Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sobota, 8. 7. ´06 ob 19.00 (ponovitev 15. 7. ´06 ob 10.00) RUSSIAN CIRCLES: Enter (Flameshovel, 2006) (2716 bralcev)
Torek, 4. 7. 2006
BIGor



Russian Circles: Enter

Čikaški trio Russian Cirlces skače iz predala v predal in nikakor ne more obstati na istem mestu ter pristati na predalčkanje. Je in ni post-rock, je in ni matematični rock, je in ni indie-rock, je in ni emo-core - razbija šablone, stereotipe in uniformiranost. S silovitostjo, napetostjo in dramatičnostjo štrli iz povprečja in tolče s samosvojsko in izrazito avtorsko noto. Očitna kohezija basa, kitare in bobnov je nosilen steber početja Russian Circles, ki diha s svežimi pljuči in pritegne uho z razgibano in telepatsko vibro. (v celoti!) ...
* V slabih treh letih se je čikaški instrumentalni trio Russian Circles prebil iz anonimnosti in z albumom-prvencem Enter zaokrožil do zdaj prehojeno pot. Sodeč po večini pozitivnih in navdušujočih odzivih na žive nastope si je pridobil naklonjenost tako underground kritike kot publike, ki se ni mogla izogniti njegovemu masivnemu zvoku. Samo arogantna in ignorantska kritika si lahko privošči v naglici primerjati Russian Circles z Godspeed You Black Emperor!, Pelican, Explosions in the Sky, Mogwai ali Mono, da pri tem ne opazi samonikle in sveže instrumentalne govorice basa, kitare in bobnov. Seveda je skupina Russian Circles del stilsko-glasbene skupnosti omenjenih skupin, vendar pa v njihovi družbi deluje zelo samobitno in originalno. Nikakor ne gre za še eno ime, ki zgolj posnema. Z razgradnjo značilnih post-rockovskih postulatov nadaljuje in širi krog te izraznosti. Nepredvidljivi stavčni vložki in obrati prebijajo led in domišljeno spreobračajo ustaljene forme ter nam odkrivajo živopisen instrumentalni mozaik, ki temelji na silovitosti, napetosti in dramatičnosti.

Russian Circles so bili opaženi na ameriški underground sceni kot perspektivni novinci pred pred dobrim letom dni. Uvodno mini-samoizdat-ploščo so v lanskem letu kar dvakrat ponatisnili in jo razprodali v nakladi tisoč izvodov preden so letos med številnimi založniškimi ponudbami za resno sodelovanje dokončno izbrali neodvisno hišo Flameshovel, ki jih je postavila v svojo izložbo kot eno markantejših novejših imen aktualne ameriške neodvisne glasbene scene. Kaliber njihove glasbe se je kalil v instrumentalnem, matematičnem rocku skupine Dakota/Dakota, kjer sta igrala kitarist Mike Sullivan in basist Colin DeKuiper, ter v emo-corovski skupini Riddle of Steel iz St. Louisa, od koder prihaja bobnar Dave Turncrantz. Očitna telepatska kohezija vseh treh je nosilen steber njihovega skupnega početja, v katerem ne dominira posamezen instrument. Razgibana prepletenost basa, kitare in bobnov diha s svežimi pljuči in pritegne uho z neenolično instrumentalno govorico, kjer sploh ne pogrešamo vokala - prej bi škodoval in zavrl napeto govorico, ki jo je nemogoče uokviriti ali posaditi v zgolj enega od številnih žanrskih in podžanrskih predalov. Russian Circles je in ni post-rock, je in ni matematični rock, je in ni indie-rock, je in ni emo-core - razbija šablone, stereotipe in uniformiranost. Štrli iz povprečja in tolče z izrazito avtorsko noto, v kateri že prav metalsko nabriti detajli razbijajo post-rockovske obrazce, v kateri plavajoča atmosferika transcendira v organiziran hrup, v kateri je rockovska progresivnost prekinjena z že prav punkovsko navihanimi odseki. Russian Circles so zrastli na plodnih čikaških tleh in se posledično niso izognili bogati alter-rockovski tradicji tega urbanega glasbenega središča neodvisnega rocka. Nastopajo kot njegovi nasledniki in kot mladinci čikaške šole se ne izogibajo motivom, na katerih je zrasla tako imenovana post-rockovska struja, kar se nam razkriva z zatekanjem h kompleksnosti struktur kot jih še danes občudujemo pri Don Caballero ali June of 44. Zelo razdelana zvočna slika prepleta številne asociacije že slišanega in doživetega, še vedno pa deluje zelo sveže in na trenutke že prav zgodovinsko osmišljena. Vsako asociacijo razčlenijo v prafaktorje. Metalsko rifanje ali soliranje kaj hitro spremenijo v vodikovo bombo nepozabnih Blind Idiot God, že skoraj igrivo utekanje k surfanju pa ustavijo s psihedelično atmosferiko, ki se nikoli ne razvleče v statiko.

Album Enter je bil posnet v petih dneh kje drugje kot na najbolj primernem mestu, v Albinijevem studiu Electrical Audio, vendar brez njegove prisotnosti za mešalno mizo. Zanjo je sedel Greg Norman, znan po delu s skupinami Guided by Voices, Pelican in Neurosis, kar je vsekakor prispevalo k izraziti navezanosti zvoka prvenca Russian Circles na slednji dve.

pripravil BIGor


Komentarji
komentiraj >>