Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sreda, 10. 8. ´05, 19h: SLEATER-KINNEY – The Woods (Sub Pop, 2005) (2588 bralcev)
Sreda, 10. 8. 2005
BIGor



Med skupine, ki so branile okope neodvisne rockovske produkcije 90-ih let, sodi tudi Sleater-Kinney, trojka s severozahoda Združenih držav, iz Portlanda. V času njenega razcveta, z albumom Dig Me Out, smo jo leta 1997 imeli priložnost videti tudi pri nas v okviru festivala Mesta žensk. Kot pripadnice post-grrl riot gibanja so bile sestavni del velike družine agilne in angažirane založbe Kill Rock Stars iz univerzitetnega mesteca Olympia. Z albumom One Beat so se pred tremi leti izgubile v poplavi neo-rockovskih imen zadnjih let. Podobno kot številne vrstniške skupine so se tudi one znašle pred svojevrstno preizkušnjo, kaj narediti in kako preživeti pretirano super-glorificiranje novih, mlajših neorockovskih imen na račun pozabe imen, ki so tvorile jedro svežega rocka skozi 90-ta leta ... (v celoti ...)
RADIO ŠTUDENT sreda, 10. 8. 2005
TOLPA BUMOV ob 19.00

SLEATER-KINNEY – The Woods (Sub Pop, 2005)

*Med skupine, ki so branile okope neodvisne rockovske produkcije 90-ih let, sodi tudi Sleater-Kinney, trojka s severozahoda Združenih držav, iz Portlanda. V času njenega razcveta, z albumom Dig Me Out, smo jo leta 1997 imeli priložnost videti tudi pri nas v okviru festivala Mesta žensk. Kot pripadnice post-grrl riot gibanja so bile sestavni del velike družine agilne in angažirane založbe Kill Rock Stars iz univerzitetnega mesteca Olympia. Z albumom One Beat so se pred tremi leti izgubile v poplavi neo-rockovskih imen zadnjih let. Podobno kot številne vrstniške skupine so se tudi one znašle pred svojevrstno preizkušnjo, kaj narediti in kako preživeti pretirano super-glorificiranje novih, mlajših neorockovskih imen na račun pozabe imen, ki so tvorile jedro svežega rocka skozi 90-ta leta. Ko je že obstajala bojazen, da jih je odplaknil čas, se je sredi letošnjega leta skupina, ki deluje v ustaljeni postavi od albuma Dig Me Out, pojavila z albumom The Woods pod okriljem založbe Sub Pop in udarila naravnost v srce. Že dolgo ni bila tako surova in tako glasna kot z novim albumom, ki ga je posnela na njujorškem obrobju s producentom Davom Fridmannom, znanim po delu z imeni, kot so Flaming Lips in Mercury Rev.

Njegova prisotnost pri nastanku sedmega albuma Sleater-Kinney je vsekakor pomembna, vendar brez udarnosti in prepričljivega preobrata v ustvarjalnem zanosu ženskega tria ne bi imeli v rokah tako mogočnega albuma, kot je The Woods, s katerega si zaradi časovnih omejitev s težkim srcem ne bomo privoščili skladbe Steep Air, zato pa toliko bolj napnite ušesa in si privoščite naslednjih devet komadov: The Fox, Wilderness, What's Mine Is Yours, Jumpers, Modern Girl, Entertain, Rollercoaster, Let's Call It Love, Night Light.

+++++++++++

Zaključni del albuma The Woods odkrije preobrat v ustvarjalnem razvoju Sleater-Kinney, ki je križanec silovite bobnarke Janet Weiss, nebrzdane kitaristke Carrie Brownstein in kričeče iz grla frontwoman skupine Corin Tucker. Še nikoli doslej Sleater-Kinney niso tako izpostavile kitarskih duelov, kot to počno na albumu The Woods, kar je s producentskim navdušenjem izpostavil producent plošče Dave Fridmann. Namesto prečiščenega zvoka je izpostavil vsak slučajni hrup, nekontroliran zvok kitarskih efektov in bombastično rohnenje Sleater-Kinney ter oblikoval surov album, na katerem so Sleater-Kinney presegle dosedanje okvirje. Njihov prepoznavni ženski izpovedni rock je dobil še silovitejšo obliko kot doslej, ki ne zapostavlja nežnejših detajlov s predhodnjih dveh albumov, All Hands on the Bad One iz leta 2000 in One Beat iz leta 2002.

Na novem albumu se Sleater-Kinney zavestno spopadajo z mačistično, moško stvarjo in se na drugačen način predajajo kitarskim solažam, kot smo tega vajeni pri moškemu kurčenju na kitari. Opravka imamo s svojevrstnim odgovorom tega tria na večino novopečenih rockerjev, ki se z obujanjem starorockovskih obrazcev posipajo s pepelom, ker s težavo presežejo retro-elemente. V impozantnem čustvenem naboju smo priče trku dveh nasprotnih si linij rocka. Nasproti kitarskemu mačizmu postavljajo tradicijo bolj folk naravnane izpovednosti, ki je premazana z žensko intuicijo. Sleater-Kinney kot pripadnice generacije neodvisnih rockovskih skupin 90-ih let niso pozabile na korenine in jih s spoštovanjem nadgrajujejo ter tako ostajajo odlične naslednice upornic, kot so bile The Slits in The Raincoats ter kot je Patti Smith.

BIGor


Komentarji
komentiraj >>