Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sreda, 21.9.´05, 19h: REPLIKAS – Avaz (Doublemoon, 2005) (2827 bralcev)
Sreda, 21. 9. 2005
BIGor



... Replikas pripadajo rockovskim krogom in črpajo navdih iz ere po punku, ko so se razvile radikalnejše kitarske avantrockovske struje, hkrati se trdo naslanjajo na nemški val, t.i. kraut rock, s katerim poudarjeno izpostavljajo lasten, avtohton zvok. Replikas so križanec zahoda in vzhoda. Izvor takšnega prepleta v izraznosti instabulskega kvarteta je v stiku z rockovskim dogajanjem na zahodu, kjer so nekateri člani živeli oz. študirajo... (v celoti...)
RADIO ŠTUDENT sreda, 21.9.2005
TOLPA BUMOV ob 19.00

REPLIKAS – Avaz (Doublemoon, 2005)

V današnji Tolpi bumov predstavljamo in ocenjujemo tretji album turške avant-rockovske skupine Replikas iz Istanbula, ki smo jo pred kratkim gostili v oddaji Razširjamo obzorja, ko smo predstavljali soundtrack k dokumentarnemu filmu Crossing The Bridge. V pestrem glasbenem mozaiku, ki zaobjema aktualne avtorje in izvajalce turške tradicionalne godbe, arabeske, moderne elektronike, hip hopa in rocka skupaj s skupino Duman zastopa zvoke turškega alternativnega rocka. Podobno kot ostala imena tudi ti dve skupini ne skrivata porekla, turške krvi in grude. Sta otroka globalizacije, a pri tem nista nikakor skupini, ki bi zgolj posnemala idole z zahoda na karaoke način.

Globalizacija ni od včeraj, v to nas prepriča poglobljeno brskanje po turških arhivih popularne glasbe. Že skozi zgodnja 1960. leta so se na turški sceni pojavile rockovske skupine, ki so s prepletom psihedeličnega rocka in spiritualnega melosa turške tradicionalne glasbe privlekla pozornost marsikaterega brskača. Ne gre zgolj za eksotiko. Danes se še vedno številni glasbeni ustvarjalci z zahoda zatekajo po inspiracijo v Istanbul, v Ankaro in na sploh v Turčijo. Razlog je seveda sama glasba in dogajanje, ki se tam odvija. Tako kot zahodne glasbenike žene sla po vzhodu, tako se tudi turški glasbeniki pojijo na zahodu. Gre za obojestranski vpliv, drugo vprašanje pa kdo dominira in kdo je osvajalec v tej globalizacijski igri. Danes hip hop in elektronska glasba, rock pa že od 1960. let, inspiracija za urbano turško glasbo.

Replikas pripadajo rockovskim krogom in črpajo navdih iz ere po punku, ko so se razvile radikalnejše kitarske avantrockovske struje, hkrati se trdo naslanjajo na nemški val, t.i. kraut rock, s katerim poudarjeno izpostavljajo lasten, avtohton zvok. Replikas so križanec zahoda in vzhoda. Izvor takšnega prepleta v izraznosti instabulskega kvarteta je v stiku z rockovskim dogajanjem na zahodu, kjer so nekateri člani živeli oz. študirajo. Kot transfer informacij prinašajo v turški prostor vplive zahoda, z našega, zahodnega zornega kota pa prinašajo pristnost urbanega turškega rocka.

Skupina je pričela pod vtisom noise rocka in se do danes transformirala v izrazito avant-rockovsko skupino. Podobno kot številne naše domače skupine so se tudi Replikas na začetku poti srečevale s slabimi pogoji za ustvarjanje tovrstne rockovske glasbe, ki je naletela na slabo razumevanje in gluha ušesa studijskih in producentskih mojstrov doma. Prvenec Koledoyuran je – po besedah članov – prej demo kot pravi album. Z drugim Dadaruhi so se nekoliko bolj izkušeno spustili v novo avanturo, s katero so na turški sceni pridobili na imenu. Morda je prav to prispevalo k premišljeni odločitvi, da so tretji album Avaz posneli v družbi priznanega ameriškega producenta Whartona Tiersa, ki je ob dvajsetletni glasbeni karieri snemal in produciral Sonic Youth, Helmet, Dinosaur Jr., orkester Glenna Brance, Prong, White Zombie, Pussy Galore in še koga. Nastal je album, ki ob prepletu avant-rockovskega pristopa in turške avtohtonosti razkriva naslanjanje Replikas na motive iz elektronske glasbe, nikakor pa se ne oddaljuje od psihedeličnega zapeljevanja, na katerega naletimo iz skladbe v skladbo. Ohranjanje turškega jezika skozi vse skladbe razkriva pripadnost te skupine urbanemu Istanbulu, ki se lahko brez težav postavlja v aktualen krvotok sodobne globalne avant-rockovske scene. Prepričljiv in na trenutke prav drzni izleti Replikas se razlivajo z močnim nabojem, velikokrat presenetijo z resnostjo in mogočnostjo glasbe. Sonični kitarski izleti, repeptitivni in ponavljajoči se obrati so vedno polni in v njih prevladuje predvsem skrb za melodijo, ki se nikoli ne raztrešči ali izgubi na elanu.

Zelo suveren in avtohton izdelek.

BIGor


Komentarji
komentiraj >>