Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 23.12.´05, 19h: MAKER Shooting The Breeze (Galapagos4, 2005) (2903 bralcev)
Petek, 23. 12. 2005
jizah



Maker izhaja iz falange talentiranih chicaških producentov, ki so se ob ekspanziji nekaterih najvidnejših imen te scene, kot je recimo Common, predstavili javnosti, ki je pričela malce bolj brskati po chicaških podzemnih vodah. Maker seveda tam nikakor ni novinec, saj deluje že precej let, po izdaji nekakšne kompilacije »Honestly« pa je izdelek »Shooting The Breeze« njegova prva samostojna inštrumentalna eskapada... (v celoti...)
RADIO ŠTUDENT na sporedu: 23.12.2005
TOLPA BUMOV petek ob 19.00

MAKER Shooting The Breeze (Galapagos4, 2005)

*Na neodvisno podzemno rapersko založbo Galapagos4 opozarjamo že dolgo. Njihov nabor je za tiste, ki radi brskajo po zakladnici dobrih in drugačnih producentov ter mc-jev, kar zastrašujoč. Qwel, Denizen Kane, Mestizo, Robust, Typical Cats, Offwhyte, Meaty Ogre, Royce (pa ne tisti, ki ga poznamo pod imenom Royce Da 5 9), Outerlimitz, Himself in drugi nam ponujajo celo paleto odličnih komadov in tudi nekaj odličnih dolgometražnih izdelkov, saj imajo v svojih vrstah nekaj odličnih producentov in tudi govorcev. Eden izmed govorečih je precej versko naravnani Qwel, ki je lani skupaj s producentom Makerjem posnel odlično ploščo »The Harvest«. Kljub odličnim vokalnim sposobnostim Qwela je mnoge takrat motila njegova verska konotacija, a so si mnogi želeli slišati inštrumentalno verzijo tega albuma, saj je producent Maker opravil svoje delo res dobro. Lani smo Makerja spoznali še v enem odličnem, a žal precej prezrtem projektu, imenovanem Glue. Njihova plošča »Seconds Away« je leta 2004 sodila v najožji krog plošč, ki bi se lahko potegovale za naziv raperske plošče predlanskega leta. Tudi ob izidu plošče »Seconds Away« so se oglašali tisti, ki so hoteli slišati inštrumentalno verzijo in prav te je Maker presenetil z izidom albuma »Shooting The Breeze«, ki je izšel poleti 2005.

Maker izhaja iz falange talentiranih chicaških producentov, ki so se ob ekspanziji nekaterih najvidnejših imen te scene, kot je recimo Common, predstavili javnosti, ki je pričela malce bolj brskati po chicaških podzemnih vodah. Maker seveda tam nikakor ni novinec, saj deluje že precej let, po izdaji nekakšne kompilacije »Honestly« pa je izdelek »Shooting The Breeze« njegova prva samostojna inštrumentalna eskapada. Inštrumentalni »celovečerec« je torej glavni razlog, zakaj Maker poprej ni želel izdajati inštrumentalnih albumov, pri katerih bi beati ostali isti, kot na vokalni plošči, saj je delo na »beatih«, kjer svoje besede nanj položijo še emsiji, precej drugačno kot če že na začetku izdelaš povsem inštrumentalno ploščo, za katero veš, da nanjo nihče ne bo polagal svojih rim.
V svetu inštrumentalnega hiphopa se pravzaprav vsako dobro inštrumentalno ploščo kmalu začne postavljati ob bok genialni »Endtroducing« Dj Shadowa. Že res, da se je v zadnjih letih brskanje za obskurnimi ploščami, iz katerih se potem potegnejo vsi mogoči sampli, ki se vklapljajo v komade, razvilo v kvalitetnem in kvantitetnem smislu. Imena, kot so Dj Krush, Koushik, RJD2, Blockhead, Meaty Ogre in drugi, so živi dokaz, da se je inštrumentalni hiphop razvil hitro in dobro. Maker pa je eden tistih, ki so ga le oplemenitili. Njegov stil je različen in koketira z mnogimi glasbenimi žanri. V njem najdemo pridihe skaja, reggaeja, hiphopa, rocka, avantgarde, funka, soula in mnogih drugih žanrov, ki jih v skupno celoto povezuje odlično programiranje močnih bobnarskih podlag, te pa vlečejo nit, iz katere se komadi kasneje razvijajo v precej napolnjeno celoto. Dinamično dodajanje zvokov in samplov, ki so pobrani tako iz etna in funka kot obskurnih ameriških in drugih pesmi iz sedemdesetih, se odlično ujemajo z vokalnimi sampli, ki so dodani natančno in z občutkom. Nekatere kompozicije so malce hitrejše, spet druge bolj umirjene narave Pri Makerju je resnično vidna podobnost s Shadowom prav pri omenjeni postavitvi močnih in surovih kickov in snarov, zaradi katerih nam glava začne migati že sama po sebi. Atmosfera je muhasta in se spreminja, vsekakor pa se moramo glasbi tokrat posvetiti v celoti, saj so zvoki postavljeni natančno, beati so zelo »groovy«, pri vsem tem pa se lepo zrcalijo tudi blagi in mračni klavirski ter surovi vokalni sampli, zvoki piščali ter močni basi. Eksotika in čemernost, precejšnja mera »reverbov« in dobri prehodi v refrene pa le še dokazujejo dejstvo, da je Maker odličen producent tako za rapersko vokalno produkcijo kot tudi za bolj polno inštrumentalno.

Sodelovanje z dobrimi mc-ji govori o tem, da Maker išče prave ljudi, ki bi iz njegovih glasbenih podlag oz. vzorcev lahko naredili kaj plodnega in dobrega, kot ustvarjalec pa deluje ambiciozno. Skrbi za promocijo chicaške neodvisne raperske scene, njegovi perfektno vkomponirani, emocionalni sampli in loopi, ki imajo za razliko od mnogih možnost opaznih in neopaznih variacij, pa v kombinaciji s surovim, a hkrati melodičnim in na trenutke čistim bobnarskim zvokom, prinašajo svetu inštrumentalnega hiphopa nekaj svežega. Emocionalne in uptempo podlage, občasni hipnotični loopi in predvsem sodelovanje s kvalitetnimi mc-ji, s katerimi se stilsko ujema, pa so tisto, kar dokazuje, da Maker deluje premišljeno in skrbno, kar za mnoge druge produkcijske mage, ki s svojimi beati zalagajo povprečne ali celo podpovprečne klepetače, ne bi mogli trditi.

Tolpo je spisal Jizah
Š2005, Jizah


Komentarji
komentiraj >>