mouse- Dollar dub, Major Crisis- Cube dub, About To Fall- Let me dub in It’s Been So Long- Father dub.

Maruša


Komentarji
komentiraj >>