Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Reprezentacija v zvoku | Representation in sound? (4218 bralcev)
Ponedeljek, 6. 2. 2006
Turboslav



Za ljudi, ki se kreativno (ali pa tudi ne?) ukvarjajo z zvokom, je zvok reprezentant nečesa. Najpogosteje njih samih - nekakšen avatar (če smo postmoderni ...), v neprimerno slabših primerih pa je zvok (glasba - organizirani zvok) reprezentant nečesa drugega (dobe, države, kulture ...). Oblikovanju zvoka lahko rečemo tudi zvočna dramaturgija - kar je neke vrste napletanje zgodbe. Kadar je zgodba sama prvotnejša, je običajno glasbena dramaturgija posnemovalka - torej reprezentant.

V primeru, da je glasbena struktura prvotnejša, pa lahko sklepamo, da se je zgodba pojavila kot posledica asociativnih sposobnosti poslušalca - lahko tudi kreatorja. Takšne zgodbe napletajo improvizatorji. Kaj so potem glasbeni ustvarjalci, ki kreirajo na podlagi obstoječih zgodb? Kompozitorji?

In še: ali ni mogoče vsak predpogoj, ki predstoji nekemu glasbenemu (zvočnemu) delu, že nekakšno napletanje zgodbe? Seveda tudi tu obstajajo plasti.



Komentarji
komentiraj >>