Sreda, 25. 5. ´05, 19h: DEATH FROM ABOVE 1979 – You´re a Woman, I´m a Machine (Last Gang Records, 2004) (3068 bralcev)
Sreda, 25. 5. 2005
BIGor
Sreda, 25. 5. 2005
BIGor
Na sodobni rockovski sceni se je v zadnjih letih pojavila kopica duetov. Na čelu z White Stripes so dvočlanske, kitarsko-bobnarske zasedbe vrnile rocku rudimentarnost. Z organskim, pristnim zvokom so odstopile od tehnološko spolirane produkcije in v časih, ko se vračajo, obračajo, prenavljajo in križajo zgodovinski pojavi in gibanja, so z učinkovito minimalistično instrumentalno postavo dale glasbi živost in svežino. V to zbirko imen sodi tudi kanadski duet Death From Above 1979 iz Toronta, ki je s konec lanskega leta izdanim prvencem You're a Woman, I'm a Machine nadgradil dosedanji mini-izdaji, EP-ja Heads Up iz leta 2003 in Romantic Rights z začetka lanskega leta. Duo je z uporabo bobnov, umazanega basa in Moog sintesajzerja priboril zanimanje glasbene kritike, z vročimi koncerti pa postal eno zanimivejših koncertnih imen iz Kanade... (v celoti ...)
RADIO ŠTUDENT sreda, 25. 5. 2005
TOLPA BUMOV ob 19.00
DEATH FROM ABOVE 1979 – You're a Woman, I'm a Machine
(Last Gang Records, 2004)
*Na sodobni rockovski sceni se je v zadnjih letih pojavila kopica duetov. Na čelu z White Stripes so dvočlanske, kitarsko-bobnarske zasedbe vrnile rocku rudimentarnost. Z organskim, pristnim zvokom so odstopile od tehnološko spolirane produkcije in v časih, ko se vračajo, obračajo, prenavljajo in križajo zgodovinski pojavi in gibanja, so z učinkovito minimalistično instrumentalno postavo dale glasbi živost in svežino. V to zbirko imen sodi tudi kanadski duet Death From Above 1979 iz Toronta, ki je s konec lanskega leta izdanim prvencem You're a Woman, I'm a Machine nadgradil dosedanji mini-izdaji, EP-ja Heads Up iz leta 2003 in Romantic Rights z začetka lanskega leta. Duo je z uporabo bobnov, umazanega basa in Moog sintesajzerja priboril zanimanje glasbene kritike, z vročimi koncerti pa postal eno zanimivejših koncertnih imen iz Kanade.
Da zgodba ne bi šla kot po maslu, je poskrbel njujorški neo-elektro-punk guru James Murphy, ki je na vrata pevca in bobnarja Sebastiena Graingerja ter basista in klaviaturista Jessa F. Keelerja poslal odvetnike svoje založbe DFA z zahtevo, da se mora duet preimenovati iz prvotnega imena Death From Above, kar je dobesedni prevod kratice DFA. Grainger in Keeler sta k temu imenu dodala letnico 1979, letnico rojstva enega izmed njiju, in tako sarkastično odgovorila na prepotentnost, ošabnost in dvoličnost Murphyja, ki sta mu v času urejanja zapleta na svoji spletni strani napovedala vojno in mu razglasila jihad. Da je napoved mišljena dokaj resno, dokazuje prvi dolgometražni album You're a Woman, I'm a Machine, ki je izvrsten izziv tako LCD Soundsystem kot vsem oboževalcem Jamesa Murphyja. Več o tem albumu bomo rekli po predvajanju vseh skladb, ki si sledijo v naslednjem vrstnem redu: Turn It Out; Romantic Rights; Going Steady; Go Home, Get Down; Blood on Our Hands; Black History Month; Little Girl; Cold War; You're a Woman, I'm a Machine; Pull Out in Sexy Results.
Duet Death From Above 1979 je rudimentaren, surov in ob vsem sarkazmu in kritiki sodobne družbe zelo zabaven. Njun prvenec Your're a Woman, I'm a Machine samo podkrepi takšno tezo, saj se ob njegovem poslušanju neizmerno zabavamo. Za povrh nas napeljuje še k nevsiljivemu poplesavanju in spremljevalnemu ploskanju, kot se nam nezavedno zgodi ob najboljših funky in disco skladbah. Z umazanim in prvinskim zvokom štrli njun prvenec, podobno kot predhodna mini-albuma, iz množice novodobnih izdaj. Njuna stimulativna odlika je svojevrstno križanje punka, popa, metala, disca in noise rocka, ki je izpeljano in odigrano na najpreprostejši bazični način in z blaznim energičnim žarom. Z močnimi in primarnimi bobni ter z maksimalno distorziranim basom oblikujeta zelo čvrsto in odmevno glasbeno figuro, ki je zelo blizu početju zgodnje Discipline kičme. S podobno punkovsko ostrino in tudi neotesanostjo nenehno simpatizirata s plesnimi ritmi, ki jih vedno znova mažeta s surovim, prvinskim zvokom. Z občasno uvedbo sintesajzerja dosežeta še dodatno dimenzijo popoidnosti svojega elektro naboja, ki si nikakor ne zasluži kakšne nove pisunske skovanke, s katerimi se zadnja leta onesnažuje glasbeno kritiko. Kaj je bolj pomembno, da popredalčkamo početje Death From Above 1979 z nazivom elektro-metal ali da iskreno izrazimo iskreno navdušenje nad njunim početjem, ki zagrabi in ob katerem se še sami začnemo dreti iz trebuha?
BIGor
Komentarji
komentiraj >>